کد خبر: 837679
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹
شهردار تبریز در دیدار با رئیس کمسیون امور بین الملل و امنیت ملی مجلس تاکید کرد:
شهردار تبریز با رئیس کمسیون امور بین الملل و امنیت ملی مجلس بلاروس دیدار کرد.
دکتر صادق نجفی در این دیدار با تاکید بر گسترش روابط بین کشور بلاروس و شهر تبریز یادآور شد: تبریز و بلاروس از دیرباز روابط گسترده ای داشته اند و خواهر خواندگی بین شهرهای تبریز و ماگیلف نشان از این ارتباط گسترده دارد.

وی یادآور شد: از خواهرخواندگی باید در راستای گسترش روابط صنعتی، تجاری، فرهنگی و بین المللی استفاده کرد و با بهره‌مندی از گسترش روابط سیاسی می توان ارتباط های اقتصادی و صنعتی را تسهیل کنیم.

شهردار تبریز با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری، خاطر نشان کرد: شهرهای خواهرخوانده در تبادل تجارب و افکار و همچنین تحکیم روابط نقش بسزایی را ایفا می کنند و در همین راستا ما باید از خواهرخواندگی تبریز و ماگیلف بهره‌مند شویم.


دکتر صادق نجفی بر اهمیت برگزاری هفته‌های فرهنگی تاکید کرد و افزود: می توان با برگزاری هفته فرهنگی تبریز در ماگیلف و همچنین ماگیلف در تبریز فرهنگ و هنر دو شهر را معرفی کرد.

رئیس کمسیون امور بین الملل و امنیت ملی مجلس بلاروس نیز در این دیدار تبریز را شهری زیبا دانست و به پیشرفت کشورمان در حوزه‌های مختلف با وجود مشکلات بزرگ اقتصادی در جهان تاکید کرد.

سرگئی راخمانف، با اشاره به اهمیت بحث گردشگری بین بلاروس و تبریز یادآور شد: برای افزایش تبادل گردشگر بین دو کشور می توان یک شرکت گردشگری مشترک راه اندازی کرد.

وی با اشاره به ظرفیت های قابل توجه کشور بلاروس در حوزه تولید وسایل حمل و نقل عمومی، خاطر نشان کرد: کشور بلاروس ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه تولید اتوبوس‌های برقی شهری دارد که شهرداری تبریز می تواند از این تولیدات در حمل و نقل شهری استفاده کند.


گفتنی است در این دیدار سفیر بلاروس در ایران، شهاب الدین بی‌مقدار نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و یک هیئت اقتصادی بلاروسی نیز حضور داشتند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر