کد خبر: 837835
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰
رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي به تشريح دلايل افزايش گوشت مرغ در مدت اخير پرداخت و تصريح كرد: در اين مقطع از سال به دليل بالا رفتن تقاضا طبيعي است كه تا حدودي قيمت‌ها افزايش يابد اما به نظر نمي‌رسد براي بازار شب عيد هر كيلوگرم گوشت مرغ بيش از 7هزار و 500 تومان فروخته شود.
مهدي يوسفي در گفت‌وگو با ايسنا، گفت: اصولاً قيمت گوشت مرغ بر اساس شرايط عرضه و تقاضا تعيين مي‌شود و هميشه در بعضي مناسبت‌ها مثل دهه فجر تقاضا براي گوشت مرغ بالا مي‌رود و معمولاً تا پايان سال هم ادامه دارد. وي ادامه داد: در اواخر بهمن ماه قدرت خريد جامعه از بقيه ايام سال به دليل دريافت عيدي و پاداش بيشتر است و همين موضوع باعث افزايش تقاضا مي‌شود و طبيعي است كه مقداري قيمت افزايش داشته باشيم.
رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي با بيان اينكه قيمت مرغ در اين مقطع از سال نسبت به زمان مشابه در سال‌هاي قبل چندان افزايش نيافته است، عنوان كرد: امسال ميزان توليد نسبت به سال‌هاي اخير بيشتر شده و از طرفي هم تقاضا كمتر شده است اما به دليل اينكه ساير جايگزين‌ها مثل گوشت گوسفندي قيمت بالايي دارد و قيمت آن حدود هفت برابر قيمت گوشت مرغ است، تقاضا براي گوشت مرغ به نسبت بيشتر از محصولات مشابه است.
يوسفي افزود: اين موضوع درست است كه قيمت مرغ نسبت به قيمت يك ماه قبل افزايش پيدا كرده و هنوز به تعادل مناسبي براي قيمت مرغ به طوري كه هم توليدكننده سود ببرد و هم مصرف‌كننده راضي باشد، نرسيده‌ايم. قبول داريم كه قدرت خريد مردم پايين است اما مرغ هم محصول ارزاني محسوب مي‌شود. اگر دولت مي‌خواهد مردم مرغ خيلي ارزان تهيه كنند بايد به توليدكننده يارانه پرداخت كند.
رئيس انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتي درباره تأثير افزايش قيمت جوجه يك‌روزه روي افزايش قيمت گوشت مرغ گفت: در يك ماه گذشته قيمت جوجه يك‌روزه افزايش يافت اما اصولاً قيمت فروش مرغ ارتباط زيادي با قيمت تمام شده آن ندارد، به دليل اينكه افزايش قيمت جوجه به مرغدار و پرورش‌دهنده مرغ مربوط است و افزايش يا كاهش آن به وضعيت تقاضا در زمان‌هاي مختلف بستگي دارد. در برهه‌هايي بوده كه قيمت تمام شده مرغ پايين آمده اما قيمت گوشت مرغ بالا رفته و در مواقعي هم برعكس اين موضوع اتفاق افتاده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار