کد خبر: 837678
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
در مراسم ششمين پاسداشت ادبيات جهاد و مقاومت صورت گرفت
مراسم ششمين پاسداشت ادبيات جهاد و مقاومت به همراه رونمايي از تقريظ‌هاي رهبر انقلاب بر چهار كتاب «‌دختر شينا»، «‌وقتي مهتاب گم شد»، «‌گلستان يازدهم» و «‌آب هرگز نمي‌ميرد» در حوزه ادبيات دفاع مقدس، در همدان برگزار شد.
به گزارش «جوان» به نقل از پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، در ابتداي اين مراسم از تقريظ رهبر انقلاب اسلامي بر كتاب «دختر شينا» - كه خاطرات خانم قدم‌خير محمدي‌كنعان از همسر شهيدش (سردار حاج ستار ابراهيمي هژير) و به قلم خانم ضرابي‌زاده
مي‌باشد - رونمايي شد.
   
دختر شينا
متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
بسمه‌تعالي
رحمت خدا بر اين بانوي صبور و با‌ايمان؛ و بر آن جوان مجاهد و مخلص و فداكاري كه اين رنج‌هاي توانفرساي همسر محبوبش نتوانست او را از ادامه‌ جهاد دشوارش باز دارد.
جا دارد از فرزندان اين دو انسان والا نيز قدرداني شود. سپس سردار سرلشكر محمدعلي جعفري، فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در سخناني به تجليل از فرهنگ ايثار و شهادت و بزرگداشت آن پرداخت.
فرمانده كل سپاه، ترامپ را رئيس‌جمهور ناشي دانست و گفت: يك تحليلگر پنتاگون ترامپ را نصيحت مي‌كند كه در موقعيتي هستيم كه نه تنها در جهان اسلام كه در كل جهان امريكا را روي كاغذ مي‌بينند و تحليلگر ديگري مي‌گويد امريكا ابرقدرت در حال محو شدن است.
سرلشكر جعفري با تأكيد بر اينكه خداي بزرگ را به اين نعمت بزرگ شكرگزار هستيم، اظهار كرد: اميدواريم در روز جمعه 22 بهمن مراتب قدرداني و سپاسگزاري خود را در برابر خداوند نشان دهيم؛ به ويژه در برابر تهديدات جديد، حضور پرشور و دشمن‌شكن مردم لازم است.
«وقتي مهتاب گم شد» - كه روايتي عاطفي از خاطرات جانباز سرافراز آقاي علي خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسليان به قلم آقاي حميد حسام مي‌باشد- رونمايي شد.
  
وقتي مهتاب گم شد
متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
بچه‌هاي همدان؛ بچّه‌هاي صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بي‌ادعا؛ ياران حسين (عليه‌السلام)؛ ياوران دين خدا... و آنگاه مادران؛ مردآفرينان شجاع و صبور... و آنگاه فضاي معنويت و معرفت؛ دل‌هاي روشن، همت‌ها و عزم‌هاي راسخ؛ بصيرت‌ها و ديدهاي ماورايي... اينها و بسي جويبارهاي شيرين و خوشگوار ديگر از سرچشمه‌ اين روايت صادقانه و نگارش استادانه، كام دل مشتاق را غرق لذت مي‌كند و آتش شوق را در آن سركش‌تر مي‌سازد.
راوي، خود يك شهيد زنده است. تن به‌شدت آزرده‌ او نتوانسته از سرزندگي و بيداري دل او بكاهد، والحمدلله رب العالمين. نويسنده نيز خود از خيل همين دلدادگان و تجربه‌ديدگان است. بر او و بر همه‌ آنان گوارا باد فيض رضاي الهي؛ ان‌شاء‌الله. 95/10/18
درباره‌ نگارش اين كتاب، آنچه نوشتم كم است؛ لطف اين نگارش بيش از اينهاست. مقدمه‌ كتاب يك غزل به تمام معني است. 95/10/18
با حضور جمعي از اهالي فرهنگ و هنر و مسئولان استاني، كشوري و لشكري از جانباز سرافراز آقاي علي خوش‌لفظ، همرزم حاج احمد متوسليان و راوي كتاب «وقتي مهتاب گم شد» تقدير گرديد.
آقاي «حميد حسام» خاطره‌نگار و تدوينگر كتاب‌هاي «وقتي مهتاب گم شد» و «آب هرگز نمي‌ميرد» - كه هر دو مورد تمجيد رهبر انقلاب قرار گرفته است - در سخناني به اهميت ثبت خاطرات رزمندگان دفاع مقدس و تجليل از افتخارآفرينان اين حماسه‌ بزرگ پرداخت.
آقاي عليرضا مختارپور قهرودي (دبيركل نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور و معاون نشر مؤسسه پژوهشي فرهنگي انقلاب اسلامي) به ارائه‌ مقاله‌اي درباره‌ پيشينه‌ ديدارهاي رهبر انقلاب با مردم استان همدان و تحليل محتواي آن پرداخت.
از تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب «گلستان يازدهم» - كه خاطرات خانم پناهي روا از همسر شهيدش (سردار علي چيت‌سازيان) به قلم خانم ضرابي‌زاده مي‌باشد- رونمايي شد.
   
كتاب گلستان يازدهم
متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
اين روايتي شورانگيز است از زندگي سراسر جهاد و اخلاصِ مردي كه در عنفوان جواني به مقام مردان الهي بزرگ نائل آمد و هم در زمين و هم در ملأ اعلي، به عزت رسيد. . هنيئاً له.
راوي - شريك زندگي كوتاه او- نيز صدق و صفا و اخلاص را در روايت معصومانه‌ خود به‌روشني نشان داده است.
در اين ميان، قلم هنرمند و نگارش آكنده از ذوق و لطف نويسنده است كه به اين همه، جان داده است. آفرين بر هر دو بانو؛ راوي و نويسنده كتاب.
با حضور جمعي از اهالي فرهنگ و هنر و مسئولان استاني از خانم پناهي روا (همسر شهيد علي چيت‌سازيان) و همچنين خانم ضرابي‌زاده (خاطره‌نگار كتاب گلستان یازدهم) تقدير گرديد. راوي و نويسنده‌ كتاب «گلستان یازدهم» همچنين در سخناني كوتاه به بيان انگيزه‌ها و اهداف خود از تلاش براي به نگارش درآمدن كتاب گلستان شينا پرداختند. در پايان اين مراسم، از تقريظ رهبر انقلاب بر كتاب «آب هرگز نمي‌ميرد» - كه روايت دوران حضور جانباز سرافراز سردار ميرزامحمد سُلگي در دوران دفاع مقدس در كسوت فرماندهي گردان ۱۵۲ حضرت اباالفضل در لشكر انصارالحسين (عليهم‌السلام) همدان و به قلم آقاي حميد حسام مي‌باشد - رونمايي شد.
  
آب هرگز نمي‌ميرد
متن تقريظ رهبر انقلاب بر اين كتاب بدين شرح است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم
سلام بر ياران حسين (عليه‌السلام) و سلام بر لشكر انصارالحسين همدان و سلام بر شهيدان، دلاوران، فدائيان، شيران روز و عابدان شب و سلام بر شهيد زنده ميرزا محمد سُلگي و بر همسر باايمان و صبور او؛ و سلام بر حميد حسام كه دردانه‌هايي چون سُلگي و خوش‌لفظ را به ما شناساند. ساعت‌هاي خوش و باصفايي را با اين كتاب گذراندم و بارها با دريغ و حسرت گفتم:
درنگي كرده بودم كاش در بزم جنون من هم / لبي‌تر كرده زان صهباي جام پرفسون من هم
هزاران كام در راه است و دل مشتاق و من حيران / كه ره چون مي‌توانم يافتن سوي درون من هم...
در ميان كتاب‌هاي خاطرات جنگ، اين، يكي از بهترين‌هاست. نگارش درست و قوي، ذوق سرشار، سليقه و حوصله، همت بلند، همه با هم دست به كار توليد اين اثر شده‌اند. كتاب خانم ضرابي در شرح حال شهيد عالي‌مقام علي چيت‌سازيان نيز داراي همين برجستگي‌هاست. اين دو نفر از ستارگان اقبال همدانند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار