کد خبر: 837708
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۸
استاندار اصفهان:
امروز جهانیان ایران را به عنوان قدرت برتر منطقه خاورمیانه و یکی از بازیکنان اصلی دنیای قدرت قبول دارند.

استاندار اصفهان در نشستی صمیمانه با روحانیون و سران پیروان ادیان توحیدی در اصفهان با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: استان اصفهان سابقه تمدن هفت‌هزار ساله در سیلک کاشان دارد و بر پیشانی کشور ایران نیز قدمتی معادل هفت تا ۱۰ هزار ساله نقش شده و بر این اساس ایران اسلامی جزو سه کانون‌های تمدن‌ساز دنیا بوده است.

رسول زرگرپور افزود: در طول هزاران سال علم، دانش، فلسفه، اخلاق و هنر از این کشور به دیگر بخش های دنیا صادر شده است به نوعی که در هر رسته علمی اگر نفر اول آن ایرانی نباشد رتبه دوم و یا سوم به ایران اختصاص دارد.

وی با بیان اینکه در طول چند قرن اخیر با حاکم شدن حکومت های مستبد، دیکتاتور، فاسد و بی تدبیر کشور از جایگاه تمدن سازی خود فاصله گرفت و وابسته به دیگر کشورها شد، بیان داشت: بدین ترتیب ظرفیت های علمی، فرهنگی و هنری کشورمان، به ویژه در دوره قاجار و پهلوی که در رتبه کشورهای جهان سومی قرار گرفتیم، تضعیف شد.

زرگرپور ادامه داد: در چنین شرایطی در ۱۵ خرداد ۴۲ حضرت امام (ره) نهضت اسلامی را آغاز کرد و همان‌گونه که وعده داد ۱۵ سال بعد سربازان وی از گهواره ها به پا خاستند و انقلاب اسلامی را شکل دادند.

وی افزود : از خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ مجاهدت های بسیار انجام شد تا به دهه پیروزی انقلاب اسلامی رسیدیم، تاکید کرد: شعار و هدف غایی انقلاب اسلامی ایران که هنوز در سر در  برخی وزارتخانه ها وجود دارد استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه: هدف غایی این انقلاب یعنی استقلال در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و غیره، آزادی در همه زمینه ها تحت قوانین جمهوری اسلامی و تشکیل نظامی که بر دوبال اسلام و جمهوری سوار است امروز به شکل کامل این محقق شده است.

وی اضافه کرد دشمنان و مخالفان انقلاب که از تاثیر انقلاب در دنیا هراس داشتند انواع ترور جنگ تحریم و غیره را علیه ملت ایران پیاده کردند اما موفق نشدند انقلاب را زمین گیر کنند، گفت: نظام جمهوری اسلامی و حکومت ما هر روز پر قدرت تر و بالنده تر از روز قبل حرکت کرد و امروز دشمنان ما نیز ایران را به عنوان  قدرت برتر منطقه خاورمیانه و یکی از بازیکنان اصلی دنیای قدرت قبول دارند.

زرگرپو: امنیت و آرامش ایران از اصلی ترین وظیفه هر حاکمیت است و امروز امنیت ایران اسلامی به عنوان جزیره آرامش در منطقه ای که خون، ترور جنگ و آتش بیداد می کند، بی بدیل است.

وی اضافه کردر با بیان اینکه شاید هنوز کشور ما دارای مشکلات بسیار باشد اما چند صد برابر آن دستاوردهای مختلف علمی، پزشکی کشاورزی و غیره داشته‌ایم، ابراز داشت: امیدواریم به برکت این انقلاب معضلات مختلف باقیمانده مانند مشکلات اقتصادی کشور نیز به زودی برطرف شود.

وی تاکید بر این نکته که مشکلات نباید باعث شود دستاوردهای نظام و انقلاب را نادیده بگیریم، گفت: زندگی مسالمت آمیز اخیر میان ادیان توحیدی از از برکات نظام است و شعار و لقلقه زبانی  نیست، ادیان توحیدی در  برپایی مراسم خود و همزیستی آزادی کامل دارند که شاید در باور برخی گردشگران خارجی نگنجد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: جهان باید بداند «نصف جهان» شهر همزیستی مسالمت آمیز ادیان الهی است به نوعی که ما از صدها سال قبل در این شهر صفاخانه ادیان را داشتیم که تلاش ما در راستای احیای آن است.

وی اضافه کرد: پیشنهاد رئیس دفتر تبلیغات اسلامی استان اصفهان در ارتباط با ساخت سازه معماری نماد ادیان توحیدی قابل تامل است، با ساخت چنین سازه‌ای زمانی که صدها سال دیگر مردم به این دوره تاریخی بنگرند سمبلی از وحدت ادیان توحیدی را در این شهر مشاهده خواهند کرد.

زرگرپور گفت: ادیان در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس نقش ویژه داشتند و همواره خواهان توسعه و پیشرفت استان و کشور بودند که امیدواریم این دوستی تا ابد ادامه پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار