کد خبر: 837794
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۲
میلیون‌ها ایرانی در 22 بهمن‌ دوباره دفتر انقلاب را امضا کردند
راهپيمايي 22 بهمن امسال شايد با سال‌هاي گذشته يك تفاوت جدي داشت و آن هم حجم تهديدات ضد‌ايراني از سوي رئيس‌جمهور تازه‌كار امريكا عليه ايران بود
مهدي پورصفا
راهپيمايي 22 بهمن امسال شايد با سال‌هاي گذشته يك تفاوت جدي داشت و آن هم حجم تهديدات ضد‌ايراني از سوي رئيس‌جمهور تازه‌كار امريكا عليه ايران بود، البته اين تهديدات به هيچ عنوان براي مردم ايران نكته تازه‌اي محسوب نمي‌شود و  مردم ايران سال‌هاست با چنين تهديداتي روبه رو بوده‌اند. از زماني كه انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني‌(ره) به پيروزي رسيد، زماني نبوده است كه ايران با تهديدي روبه‌رو نبوده باشد؛ زماني در دوران كارتر و ريگان با جنگ نيابتي از سوي صدام حسين، زماني ديگر با تحريم از سوي باراك اوباما به بهانه پرونده هسته‌اي و حال با لفاظي‌هاي بي‌حساب و كتاب از سوي دونالد ترامپ رئيس‌جمهور تازه‌كاري كه حتي از اصول ابتدايي سياست بي‌خبر است. اما در مقابل رهبر معظم انقلاب اسلامي طي سخناني در جمع فرماندهان و اعضاي نيروي هوايي اين وعده بحق را داد كه مردم در راهپيمايي 22‌بهمن پاسخ اين تهديدها را خواهند داد و ديروز بحق بودن اين وعده روشن شد. زماني كه مردم ايران پكپارچه به خيابان‌ها آمدند و فرياد مرگ بر امريكا را سر دادند تاهمگان بدانند كه انقلاب اسلامي ايران با تمام قدرت و قوا جلو خواهد رفت.
       
از ساعت ابتدايي صبح ديروز مسيرهاي راهپيمايي 22 بهمن شاهد مردمي بود كه با تمام قدرت به ميدان آمده بودند تا فرياد بيزاري از ظلم و ستم و پافشاي بر اصول انقلابي را فرياد بزنند. در حالي كه مراسم اصلي و سخنراني در ميدان آزادي تهران برگزار مي‌شد، جمعيت زيادي از ميدان امام حسين(ع) (فاصله حدوداً 10 كيلومتري تا آزادي) را با پاي پياده در حركت بودند و عبور و مرور وسايل نقليه از پل چوبي به سمت غرب ممنوع بود.
در اين ميان نكته جالب حضور بسياري از خانواده‌ها به همراه فرزندان خود در مسير راهپيمايي بود. اغلب راهپيمايان نيز پلاكاردهاي مختلفي را براي بيان شعارهاي خود به همراه داشتند. اغلب اين پلاكاردها تصاوير زيادي از حضرت امام(ره) و رهبري معظم انقلاب در دست داشتند و شعارهاي غالب آنها هم «مرگ بر امريكا»، «مرگ بر اسرائيل» و «مرگ بر انگليس» بود.
همچنين نكته جالب ديگري كه در مسير راهپيمايي به چشم مي‌خود، طومارهاي متعددي بود كه در طول مسير به چشم مي‌خورد. اين طومارها در طول مسير راهپيمايي در اختيار مردم قرار داده شد، راهپيمايان انزجار خود را از مواضع خصمانه دونالد ترامپ رئيس‌جمهور امريكا عليه كشورمان اعلام كرده و از دولتمردان خواستند به گستاخي‌هاي امريكايي‌ها پاسخ دهند.
همچنين در مقاطع مختلفي از مسير راهپيمايي، ايستگاه‌هاي متعدد برپا شده و برنامه‌هاي مختلف براي اقشار مردم ازجمله كودكان و نوجوانان برگزار شد. از جمله اين برنامه‌ها مي‌توان به گروه‌هاي سرود و تواشيح اشاره كرد كه برنامه‌هاي جالب و متنوعي را براي مردم اجرا مي‌كردند.
همچنين از برنامه‌هاي جالب ديگري كه در طول مراسم اجرا شد، غرفه‌هاي مربوط به شهداي آتش‌نشان و شهداي حرم در طول مسير بود كه براي بزرگداشت ياد و خاطره شهداي آتش نشان برپا شده بود، البته نبايد در كنار اين از حضور اقشار مختلف مردم نيز در اين راهپيمايي يادي نكرد، به عنوان مثال هموطنان كليمي در تهران نيز از خيابان فلسطين و از مقابل كنيسه ابريشم‌چي به جمع راهپيمايان پيوستند.
  
همه آمده بودند
در كنار حضور گسترده مردم هميشه در صحنه شخصيت‌هاي سياسي نيز در مراسم راهپيمايي 22 بهمن حضور پيدا كردند كه از جمله آنان مي‌توان به حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور به همراه محمدجواد ظريف وزير خارجه و برخي اعضاي هيئت دولت، علي‌اكبر صالحي رئيس سازمان انرژي اتمي، اسحاق جهانگيري معاون اول رئيس‌جمهور، محسن اسماعيلي عضو شوراي نگهبان، سردار احمد وحيدي رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي، دريابان علي شمخاني دبير شوراي عالي دفاع ملي، عباس آخوندي وزير راه و شهرسازي، عبدالرضا رحماني‌فضلي وزير كشور، غلامعلي حدادعادل، محمود واعظي وزير ارتباطات، فخرالدين دانش‌آشتياني وزير آموزش و پرورش، علي ربيعي وزير تعاون، آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان، سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي، سرلشكر حسن فيروزآبادي مشاور عالي رهبر معظم انقلاب در امور نظامي، حجت‌الاسلام سيدمجتبي خامنه‌اي، صادق محصولي، عليرضا زاكاني، سرلشكر محمد باقري رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح، حجت‌الاسلام علي‌اكبر ناطق‌نوري، محمود احمدي‌نژاد رئيس‌جمهور سابق، امير سرلشكر عطاءالله صالحي فرمانده كل ارتش، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه، حجت‌الاسلام‌والمسلمين محمدحسين رحيميان رئيس هيئت موسس «جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي»، حجت‌الاسلام مجيد انصاري معاون حقوقي رئيس‌جمهور و سعيد جليلي اشاره كرد.
  
رئيس‌جمهور: تازه‌كارها با ملت ایران با احترام و تكريم سخن بگويند
همانند سنوات گذشته سخنراني رئيس‌جمهوردر ميدان آزادي يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي راهپيمايي 22 بهمن بود.
روحاني در اين مراسم با اشاره به برخي ياوه‌گويي‌ها و تهديد‌ها عليه نظام جمهوري اسلامي ايران گفت: همه آنهايي كه امروز به نام اعتلاف و اقتدار ملت ايران، پاسداشت ميراث و تمدن اسلامي – ايراني، خواهان پيشرفت و توسعه سرزمين ايران هستند، ميراث‌داران واقعي انقلاب اسلامي مي‌باشند كه به انقلابي بودن خود افتخار مي‌كنند. همه آنهايي كه اسلام را دين رحمت، اخلاق، عدالت، آزادگي، دفاع از حق، سلطه‌ستيزي، انصاف و اعتدال مي‌دانند، فرزندان اين انقلاب بزرگ هستند.
وي با تأكيد بر اينكه انقلاب اسلامي تنها در حافظه تاريخي ملت ايران نيست بلكه در سراسر زندگي، فرهنگ، سياست، اقتصاد و همه جوانب زندگي فردي و جمعي ما حضور دارد، اظهار داشت: آرمان‌ها و انديشه انقلاب زنده است و باقي خواهد ماند. به عنوان يك سرباز از ابتداي نهضت اسلامي در سال 1341 در همه فرازها و فرودهاي انقلاب اسلامي در كنار سرداران انقلاب و معمار فقيد، امام راحل بودم كه به صراحت مي‌گويم بينش، منش و روش انقلابي، جذب بيشتر اذهان و افراد به سمت انقلاب است.
رئيس‌جمهوري گفت: امروز روز تثبيت جمهوريت، اسلاميت، آزادي، استقلال، حقوق اساسي ملت ايران، احقاق حقوق شهروندي تك‌تك افراد ملت، كرامت مردم ايران‌زمين و روزي است كه همه بايد در برابر قانون اساسي، ‌احساس برابري را با تمام وجود لمس كنند.
روحاني در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي تاكنون راه‌هاي سخت و دشواري را طي كرده است، افزود: اين انقلاب از امواج ترور در سال‌هاي اوليه و تجاوز و جنگ توسط ملت فداكار ايران رهانيده شد و شهيدان سربلند، جانبازان پرافتخار، آزادگان سرافراز و همه ايثارگران انقلاب و دفاع مقدس، سندها و پرچم‌هاي پرافتخار ملت و كشور هستند.
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه بايد اين سرمايه‌هاي بزرگ ملي را قدر بدانيم و در برابر خانواده بزرگ شهيدان، جانبازان، آزادگان و ايثارگران، سر تعظيم فرود آوريم، اظهار داشت: به جهانيان اعلام مي‌كنيم كه راه ما راه شهيدان و ايثارگران است و از مسير انقلاب، امام(ره) و مقام معظم رهبري در هيچ شرايط دست بر نخواهيم داشت.

روحاني با بيان اينكه ملت بزرگ ايران، در پيچ و خم‌هاي سخت انقلاب راه و مسير خود را با رهنمودهاي رهبر معظم انقلاب، هرگز گم نكرد و مشكلات را پشت سر گذاشته است، افزود: در عرصه بين‌المللي موفق شديم، شرايط تهديد را به صلح تبديل كنيم و امروز اقتصاد كشور در حال گذار از ركود به رونق اقتصادي است و تورم مهار شده است.
روحاني ادامه داد: امروز آب سنگين توليدي دانشمندان جوان و عزيز كشورمان به امريكا و روسيه صادر مي‌شود و به كشورهاي ديگر نيز صادر مي‌كنيم، در رآكتور اراك به بازطراحي جديدي دست يافتيم كه مدرن‌تر از گذشته بازسازي و كامل مي‌شود.
رئيس‌جمهوري با اشاره به دستيابي كشور به مدرن‌ترين سانتريفيوژ‌هاي آي‌آر 8، گفت: سه سال قبل وعده دادم در كنار چرخش اقتصاد، سانتريفيوژ‌ها هم خواهد چرخيد و اكنون دانشمندان با همت ايراني از سانتريفيوژ‌هاي آي‌آر2 تا 6 عبور كرده و به آي‌آر 8 رسيده‌اند كه در هفته‌هاي گذشته توانستيم يو‌اف6 را به اين سانتريفيوژ‌هاي مدرن تزريق كنيم و اين به معناي پيشرفت دانشمندان و جوانان است.
روحاني با تأكيد بر اينكه امروز حق هسته‌اي كشور را بازپس گرفته‌ايم، ادامه داد: از ابتداي پيروزي انقلاب تا سال جاري حتي يك گرم كيك زرد وارد كشور نشد و بدخواهان اجازه نمي‌دادند معامله‌اي در اين زمينه صورت گيرد و ما به حول و قوه الهي، توانستيم بيش از 350 تن اورانيوم و كيك زرد را در عرض اين چند ماه وارد كنيم. اين بدان معناست كه دولت به همه زواياي نظامي كشور آگاه است و براي دفاع ‏از ملت در برابر دشمنان، هوشياري و بيداري كامل دارد. ‏
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه راه پيشرفت، ‌اتحاد، انسجام، اخلاق، اعتماد به يكديگر، كمك به دولت و همچنين وحدت قواي سه‌گانه است، گفت: الحمدلله امروز رابطه بسيار خوبي بين قوا، نيروهاي مسلح و همه مدافعان كشور وجود دارد.
دكتر روحاني خطاب به مردم تأكيد كرد: بدانيد هركس سياه‌نمايي مي‌كند و به فكر فضاي دو‌قطبي و تنش در جامعه است، انقلابي نيست. معيار ما براي جوانان راه و خط امام و مقام معظم رهبري و همچنين قانون اساسي است.

رئيس‌جمهوري تصريح كرد: نبايد سليقه‌ها، جناح‌بندي‌ها و منافع شخصي معيار باشد.
روحاني با اشاره به مشكلات كنوني منطقه و جهان اظهار داشت: ملت بزرگ ايران با حماسه امروز نشان داد كه هراسي به دل راه نمي‌دهد و متأسفانه امروز برخي تازه‌كاران در جهان و از جمله امريكا قدرت را به دست گرفته‌اند كه بدانند بايد با ملت ايران تنها با احترام و تكريم حرف بزنند.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه ملت بزرگ ايران در برابر تهديدها، پاسخي قاطع خواهد داد، اظهار داشت: كساني كه در جهان، دولت و نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران را تهديد كنند، بدانند كه ملت ايران، يكپارچه و آگاه است و در برابر بدخواهان تا آخر ايستادگي مي‌كند.
دكتر روحاني خاطر نشان كرد: ما مردمي آگاه، هوشيار، منطقي و فرهيخته داريم كه هوشمندي خود را در بزنگاه‌هاي تاريخي به خوبي نشان داده‌اند.
روحاني گفت: ما در برابر هرگونه تهديد، نابخردي و آتش‌افروزي با خرد، ايستادگي و قدرت، خواهيم ايستاد و قدرت ما تنها از ملت بزرگ ايران نشئت گرفته است. ما به دنبال تنش نبوده، اما در برابر آنهايي كه چشم طمع به كشور دارند با قدرت ايستادگي و در برابر زور و تهديد يكصدا هستيم.
 رئيس‌جمهوري افزود: به همه بدخواهان ملت شريف ايران اعلام مي‌كنم كه اينجا ايران بيشه شيران است و هيچ‌كس نمي‌تواند چشم بد به ايران داشته باشد.
روحاني با اشاره به انتخابات رياست جمهوري در سال 1396 اظهار داشت: در اين انتخابات قدرت خود را به جهانيان نشان خواهيم داد و زبان گوياي ملت، صندوق رأي است و همه در پي ساختن ايراني بزرگ، آباد و مستقل هستيم.
رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه در پيروي از رهبر معظم انقلاب به دنبال اجماع و انسجام ملي هستيم، ادامه داد: هدف همه ما پيشبرد اهداف و آرمان‌هاي انقلاب اسلامي است و به تمام تلاش‌هاي 38 سال گذشته ارج مي‌نهيم.
 
بايد بر بنيه دفاعي كشور تأكيد كنيم
همچنين رؤساي ساير قوا و شخصيت‌هاي نظامي و سياسي نيز با حضور در اهپيمايي 22 بهمن به تكريم از حضور بي‌سابقه مردم پرداختند.
علي لاريجاني روز گذشته در پايان تجمع راهپيمايان كرماني در ميدان عاشورا با تبريك ايام‌الله دهه مبارك فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامي بزرگ‌ترين حادثه قرن ما بود و لرزه‌اي در جهان به وجود آورد.
وي ادامه داد: در زمان شكل‌گيري انقلاب اسلامي دنيا در دست دو بلوك شرق و غرب بود و ملت ايران فقط با نصرت الهي قيام كرد و بر قدرت اصلي جهان خداوند تبارك و تعالي تكيه داشت.
وي بيان داشت: دشمنان دسيسه‌ها و توطئه‌هايي را در ابتداي شكل‌گيري انقلاب عليه انقلاب اسلامي ايجاد كردند و بعضي از افرادي كه در انقلاب اسلامي نقش داشتند، هم فريب خوردند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: دشمنان سعي داشتند با ماجراجويي‌هاي داخلي، انقلاب را از درون از بين ببرند، اما نيروهاي فداكار انقلاب، جوانان جان بر كف و سپاه تازه تأسيس حضور پيدا كردند و دسيسه‌ها را از بين بردند و اين موارد بود كه شكوه جمهوريت در كشور ما زير سايه اسلاميت را تثبيت كرد.
لاريجاني ابراز داشت: قدرت‌هاي جهان متوجه شدند، اين نيروي بالنده در داخل ايران به وجود آمده است و با دسيسه‌ها، بيماري‌ها و شيطنت‌هايي كه آنها دنبال مي‌كنند قابل از هم پاشيده شدن نيست.
وي عنوان كرد: اساس جمهوريت و اساس حضور مردم و استقلال كشور تحت تفكر اسلامي شكل گرفته است و دشمنان به همين دليل به فكر راه ديگري افتادند تا انقلاب را از طريق فشار نظامي بيروني از بين ببرند. وي گفت: در تمام اين دو مرحله علاوه بر دسيسه‌ها و جنگ همچنين تحريم‌هايي از اول انقلاب عليه ايران داشتند، هرچند شدت و ضعف داشت.
لاريجاني تأكيد كرد: ما بايد در بنيه دفاعي كشور به ويژه بحث موشكي تأكيد كنيم زيرا اين دستاورد ملي ماست و براي دفاع از كشورمان مجبوريم روي پاي خود بايستيم.

وي با طرح اين سؤال كه آيا امروز كشورهاي قدرتمند دست از شيطنت برداشته‌اند، ابراز داشت: اين طور نيست و آنها راه و تاكتيك ديگري را به كار مي‌برند و در 15-10 سال اخير گرفتار رفتار بدخيم اين كشورها هستيم.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان به اينكه دشمنان در زمينه انرژي هسته‌اي و حقوق بشر در ايران ماجراجويي مي‌كنند، متذكر شد: آنها نگاه نمي‌كنند، دوستانشان در منطقه حتي يك بار رأي‌گيري نداشته‌اند، اما به آنها ايرادي نمي‌گيرند و به ايران ايراد مي‌گيرند.
لاريجاني اضافه كرد: سر ماجراي هسته‌اي ايران 12 سال با ما درگير هستند و آيا نمي‌دانند ما دنبال فناوري صلح‌آميز هسته‌اي هستيم، همه آنها اين را مي‌دانند، اما ماجراجويي مي‌كنند زيرا مي‌دانند از راه‌هاي ديگر حريف ملت ايران نشدند و بايد راه ديگري برگزينند و فشارهاي بين‌المللي را بر ملت ايران زياد كنند تا اراده ملت ايران در زمينه اقتصاد را بشكنند.
لاريجاني ابراز داشت: آنها ما را تحريم مي‌كنند كه نتوانيم روي پاي خودمان بايستيم، اما اگر در مورد همين تهديد هم درست عمل كنيم، اين تهديد مي‌تواند يك فرصت بزرگ براي ايران باشد كه ما به استقلال اقتصادي برسيم.

لاريجاني عنوان كرد: اين روزها شنيده‌ايد، بعضي‌ها حرف‌هاي نسنجيده‌اي نسبت به انقلاب و حركت ملت ايران دارند و مقامات امريكايي حرف‌هايي زده‌اند و خودشان مي‌دانند اين حرف‌ها در برابر غيرت ملي ايرانيان كارساز نيست.
 وي اضافه كرد: آنها مي‌گويند ما سختگيري بيشتري نسبت به ايران مي‌كنيم، بايد گفت اول اينكه شما نمي‌توانيد اين كار را بكنيد، زيرا در توافق هسته‌اي كشورهاي زيادي ذي‌مدخل بوده‌اند و نمي‌توانيد حرف‌هاي گذشته خود را عملي كنيد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: اگر روزي بخواهيد، چنين قصدي را عملي كنيد، خودتان ضرر مي‌كنيد، زيرا ملت ايران راه را با سرعت بيشتري دنبال خواهد كرد.
لاريجاني تصريح كرد: مقامات امريكا بايد بدانند اگر به دنبال مخدوش كردن توافق هسته‌اي هستند، جمهوري اسلامي در مقابل هيچ تعهدي نسبت به آژانس نخواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه امريكايي‌ها مي‌گويند ما توافق بدي را امضا كرديم، خطاب به آنها تصريح كرد: بايد مراقب باشيد در مسيري قرار نگيريد كه مشكلات خودتان را افزايش دهيد، زيرا ما در اين قضيه راسخ هستيم كه از دانش هسته‌اي خود صيانت كنيم و راه روشني را دنبال مي‌كنيم.
همچنين آيت‌الله احمد جنتي دبير شوراي نگهبان و رئيس مجلس خبرگان رهبري در مسير راهپيمايي 22بهمن گفت: امروز همه مردم شعار مرگ بر امريكا سر مي‌دهند و پرچم امريكا را لگدمال مي‌كنند و اين امر به اين معني است كه ما در مقابل ظلم كوتاه نمي‌آييم و عقب‌نشيني نمي‌كنيم. وي افزود: ما تنها نيستيم و در همه جاي دنيا ملت‌هاي زيادي هستند كه پرچم امريكا را لگدمال مي‌كنند و دشمني با امريكا شعار همه آزادي‌خواهان و مظلومين دنياست.
آيت‌الله جنتي تأكيد كرد: ما نيز دست از ظلم‌ستيزي بر‌نمي‌داريم و همواره شعار هيهات منا الذله سر مي‌دهيم.
   
همبستگي ملي ايرانيان ستون پوشالي امريكا را از هم مي‌پاشد
همچنين سرلشكر فيروزآبادي مشاور عالي نظامي فرماندهي كل قوا در راهپيمايي سي‌‌و‌هشتمين سالروز پيروزي انقلاب اسلامي در جمع خبرنگاران اظهار كرد: امروز روز پيروزي انقلاب اسلامي و روز عيد يوم‌الله ٢٢ سال ٥٧ است كه ملت ايران آن را جشن گرفته‌اند.
وي تأكيد كرد: جشن ملي، نمايش اقتدار و همبستگي ملي ايرانيان در 22 بهمن ستون پوشالي امريكا و ترامپ را از هم مي‌پاشد.
سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه نيز روز گذشته در جمع راهپيمايان حضور يافت و گفت:ملت ايران امسال نيز مانند سال‌هاي گذشته حضور پرشكوه و پررنگي را در مراسم راهپيمايي ٢٢بهمن رقم زدند.
وي تأكيد كرد: مردم ايران هر ساله با توجه به ابعاد توطئه دشمنان انقلاب اسلامي بر خود لازم مي‌بينند كه در راهپيمايي ٢٢بهمن شركت كنند و پايبندي خود را به نظام، انقلاب، رهبري و امام خميني ثابت كنند.
جانشين فرمانده كل سپاه تصريح كرد: تعداد راهپيمايان هر سال نسبت به سال‌هاي گذشته افزايش مي‌يابد و اين نشان مي‌دهد ملت ايران هميشه در پاي آرمان‌هاي اين نظام ثابت‌قدم‌ هستند.

سردار سلامي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه برخي چهره‌هاي سياسي در آستانه انتخابات درحال بزك كردن امريكا و خوب نشان دادن اين كشور هستند، تصريح كرد:در كشور ما مردم نسبت به امريكا احساس دشمني دارند، يعني امريكا را بزرگ‌ترين دشمن ملت ايران و انقلاب اسلامي مي‌دانند و از اين رو اگر كسي بخواهد مبلغ و تبليغ‌كننده فرهنگ كاهش سطح دشمني امريكا با ايران باشد، مورد پذيرش واقع نمي‌‌شود و مردم عكس‌العمل‌هاي سنگيني نشان خواهند داد.
همچنين علي شمخاني دبير شوراي عالي امنيت ملي، در حاشيه مراسم راهپيمايي 22 بهمن گفت: مردم هميشه در دفاع از انقلاب در همه صحنه‌ها حضور دارند؛ چه مي‌خواهد تيم مستشاري دفاع از حرم باشد، چه حضور در راهپيمايي روز قدس و چه 22 بهمن.
وي ادامه داد: مردم با جان و مالشان آمده‌اند. اين ما هستيم كه بايد خدمتگزار خوبي براي مردم باشيم.
سردار حسين اشتري فرمانده نيروي انتظامي كشور در راهپيمايي 22 بهمن درخصوص اظهارات ضدايراني رئيس‌جمهور جديد امريكا اظهار داشت: آنها هيچ‌گاه ملت ايران را نشناختند و هيچ كدام از رؤساي جمهور و مسئولان امريكايي با مردم ما مهربان نبودند. آنها شايد در ظاهر با هم متفاوت باشند ولي در باطن يكي هستند.
اشتري درخصوص امنيت راهپيمايي 22 بهمن نيز گفت: هيچ مورد مشكوكي نداشتيم و مأموران نيروي انتظامي به دقت مأموريت خود را انجام مي‌دهند.
 
قطعنامه پاياني: امنيت ايران قابل مصالحه و مذاكره نيست
در پايان راهپيمايي 22 بهمن نيز قطعنامه پاياني توسط ملت ايران قرائت شد تا پاسخي به ياوه‌گويي‌هاي دولتمردان امريكايي باشد.
قطعنامه راهپيمايي سراسري يوم‌الله22 بهمن بر اصل غير‌قابل مصالحه و مذاكره بودن امنيت جمهوري اسلامي ايران و اقتدار موشكي به عنوان نماد قدرت بازدارندگي تأكيد كرده است. در بخشي از قطعنامه راهپيمايي سراسري يوم‌الله22 بهمن ماه95 كه پس از پايان راهپيمايي با تكبيرهاي راهپيمايان مورد حمايت قرار گرفت، آمده است: امت مؤمن و ولايتمدار ايران، ضمن تجديد بيعت و ميثاق استوار با آرمان‌هاي بلند بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، تبعيت از رهنمودهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) را رمز موفقيت و تضمين پيش روندگي انقلاب اسلامي دانسته و بر پايبندي و اعتقاد به اصل ماندگار و مترقي «ولايت فقيه» به عنوان مبناي اساسي عزت و اقتدار ايران اسلامي تأكيد مي‌نمايد.
در بند ديگري از اين بيانيه تصريح شده است: ملت انقلابي و دشمن‌شناس ايران اسلامي، ضمن بي‌اعتمادي مطلق به قدرت‌هاي سلطه گر و در رأس آنها امريكاي جنايتكار، خشم و اعتراض خود را نسبت به بدعهدي‌ها و نقض مفاد توافقنامه «برجام» توسط «امريكا» ابراز داشته و با محكوم كردن تلاش‌هاي كاخ سفيد براي وضع تحريم‌هاي جديد و ايجاد موج «اسلام‌ستيزي» و «ايران‌هراسي» با همراهي ارتجاع منطقه، از دولتمردان و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و هيئت نظارت بر اجراي برجام مي‌خواهد تا با اتخاذ مواضع قاطعانه و راهكارهاي پيشگيرانه مؤثر، مقابله به مثل شجاعانه را در دستور كار قرار دهند.
بند ديگر اين قطعنامه به تحركات تروريست‌ها در منطقه اشاره كرده و آورده است: ما مردم مقاوم و متحد ايران اسلامي، حفظ يكپارچگي و تماميت ارضي سوريه، يمن و عراق و ساير كشورهاي منطقه را تأمين‌كننده امنيت و صلح پايدار دانسته و هر گونه اقدام در راستاي تهديد امنيت ملي كشورهاي منطقه و ايجاد تنش و بي‌ثباتي توسط استكبار جهاني و مرتجعين وابسته را شديداً محكوم مي‌نماييم.
در ادامه اين بيانيه آمده است: ما مردم موحد و متحد ايران، با تأكيد بر ضرورت اهتمام به وحدت و يكپارچگي صفوف امت اسلامي و تلاش براي پايان دادن به اختلافات موجود، فلسطين را همچنان موضوع محوري جهان اسلام و مقاومت را تنها راه دستيابي ملت مظلوم فلسطين به حقوق خود دانسته و خواستار به كار گرفتن همه ظرفيت‌ها و امكانات جهان اسلام براي ياري رساندن به ملت مظلوم فلسطين و گروه‌هاي مبارز فلسطيني براي آزادي سرزمين‌هاي اشغالي از چنگال رژيم غاصب صهيونيستي مي‌باشيم.
همچنين در اين بيانيه تصريح شده است: ملت انقلابي و بصير ايران اسلامي، «امريكا» را همچنان «دشمن شماره يك» خود دانسته و با تأسي به منويات و هشدارهاي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) براي «جهاد كبير» و مقابله با راهبرد «رخنه» و «نفوذ» دشمن در اركان نظام و تضعيف «اراده ملي»، تلاش‌ها و اقدامات نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي در تحقق يافتن امنيت ملي ممتاز در كشور و منطقه پرآشوب فعلي را مورد تحسين قرار داده و آمادگي خود را براي رويارويي عاشورايي برابر هر تهديد احتمالي اعلام مي‌دارد. اقتصاد مقاومتي و توجه ويژه به آن براي ساخت دروني كشور مسئله ديگري است كه مورد توجه راهپيمايان 22 بهمن قرار گرفته است.
در اين زمينه تأكيد شده است: ملت رشيد و سرافراز ايران، «اقتصاد مقاومتي» و تلاش همه جانبه براي اقدام و عمل به آن را «نسخه نجات‌بخش كشور» براي عبور موفق و افتخارآميز از دام تحريم‌هاي ظالمانه «نظام سلطه» و «ديكتاتوري مدرن اقتصادي» مي‌داند.
همچنين بر موضوع امنيت جمهوري اسلامي به عنوان يك اصل غير‌قابل مذاكره تأكيد شده و آمده است: امت غيور و غيرتمند ايران اسلامي، ضمن تأكيد بر اصل غير‌قابل مصالحه و مذاكره بودن امنيت جمهوري اسلامي ايران، «اقتدار موشكي» را نماد «قدرت بازدارندگي، تضمين «امنيت ملي» و «خط قرمز دفاعي» خود و تداوم روند قدرت افزايي و ارتقاي توان موشكي و توسعه توانمندي‌هاي دفاعي را حق مردم ايران بر اساس حقوق بين‌الملل و منشور ملل متحد دانسته وهرگونه مداخله در اين زمينه را نقض قواعد آمره حقوق بين‌الملل و خارج از صلاحيت هر كشور و نهادي مي‌داند.
در بندهاي پاياني اين بيانيه ضمن قدرداني از مسئولان نظام، قواي سه‌گانه و همه كساني كه مجاهدانه و خالصانه در تلاش براي خدمت به انقلاب و ميهن عزيز هستند و تأكيد بر ضرورت هوشمندي همگاني برابر توطئه‌ها و ترفندهاي فريبنده و پيچيده دشمن، حضور حماسي و مشاركت گسترده خود در انتخابات ارديبهشت ماه سال 96 را تجديد عهد با انقلاب اسلامي و تقويت اقتدار و صلابت ملت و نظام دانسته و از داوطلبين محترم مي‌خواهد با رعايت «تقواي سياسي» و موازين شرعي، اخلاقي و قانوني و تعميق فضاي همدلي و برادري، زمينه برگزاري انتخاباتي حداكثري، پرشور و انقلابي را فراهم ساخته و دشمنان خارجي و بدخواهان داخلي را در رسيدن به اهداف شوم خود نااميد سازند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
علی زیاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۲
0
0
راهپیمایی 22 بهمن که امروز بودا و الان هم ساعت 23:30 شبه و هنوز داخل روز جمعه هستیم وارد شنبه نشدیم که! پس منظورتون از "دیروز" چیه؟؟؟"!!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۳
0
0
واقعا جای تاسف است که یک جشن ملی مانند 22 بهمن بجای پرداختن به دست آوردهای بعد از انقلاب در راستای رفاه مردم و آزادیهایی که از اهداف اصلی انقلاب بود تحت تاثیر یم دلقک آمریکائی باشد. تمام این تظاهرات که یاد آوری یک خاطره برای ملت ایران است برای ترامپ اندازه سیلی که از کشور خود خورد و اقدام منع مهاجرت و ورود ایرانیان به آمریکای او توسط گروه سهتنفره لغو شد اثر و ارش نداشت. خواهشا مناسبت های عزیز و افراد محترم و مقدس برای ایرانیان را برای بازیهای سیاسی مسخره خرج نکنید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار