کد خبر: 837706
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان:
پیروان ادیان توحیدی به منظور گرامیداشت آیین دهه مبارفجر گردهم آمدند و با حضور در مکان‌های مقدس و ادای احترام به شهداء و عطر افشانی و گلباران مزار شهدای ادیان توحیدی بار دیگر جلوه وحدت ادیان را در چشم جهانیان متجلی کردند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اصفهان ضمن ابراز خرسند از وحدت بین  ادیان اسمانی در شهر اصفهان اظهار داشت : در طول سال‌های گذشته نصف‌جهان درایام شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی شاهد گرد هم آمدن ادیان توحیدی از مسیحی، کلیمی، زرتشتی ، اهل تسنن وشیعیان در زیر پرچم همایش ادیان توحیدی بوده اند.

  حبیب  رضا ارزنی  با اشاره به اینکه ما می توانیم با برنامه ریزی از تمام ظرقیتهای موجود انقلاب استفاده کنیم  گفت : امسال به رسم سال‌های گذشته اما در قالبی نوین و تحت عنوان  کاروان «ادیان توحیدی، وفاق ملی» پیروان ادیان توحیدی در سطح شهر به حرکت در آمدند و با حضور در مکان‌های مقدس ادیان، ضمن تجدید عهد با شهدای راه انقلاب سلامی بار دیگر نوای وحدت و هم‌دلی را سردادند.

 وی افزود :کاروان ادیان توحیدی، وفاق ملی  شامل نمایندگانی از شورای خلیفه گری ارامنه اصفهان و جنوب ایران، انجمن کلیمیان اصفهان، انجمن زرتشتیان، انجمن صابئین مندایی (پیروان حضرت یحیی)، انجمن آشوریان شاهین شهر، خلیفه گری کاتولیک لاتین و دایره اسقفی در کنار مسلمانان با انداختن پرچم ‌های سفید یک‌شکل بر گردن به نشانه صلح و دوستی در ابتدا در گلستان شهدای اصفهان حاضر شدند و با حضور بر سر مزار سرداران شهید خرازی، کاظمی و دیگر شهدای دفاع مقدس با آرمان‌های انقلاب وشهدا تجدید عهد کردند.

 مدیرکل ارشاد اصفهان در این مراسم اظهار داشت: امروز روز وحدت و انسجام ملی است؛ از سال‌های گذشته تاکنون در روز بیستم بهمن‌ماه همایش ادیان توحیدی به منظور اشتراک گذاری اهداف و آرمان‌های مشترک و تجدید عهد با شهدای انقلاب برگزار می‌شود.

 وی افزود: امسال با خرد جمعی در جلسه‌ای تصمیم بر آن شد تا کاروان ادیان را در اصفهان داشته باشیم  و به ساحت  شهدای این آب و خاک از کلیمی، مسیحی، زرتشتی و مسلمان که با جانبازی در حفظ تمامیت ارضی ایران کوشیدند ادای احترام کنیم.

 حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی گفت: به برکت خون این شهداست که ما در ایران اسلامی با نیکی و همدلی زندگی می کنیم و اطمینان داریم که روح آنها در میان ما حاضر و ناظر است.

 * ادای احترام ادیان توحیدی به شهدای پلاسکو

 در ادامه این همایش کاروان ادیان توحیدی، وفاق ملی پس از  ادای احترام به ساحت شهدای دفاع مقدس به ایستگاه ۲۰ آتش نشانی در جوار گلستان شهدای اصفهان رفتند و با تقدیم شاخه‌های گل یاد شهدای آتش نشان حادثه پلاسکو را گرامی داشتند.

 در این بخش از مراسم سپس مدیر منطقه چهار آتش نشانی اصفهان اظهار داشت: مردم شهر اصفهان از اقشار مختلف در طول روزهای گذشته برای ابراز همدردی در ۲۴ ایستگاه آتش نشانی اصفهان حاضر شدند و هنوز این ابراز لطف مردم با آتش نشانان ادامه دارد.

 آتشپاد سوم حمید پاکدل با بیان اینکه این احساس مسئولیت مردم ما را شگفت‌زده کرد، افزود: اصفهان شهر پایتخت فرهنگ و تمدن است و مردم قدرشناس اصفهان در طول هفته‌های گذشته ثابت کردند که این نام برای این شهر بسیار برازنده است.

 وی با بیان اینکه هر جنگی روزی به اتمام می‌رسد اما هیچ گاه جنگ آتش نشانان با آتش تمام نمی شود، گفت: همه هم و غم ما دفاع از مردم شهر و حفظ ایمنی است، حفظ  اموال و نجات جان مردم دو هدف اصلی ماست و بر این اساس آتش نشانان هر روز آموزش ضمن خدمت، ورزش برای آمادگی جسمانی دارند و روزانه مورد آزمایش آمادگی قرار می‌گیرند.

 کاروان در ادامه مسیر خود به سمت مقبره ارامنه در خیابان شهدای صفه رفتند و گروه‌ رزم‌نوازی نیز با نواختن آواهای انقلابی کاروان ادیان را بدرقه کردند. 

 ادیان توحیدی با حضور بر قبور چند تن از شهدای ارامنه از جمله شهید ورژ باغومیان و هراچ هاکوپیان برای آنها طلب آمرزش و با خانواده آنها ابراز همدردی کردند.

 *نماینده ارامنه در مجلس: خدا را شاکریم که نعمت انقلاب اسلامی را به ما هدیه کرد

 ژرژ آبراهامیان نماینده ارامنه در مجلس در کنار مزار یکی از شهدای ارامنه گفت: باید شاکر خدا باشیم که نعمت انقلاب اسلامی را به ما هدیه کرد و این استقلال و امنیت کنونی را مدیون شهدایی هستیم که این آزادی را به ما هدیه کردند.

 وی افزود: شهید هراچ هاکوپیان در جنگ تحمیلی جاودیدالاثر شده است، بازگشت بدن شهدا تسلی برای خانواده آنهاست اما وقتی نام مفقود بر شهیدی  اطلاق می‌شود، تحمل این درد مردانگی می خواهد.

 نماینده ارامنه در مجلس  تاکید کرد: پدر ایشان با صبر و شکیبایی نشان داد اگر اقلیت ها در این جنگ شهید تقدیم کردند از صمیم دل و برای اعتلای کشور است.

 موالی زاده مشاور وزیر ارشاد نیز ضمن ابراز همدری با خانواده شهید تاکید کرد: مقام رهبری و مسئولان اهتمام دارند که خانواده شهدا مورد توجه باشند؛ من حامل سلام و تحیت وزیر ارشاد برای شما هستم و امیدوریم روح این شهدا در جایگاه اعلی باشد.

 کاروان ادیان توحیدی در ادامه حرکت خود در سطح شهر اصفهان ابتدا در کلیسای وانک حضور یافتند و سپس از معبد زرتشتیان و کنیسه کتر داوود بازدید کردند که در هرکدام از این مکان های مقدس میثاق نامه ادیان توحیدی قرائت شد.

 در ادامه مسیر پیروان و نمایندگان ادیان توحیدی در مسجد شیخ لطف‌الله حضور یافته و میثاق نامه ادیان توحیدی در این مسجد قرائت شد و سپس کاروان ادیان توحیدی در انتهای سفر نیم روزه خود در شهر اصفهان به دیدار زرگرپور استاندار اصفهان رفتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر