کد خبر: 837772
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱
‌ با همکاری میراث فرهنگی استان ۶ روستای اردبیل به عنوان پایلوت جذب گردشگری مصوب و انتخاب شدند.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل با اعلام اين خبر گفت: در راستای ایجاد فضا و سکونتگاه‌های گردشگری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرستان خلخال اقدام به اجرای پروژه سیاحتی و منطقه گردشگری کرده که فاز اول آن به اتمام رسیده و فاز دوم آن در حال اجرا است.

فرهاد سبحانی افزود: با همکاری میراث فرهنگی و گردشگری استان، تعدای از روستاهای استان به عنوان پایلوت گردشگری مطرح شده بود که قابلیتها و ظرفیتهای این روستاها در حوزه جذب گردشگر زمینه‌ساز انتخاب این روستاها به عنوان پایلوت شده بود.

وي ادامه داد:‌ از تعداد روستاهای مطرح در این زمینه 6 روستای استان مصوب شد و از این تعداد 4 روستا برای هدف جذب گردشگری و دو روستا نیز به عنوان روستاهای بافت با ارزش به تصویب رسیدند.

سبحانی افزود: دو روستای جذب گردشگری در شهرستان خلخال، یک روستا در شهرمشگین‌شهر و یک روستا هم در شهر اردبیل هستند و روستاهای دارای بافت باارزش استان نیز شامل روستاهای عنبران درشهرستان نمین و گیلوان در شهرستان خلخال است.

وی انتخاب روستاها به عنوان هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش را زمینه‌ساز توسعه عملیات عمرانی در این مناطق دانست و گفت: جذب و جلب هر چه بیشتر گردشگران به این مناطق نیازمند توسعه زیرساختهای این مناطق است که انتظار می‌رود با همکاری و تعامل متولیان امر در این زمینه گامهای اساسی برداشته شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل با اشاره به وضعیت منظومه روستایی گفت: در برنامه ششم توسعه، برابر تفاهم‌نامه بین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و استانداران، طرح منظومه روستایی با هدف تجمیع روستاهای مستعد برای فعالیتهای اقتصادی و فرهنگی اجرایی می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار