کد خبر: 837796
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۱
شهردار تهران در میدان امام خمینی (ره) اصفهان:
روحیه مبارزه گری و استکبارستیزی و قدرت خون شهداء بود که موجب شد 5+1 از ناعلاجی سر تعظیم در برابر عظمت این ملت فرود آورد ، این به برکت مبارزه است نه به برکت گفت و گو.

شهردار تهران در مراسم راهپیمایی 22 بهمن اصفهان که در میدان تاریخی امام خمینی (ره) اظهار داشت : خدا را شاکرم که در چنین روزی که روز انقلاب و روز طلوع فجر انقلاب اسلامی است این توفیق نصیب بنده شد که در جمع انقلابی ترین مردم ایران حضور داشته باشم.


سردار محمدباقر قالیباف با تاکید بر این که هیچ کسی نیست که در این کشور نداند مردم اصفهان چه در پیروزی انقلاب چه در دوران دفاع مقدس و در تمام صحنه های گوناگون بیشتر هزینه را در عرصه های دفاع از انقلاب خالصانه تقدیم کردند اذعان داشت: مخصوصا در دوران دفاع مقدس  نقطه ای  از جبهه از جنوب تا شمال غرب نیست که این سرزمین جای پای فرزندان این استان نباشد و خونی از فرزندان این استان نریخته باشد.


 
وی با بیان این که مکانی نیست که رشادتهای سرداران بزرگی همچون شهید خرازی، ردانی پور و کاظمی را نداشته باشد. مفتخرم که در جمع شما مردم ولایتمدار و محب اهل بیت هستم تصریح کرد:ما در 40 سال قبل هرگز با شرایط آن زمان فکر نمی کردیم که بتوانیم در 22 بهمن سال 57 یعنی که بتوانیم رژیم مسلح را با حمایت شرق و غرب را از پای در آوریم ولی با همه ی دو قطبی بودن دنیا و حمایتهای شرق و غرب دیدیم که حضرت امام(ره) این مرد الهی این بزرگمردی که جز برای خدا کلامی نگفت و جز برای خدا گامی برنداشت با اراده امام عزیز و اراده مردم ،انقلابی را به پیروزی رساند که خارج از تصور همه تحلیلگران آن زمان بود.


سردار خلبان قالیباف با اشاره به این که در آن زمان که اگر نگاه کنیم هیچ حرکت سیاسی و اقدام امنیتی و نظامی خارج از اراده شرق و غرب در این کره خاکی اتفاق نمی افتاد بیان کرد: اما انقلاب ما در این شرایط به پیروزی رسید چرا که امام و ملت به راه خود ایمان و باور داشتند که راهی را که انتخاب کردند صراط مستقیم است و جامعه ای که در این مسیر حرکت کند، سختی هایی در راه دارد ولی عاقبت این حرکت پیروزی قطعی است چرا که وعده الهی می باشد.


شهردار تهران تصریح کرد :  ایمان به خدا اراده و  مردم را قوی کرده بود و  مردم از تهدیدات رژیم و شاه و ساواک و آمریکا نمی ترسیدند،اگر کسانی بودند که دل مردم را می لرزاندند، امام و امت پاسخ محکمی به آنها می دادند و در راه خود تردیدی نمی کردند.


وی با بیان این مطلب که انقلاب اسلامی در سایه دین شکل گرفت و پیوند بین دین و سیاست اتفاق افتاد و نظام ولایی بجای نظام طاغوتی مستقر شد که  این معجزه الهی بود اظهارداشت:انقلاب ما یک هدف بزرگ داشت. وقتی به کلام امام(ره) نگاه می کنیم می بینیم که نظام اسلامی که دین در آن مستقر شده است و در سایه اسلام این نظام مشغول به کار است، این نظام یکی از مهترین وظایف و اهدافش این بوده است که آسایش و آرامش و رفاه جامعه را به دور از هر گرایشی مهیا کند. این هدف مادی انقلاب بوده و هست.



قالیباف با اشاره به این که هدف معنوی انقلاب اسلامی این است که رستگاری اخروی مردم را فراهم  کند  ادامه داد:این آرمان امام و شهدا و خواسته امروز مقام معظم رهبری است و ما نیز نباید از این هدف عقب نشینی کنیم ما در این مسیر سختی هایی پیش رو داشته ایم و خواهیم داشت.


وی با بیان این که  کشورهای غربی  جریان های ضد انقلابی برای کشور ما ایجاد کرده اند اذعان داشت:ما باید در مقابل این جریان ضد انقلابی بایستیم. همانگونه که در جریان انقلاب تردیدی به خود راه ندادیم، نباید دچار تردید شویم.


وی با تاکید بر این که نباید اجازه دهیم خللی در اراده ما وارد شود اذعان داشت:ما مسئولان، امانتدار مردم و شهدا و سرباز ولایت هستیم. اگر مجاهدت مردم و پیوند بین امت و امام نبود هرگز چنین فرصت هایی برای ما پیدا نمی شد. اگر این فرصت فراهم شده است، باید یک نظام کارآمد را برای خدمت به این مردم فراهم کنیم.


شهردار تهران  اضافه کرد: به طور مشخص و روشن مهمترین وظیفه در نظام اسلامی در حوزه اجرایی در همه سطوح خود باید در گام اول آن وظیفه و هدف انقلاب که برقرار آسایش و آرامش و رفاه و توجه به عدالت اجتماعی در جامعه هست در اولویت کاری ما قرار گیرد.


وی تصریح کرد: در این که دشمنان ما به ویژه آمریکایی ها با ما کنار نخواهند آمد و در کمین ضربه زدن به ما هستند، هیچ شکی نیست و ملت ما نشان دادند در این عرصه همیشه ایستاده اند و حتی جان خود را فدا کرده و با افتخار این مبارزه را پیش خواهند برد.



قالیباف با بیان این که ما نباید ضعف خود را به گردن دشمن بیاندازیم، بیان داشت: تردید نکنید که اگر در برجام به فرمان و موافقت مقام معظم رهبری با دشمنان همیشگی خود مذاکره ایم انجام دادیم، بخاطر قدرت دیپلماسی نبود بلکه این ریشه در روحیه مبارزه و استکبارستیزی و قدرت خون شهدا بود که موجب شد 5+1 از ناعلاجی سر تعظیم در برابر عظمت این ملت آورد. این به برکت مبارزه است نه به برکت گفت و گو.


وی در ادامه گفت: مذاکره هم نوعی مبارزه است اما اگر کسی ساده اندیشی کرد که دشمن دلسوز ما شده، این یک سراب است.


شهردار تهران گفت: ما در حوزه امنیتی چه در حوزه داخلی و منطقه توانستیم ثبات بی نظیری برقرار کنیم. ترکیه، این کشور عضو ناتو که از حمایت آمریکا و اسرائیل برخوردار است امروز به عنوان یک کشور نا امن محسوب می شود.


وی افزود: بروید قلب اروپا و کشورهای منطقه را نگاه کنید که چگونه از نامنی رنج می برند اما نظام جمهوری اسلامی این توان کارآمدی که نشات از فرهنگ انقلابی است و با تدابیر مقام معظم رهبری آن را در پیش گرفته است، به یک کشور امن تبدیل شده است.


قالیباف به مشکلات اقتصادی موجود در کشور اشاره کرد و بیان داشت: مجموعه دولت ها چرا نتوانستند مشکل اقتصادی را حل کنند؟ مهمترین اشکال در این است که اول باید به انقلاب و مسیر انقلابی ایمان داشته باشیم و همانطورکه رهبری فرمودند: که عقلانیت و تدبیر لازم است ولی اگر در این عقلانیت امید به دشمنان داشته باشیم و دست به سمت آنان دراز کنیم و احساس کنیم که آنها می توانند مشکلات ما را حل کنند، یک سرابی بیش نیست.

وی در ادامه گفت: اگر امروز آسیب های اجتماعی و مشکلات اقتصادی وجود دارد، به این خاطر است که ما مردم را فراموش کردیم و دار و دسته های خودمان را آوردیم. ما اقتصاد و مدیریت را به دست مردم نسپردیم و به دوستان خود و هم کیشان خود دادیم.

شهردار تهران متذکر شد: بنی صدر هم مانع حضور مردم در جنگ بود. او به دنبال مذاکره و آتش بس بود. پس از آن که امام فرمان حضور مردم در جنگ را دادند، شهید خرازی ها و همت ها و تک تک بسیجی ها به میدان آمدند. این نقش انقلاب است.


نامزد ریاست جمهوری اسبق یادآور شد با طرح پرسشی مبنی بر این که در عرصه اقتصاد، مردم کجا هستند؟ بیان داشت: مردم در هیچیک از عرصه های اقتصادی کشور نیستند. ما باید فضا را برای مردم فراهم کنیم. امیدواریم با کمک نیروهای انقلابی در این چالش بزرگ اقتصادی دست به دست هم دهیم و کشور را سربند نماییم.

.
وی در پایان تاکید نمود : من هیچ تردیدی ندارم که با ظرفیت های داخلی کشور و با رویکرد اقتصاد مقاومتی همانطور که در مسائل امنیتی امروز در دنیا افتخار آفرینیم موفق خواهیم شد و با استمرار در راه شهدا تحت رهبری مقام عظمای ولایت بر مشکلات اقتصادی در آینده نزدیک فائق خواهیم آمد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار