کد خبر: 837701
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲
استاندار اردبیل:
استاندار اردبیل گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریالی در سالهای گذشته در شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی برای مهار آبهای مرزی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،مجید خدابخش در آئین افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان پارس‌آباد اظهار داشت: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران خدات‌رسانیها در بخشهای مختلف برای مردم ارتقا یافته و با وجود جنگ تحمیلی و نیز افزایش جمعیت از 35 میلیون به 80 میلیون اما این امر مانع خدمات‌رسانی‌ها نشده است.

وی با اشاره به خدمات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران برای استان اردبیل گفت: توسعه زیرساختهای گاز، برق، آب و سایر خدمات از نمونه‌های بارز این دستاوردها به شمار می‌رود به طوری که در حالی که در زمان قبل از انقلاب روستایی برخوردار از گاز وجود نداشته اما براساس هدفگذاریها در سال آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار از این نعمت برخوردار می‌شوند.

استاندار اردبیل  از برق‌رسانی به تمامی روستاهای بالای 20 خانوار استان خبر داد و افزود: اجرای پروژه‌های حوزه آب و خاک نیز در استان از دیگر دستاوردها بوده به طوری که در شمال استان با اجرای پروژه پایاب سد خداآفرین 62 هزار هکتار از مزارع این شهرستان زیر کشت آبی رفته و تحول عظیمی در این منطقه ایجاد خواهد کرد.

خدابخش با اشاره به هزینه کرد 30 هزار میلیارد ریالی در سالهای گذشته در شهرستانهای پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی برای مهار آبهای مرزی تصریح کرد: ایجاد منطقه آزاد از مهمترین اقدامات دولت برای توسعه در شما استان به شمار می‌رود که امیدواریم بتوانیم زمینه راه‌اندازی آن را شاهد باشیم.

وی تلاش برای برقراری پروازهای هواپیمایی در فرودگاه شهرستان پارس‌آباد را از جمله اولویتهای در این منطقه دانست و بیان کرد: تلاش و رایزنی برای تجهیز بیمارستان پارس‌آباد با تامین یک هزار میلیارد ریال از دیگر اقداماتی بوده که برای توسعه این شهرستان هدفگذاری شده است.

رئیس شورای اداری استان اردبیل از تلاش برای ایجاد بندر خشک در اصلاندوز خبر داد و افزود: این مکان مرکز صادرات محصولات تولیدی استان اردبیل به آذربایجان و روسیه خواهد بود به طوری که پس از تکمیل اراضی پایاب سدخداآفرین بیش از 90 درصد محصولات تولیدشده در این منطقه از طریق بندر خشک به مسکو صادر می‌شود.

خدابخش از سفر  وزیر صنعت، معدن و تجارت جمهوری آذربایجان به استان اردبیل خبر داد و گفت: براساس هماهنگیهای انجام شده اسفندماه امسال شاهین مصطفی‌افبه همراه هیئت عالی رتبه تجاری متشکل از 100 تاجر و سرمایه‌گذار این کشور به استان اردبیل سفر می‌کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر