کد خبر: 837787
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۶
مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی (روز جمعه) که با حضور گسترده مردم ایران برگزار شد با واکنش‌هایی از سوی رسانه‌های بین المللی مواجه شد.
فارس: مردم ایران اسلامی در حالی راهپیمایی 22 بهمن امسال را باشکوهتر از سال‌های گذشته برگزار کردند که نگاه تمامی رسانه‌های دنیا و استکبار به این حضور عظیم معطوف شده بود. در پایان نیز تمامی این رسانه‌ها اعتراف کردند که در پایبندی ملت ایران به آرمان‌های انقلاب اسلامی تغییری ایجاد نشده است. البته در این میان تعداد اندک شماری نیز بودند که با غرض‌ورزی چشم بر حقایق این راهپیمایی باشکوه بستند.

اولین خبر رسانه‌های خارجی از یوم‌الله 22 بهمن 95؛ آسوشیتدپرس: راهپیمایی مردم ایران با شعارهایی ضد آمریکا و اسرائیل در دمای زیر صفر
 
مراسم جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی روز جمعه (22 بهمن) با حضور گسترده مردم آغاز شده و خبرگزاری «آسوشیتد پرس» در اولین خبر به شعارهای ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی شرکت کنندگان در این مراسم اشاره کرد.
 
این خبرگزاری نوشت: راهپیمایی‌کنندگان روز جمعه در تهران شعارهای سنّتی ضد آمریکایی و ضد اسرائیلی را در زمانی سر می‌دهند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور جدید آمریکا درگیر جنگی لفظی با سران ایران شده و تهران را به خاطر آزمایش موشکی بالستیک در کانون توجه قرار داده است.

گزارش جهت‌دار «رویترز» از راهپیمایی مردم ایران در یوم‌الله 22 بهمن
 
در حالی که رسانه‌های مختلفی به حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز 22 بهمن تاکید می‌کنند اما خبرگزاری انگلیسی «رویترز» خبرگزاری «رویترز» در گزارشی جهت‌دار مدعی شد امروز فقط «چند صدهزار نفر» آنهم بخاطر تهدید رئیس جمهور آمریکا به خیابان‌های ایران آمده‌اند.
 
 روزنامه آلمانی زبان گزارش داد: انعکاس پر رنگ انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی ترامپ در راهپیمایی 22 بهمن
 
روزنامه آلمانی زبان «تاگه‌بلات» نوشت که در پی فراخوان دولتی در تهران و دیگر شهرهای ایران میلیونها تن به خیابان‌ها آمدند.
 
بنابر گزارش این روزنامه، در راهپیمایی امسال به طور ویژه انتقاد از سیاست‌های ضد ایرانی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مشهود خواهد بود.
 
شبکه کردستان عراق حضور مردم را در راهپیمایی 22 بهمن میلیونی توصیف کرد
 
شبکه روداوو، در کردستان عراق، در گزارشی، بیان داشت: روز جمعه در تهران و دیگر شهرهای ایران میلیون‌ها نفر به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 به خیابان‌ها آمده‌اند. در این مراسم که مسئولان ایرانی نیز در آن شرکت می‌کنند، مردم از 10 مسیر جداگانه به سمت میدان آزادی راهپیمایی می‌کنند.
 
الجزیره: ایرانی‌ها همچون گذشته علیه آمریکا و اسرائیل شعار دادند
 
الجزیره در خصوص راهپیمایی 22 بهمن، عنوان کرد: تظاهرات‌کنندگان با حضور در خیابان‌های اصلی تهران، همچون گذشته شعارهایی را علیه آمریکا و اسرائیل سر دادند. مردم با حضور در میدان آزادی به سخنان «حسن روحانی» رئیس‌جمهور خود گوش می‌دهند.
 
در ادامه این گزارش آمده که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در حالی صورت می‌گیرد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از صدور فرمان ضد مهاجرتی علیه اتباع 7 کشور در پی آزمایش موشکی ایران اعلام کرده بود که ایران را تحت‌نظر می‌گیرد.
 
واشنگتن پست: ایران سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی را در میان تنش‌ها با آمریکا جشن گرفت
 
روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» در گزارشی که به منظور پوشش راهپیمایی میلیونی مردم ایران در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی منتشر کرد، صرفا به حضور «هزاران نفر در تهران» بسنده کرد و نوشت: «این تعداد از مردم ایران به منظور گرامیداشت سالروز انقلاب اسلامی این کشور به خیابان‌ها آمدند و این حضور در میان تنش‌های اخیر با دولت جدید آمریکا و تهدیدات رئیس‌جمهوری آمریکا برای منزوی کردن ایران صورت گرفت».
 
خبرگزاری فرانسه: روحانی در جمع راهپیمایان به آمریکا درباره تهدید ایران هشدار داد
 
یک خبرگزاری غربی در انعکاس حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن نوشت که رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود آمریکا را تهدید کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار