کد خبر: 837698
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز خبرداد
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز با بیان اینکه منابع زیادی دراستان به عنوان کانون آلاینده محیط زیست وجود دارد، گفت: این اداره کل بر شناسایی و ساماندهی این منابع متمرکز شده است.

حسین محمدی به مدیریت فاضلاب ها در استان اشاره کرد و افزود: رهاسازی فاضلاب های مختلف اعم از انسانی، صنعتی، خدماتی و... از معضلات اصلی زیست محیطی در این استان است.

 وی با اشاره به اقدامات مختلف مدیریت محیط زیست استان برای ساماندهی و کنترل فاضلاب ها، اظهار داشت: در ماه های اخیر اداره کل حفاظت محیط زیست برای نخستین بار نظارت بر قالیشویی ها و کارواش ها که فاضلاب زیادی تولید می کنند را آغاز کرد.

 محمدی ادامه داد: برای تمام این واحدها اخطاریه صادر شد تا اقدام به تصفیه و مدیریت فاضلاب تولیدی کنند که تاکنون 25 واحد قالیشویی و کارواش اقدام به ایجاد تصفیه خانه کرده یا در حال اجرای آن هستند.

 وی بیان کرد که سایر قالیشویی ها و کارواش های استان نیز تعهد به ایجاد تصفیه خانه شده اند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز گفت: مدیریت فاضلاب های بیمارستانی یکی دیگر از موضوعاتی است که این اداره به آن ورود کرده است.

وی ابراز داشت: براین اساس برای تمام بیمارستان های استان اخطاریه صادر شده و مدیران آنها متعهد شده اند تا پایان سال جاری سیستم تصفیه خانه های بیمارستانی را فعال کنند که البته تاکنون 6 بیمارستان آنها به تعهدات خود عمل کرده اند.

 مدیرکل حفاظت محیط زیست به دیگر کانون های آلاینده محیط زیست پرداخت و بیان داشت: بعد از سال ها غفلت میدان میوه و تره بار کرج که مشکلات بهداشتی زیادی در زمینه مدیریت پسماند وفاضلاب داشت، زیر ذره بین این مدیریت قرار گرفت.

وی افزود: سال گذشته موضوع از طرف محیط زیست در مراجع قضایی پیگیری شد وبا حکم دادگاه مدیریت میدان میوه و تره بار کرج موظف به ساماندهی ومدیریت اصولی پسماندها وایجاد تصفیه خانه شد که اکنون این طرح درحال اجرا است.

محمدی ادامه داد: در2 سال گذشته نیز خروجی فاضلاب 2 زندان رجایی شهر و قزلحصار به شبکه فاضلاب اکو متصل شدند.

 وی درخصوص وضعیت فاضلاب های 8 شهرک صنعتی درالبرز گفت: از این تعداد فقط 3 شهرک دارای تصفیه خانه هستند و شهرک صنعتی بزرگ اشتهارد هم که از سال های گذشته تصفیه خانه آن در حال ساخت است که با مشکل جدی مواجه بود.

وی اضافه کرد: با پیگیری و شکایتی که به مراجع قضایی شد شرکت شهرک ها ی صنعتی البرزمکلف به استاندارد سازی خروجی فاضلاب شده و شرایط کنونی بهتر از گذشته است.

 محمدی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی هشتگرد و سیمین دشت نیز با پیگیری محیط زیست هم در حال اجرای تصفیه خانه هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار