کد خبر: 837651
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
تلويزيون به برنامه انقلابي اجازه حضور در دهه انقلاب را نداد
پرمخاطب‌ترين برنامه تلويزيوني که آرمان‌هاي انقلاب را پيگيري مي‌کرد، حتي در دهه فجر انقلاب اسلامي نيز اجازه پخش از تلويزيون نگرفت تا امسال بزرگداشت پيروزي انقلاب بدون «ثريا» و ويژه برنامه «انقلاب ادامه دارد» برگزار شود.
محمدصادق عابدینی
پرمخاطب‌ترين برنامه تلويزيوني که آرمان‌هاي انقلاب را پيگيري مي‌کرد، حتي در دهه فجر انقلاب اسلامي نيز اجازه پخش از تلويزيون نگرفت تا امسال بزرگداشت پيروزي انقلاب بدون «ثريا» و ويژه برنامه «انقلاب ادامه دارد» برگزار شود. «ثريا» شش هفته است که در حال تعليق است و چهارشنبه شب‌ها جاي ثريا در شبکه اول سيما خالي است.

 آخرين برنامه «ثريا» که با حضور دوستان شهيد احمدي‌روشن از شهداي هسته‌اي روي آنتن شبکه يک رفت، پاياني شد براي حضور پرتلاطم برنامه‌اي که هدفش بررسي و پيگيري آرمان‌هاي انقلاب اسلامي عنوان شده است. در دهه فجر انقلاب «ثريا» که شعارش «ديدباني براي پيشرفت» است، اجازه پيدا نکرد تا به انقلاب اسلامي بپردازد! اين در حالي است که در صفحه اول سايت اينترنتي شبکه يک سيما هنوز عکس بزرگ به همراه اعلام زمان پخش و خلاصه‌اي از برنامه‌هاي پخش شده «ثريا» ديده مي‌شود. محسن مقصودي، تهيه‌کننده و مجري برنامه «ثريا» در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره ادامه يافتن مشکلات اين برنامه مي‌گويد: هنوز هم نتوانسته‌ايم اجازه پخش برنامه را بگيريم، با وجود رايزني‌ها هنوز هم مشکلاتمان ادامه دارد و هنوز هم منتظريم که برنامه دوباره اجازه حضور در آنتن شبکه را پيدا کند. مقصودي با اشاره به سخنان رئيس سازمان صداوسيما درباره اين برنامه مي‌گويد: دکتر علي عسکري درباره بازگشت و پخش منظم «ثريا» سخناني داشته‌اند که هنوز محقق نشده، تلاش‌هاي ما هم به نتيجه نرسيده است. وي با اشاره به اينکه امسال طرحي را براي برنامه «ثريا» ويژه دهه فجر به مديران شبکه ارائه داده بود، مي‌افزايد: متأسفانه اين طرح نيز از سوي آنها رد شد و نتوانستيم در دهه فجر ويژه برنامه توليد کنيم.

مقصودي به برنامه سال گذشته «ثريا» به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: سال 94 ثريا ويژه برنامه‌اي با عنوان «انقلاب ادامه دارد» را توليد کرد که با استقبال بسيار خوبي روبه‌رو شد. متأسفانه برخي‌ها در دهه فجر براي انقلاب مجلس ختم مي‌گيرند و بزرگداشت انقلاب اسلامي را در حد مجلس يادبود پايين مي‌آورند. براي آنها انقلاب در سال 57 تمام شده و صرفاً از آن به عنوان يک نوستالوژي ياد مي‌کنند، اما نگاه ما در «ثريا» پيگيري آرمان‌هاي انقلاب بود و در ويژه برنامه «انقلاب ادامه دارد» به مسائل مورد بحث انقلاب اسلامي مانند «عدالت اجتماعي»، «فاصله طبقاتي»، «پيشرفت‌هاي علمي و فناوري»، «صدور انقلاب اسلامي»، «مدافعان حرم» و آسيب‌هاي به وجود آمده در مسير انقلاب پرداختيم که استقبال خوبي از آن شد. به عنوان مثال در آن ويژه‌برنامه اتاق عمل کاملاً ايراني ساخت داخل را معرفي کرديم. وي ادامه داد: به نظرم در شأن انقلاب اين نيست که صرفاً در آن به بيان خاطرات کفايت کنيم، بلکه بايد به آرمان‌هاي انقلاب و اينکه امروز چقدر با اين آرمان‌ها فاصله گرفته‌ايم، بپردازيم و آن را بدون رودربايستي مطرح کنيم. تهيه‌کننده برنامه «ثريا» افزود: امسال اجازه ندادند در دهه فجر برنامه داشته باشيم و با وجود اينکه پيگيري‌هايمان ادامه دارد، جواب درستي دريافت نکرده‌ايم.

به نظر مي‌رسد دهه فجر انقلاب بهترين زمان براي بازگشت «ثريا» به پخش شبکه اول سيما بود؛ برنامه‌اي که جامعه مخاطب خود را پيدا کرده است و اهدافي که براي آن تعريف شده کاملاً با روح حاکم بر برنامه‌هاي رسانه ملي در دهه فجر همخواني دارد. تا به حال مديران تلويزيون درباره حضور نداشتن برنامه ثريا توضيح قانع‌کننده‌اي ارائه نداده‌اند و صرفاً شنيده‌ها حاکي از آن است که فشار‌هاي بيروني به رسانه ملي باعث شده تا صداوسيما طي يک عقب‌نشيني از توليد و پخش اين برنامه جلوگيري کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار