کد خبر: 837709
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان:
کانون‌های اصلی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان اصفهان در فریدن، شهر داران و روستاهای نماگرد و موغان است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اظهار داشت: باز شدن رودخانه زاینده‌رود باعث جذب پرندگان بسیاری شامل وحشی و آزاد پرواز می‌شود که در حال حاضر مشاهده می‌شود، روستاهای در جوار رودخانه زاینده‌رود از مبدأ تا مقصد، به شدت تحت تأثیر این پرندگان قرار گرفتند و آلوده شده‌اند.

 شهرام موحدی بیان داشت: ساختار بهداشتی مرغداری‌های ایران، ساختار درستی نیست، هم‌چنین پرورش‌دهندگان غیرمجازی هستند که بدون هیچ مجوزی از دامپزشکی و کسب مجوز از سایر ارگان‌ها که به هیچ‌وجه متولی این امر نیستند، فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه تا به امروز خسارات در حوزه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیش از ۶۰ میلیارد تومان در استان بوده است، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان‌های مختلفی درگیر این بیماری هستند که شدت این بیماری در این شهرستان‌ها متفاوت است.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان اضافه کرد: بعد از اصفهان، نجف‌آباد، خمینی‌شهر، فلاورجان، لنجان، بویین و میاندشت و چادگان، آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به شهرستان فریدن هم رسیده است.

موحدی اظهار کرد: کانون‌های اصلی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فریدن، شهر داران و روستاهای نماگرد و موغان است.

وی اظها نمود : آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به شرکت سیمرغ سرایت نموده  وشرکت سیمرغ برای دست کم ۶۰ روز قرنطینه  شده و حدود ۳۰۰ میلیارد ریال خسارت به آن وارد شده.

مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: بعد از گزارش تلف شدن ۵۰ قطعه کبوتر در خانه‌ای در روستای رارای پیربکران و تایید ابتلای آنها به آنفلوآنزا به مدت ۲۰ روز کوچه ای که خانه در آن واقع است قرنطینه شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار