کد خبر: 837694
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان عنوان کرد
سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: این صندوق در سال جاری با پرداخت 362 فقره تسهیلات، برای 3 هزار و 795 نفر شغل ایجاد کرده است.

به گزارش جوان از کردستان، فروزان عزت‌پور در نشست خبری با خبرنگاران با یادآوری بازتعریف استراتژی صندوق از سال 93، اظهار کرد: اساس کار براین بود که از فردمحوری به سمت طرح‌های درون‌شبکه‌ای و حمایت مالی از زنجیره‌های تولید برود.

به گفته سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان، تسهیلات این صندوق براساس شناسایی ظرفیت‌های منطقه و با نظارت هدفمند پرداخت می‌شود.

وی تصریح کرد: تسهیلات این صندوق در قالب تسهیلات اشتغال خانگی، خویش‌فرمایی، اشتغال کارفرمایی، طرح مالی خرد، اشتغال پشتیبانی و ازدواج به متقاضیان پرداخت می‌شود.

عزت‌پور یادآوری کرد: اعتبارات موجود صندوق کارآفرینی امید می‌تواند سالانه 60 هزار نفر را در کشور حمایت کند که سهمیه صندوق در کردستان یک هزار و 700 نفر است و این صندوق توانسته با بیش از 40 ارگان مختلف در خصوص معرفی افراد برای اعطای تسهیلات تفاهم‌نامه همکاری امضا کند.

وی روند تصویب طرح‌ها برای دریافت تسهیلات را بیان کرد و گفت: در ابتدا به فرد متقاضی یا معرفی‌شده از سوی کارگروه رفع موانع تولید استان، مشاوره‌هایی در خصوص شروط اخذ تسهیلات از این صندوق داده می‌شود و بعد، پرونده‌های متقاضیانی که شامل قوانین و چارچوب اخذ تسهیلات از این صندوق باشند در کمیته‌های استان و کشوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات به متقاضیان تا مبلغ 500 میلیون ریال در استان مصوب می‌شود و اگر متقاضی درخواست تسهیلات بیشتر از این مبلغ باشد پرونده وی در کمیته تهران بررسی خواهد شد.

وی در ادامه به پرداخت تسهیلات صندوق به بخش‌های مختلف در کردستان اشاره کرد و اظهار داشت: امسال 44 میلیارد و 374 میلیون ریال در قالب 920 فقره تسهیلات در بخش مشاغل خانگی در طرح امید و احسان و کد شماره 100 در کردستان پرداخت شده است.

عزت‌پور افزود: امسال همچنین در مجموع 70 میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات ازدواج به 727 زوج جوان از اعتبارات صندوق کارآفرینی امید پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: با توجه به راه‌اندازی سامانه الکترونیکی این صندوق دریافت‌کنندگان تسهیلات ازدواج در صورت تکمیل بودن مدارک و نداشتن موانع بانکی حداکثر ظرف مدت 72 ساعت پس از تکمیل پرونده به آنها تسهیلات اعطا می‌شود.

سرپرست صندوق کارآفرینی امید کردستان گفت: دو نوع وام اشتغال خویش‌فرمایی از اعتبارات صندوق به متقاضیان پرداخت می‌شود که در قالب این نوع تسهیلات، 998 فقره وام به مبلغ 196 میلیارد و 916 میلیون ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

وی همچنین افزود: در سال جاری بیش از 39 میلیارد و 150 میلیون ریال وام اشتغال کارفرمایی در 105 فقره،21 فقره وام طرح مالی تامین خرد به مبلغ 3 میلیارد و 150 میلیون ریال و هشت فقره وام پشتیبان به مبلغ 3 میلیارد ریال پرداخت شده است.

عزت‌پور ادامه داد: در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان کردستان، 80 میلیارد ریال به صندوق کارآفرین امید استان اختصاص یافت که سال گذشته 43 میلیارد ریال این مبلغ در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت شد و امسال نیز تاکنون 77 میلیارد و 700 میلیون ریال پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه این صندوق تنها 2 درصد معوقه بانکی دارد افزود: دریافت کنندگان تسهیلات از این صندوق در سه مرحله قبل از اجرا، حین اجرا و بعد از اجرای طرح مشاوره‌هایی را از صندوق دریافت می‌کنند.

در پایان این نشست، خبرنگاران از طرح‌های کارگاه سراجی سنتی، کارگاه ترکیبی چوب و گلیم و قالی، کارگاه قالی‌بافی، آموزشگاه آزاد موسیقی عندلیبی، شهربازی کودکانه جاذبه، کارگاه همجوشی شیشه، کارگاه صنایع چوب و کارگاه کیسه‌بافی که از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید کردستان استفاده کرده بودند، بازدید کردند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر