کد خبر: 837648
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۱
به همت مرکز هنرهاي رقومي بسيج
در آستانه سالگرد پيروزي باشکوه انقلاب اسلامي ايران و در ايام دهه فجر، ۱۸ بهمن‌ماه، از بازي رايانه‌اي «ايران ۵۷» و ...
در آستانه سالگرد پيروزي باشکوه انقلاب اسلامي ايران و در ايام دهه فجر، ۱۸ بهمن‌ماه، از بازي رايانه‌اي «ايران ۵۷» و نرم‌افزار تعاملي «انقلاب عشق» با حضور مهدي جعفري، رئيس مرکز هنرهاي رقومي بسيج، هيئت رئيسه سازمان بسيج فرهنگيان، جمعي از مديران سازمان بسيج دانش‌آموزي، اصحاب رسانه، جمعي از توليدکنندگان بازي‌هاي رايانه‌اي کشور، سازندگان اين محصولات و جمعي از مديران بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي رونمايي شد.

انقلاب اسلامي در نزديک به چهار دهه گذشته پس از گذراندن دوره‌هاي حساس و پرفراز و نشيب براي تثبيت جايگاه خود در عرصه جهاني اکنون وارد مرحله باز توليد انديشه‌هاي انقلابي شده است و در اين ميان ما بر اين باوريم که حوزه بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌تواند نقشي تأثير‌گذار داشته‌ باشد، چراکه بازي به مثابه رسانه‌اي تعاملي و فراگير قادر است عميق‌ترين پيام‌ها را در قالبي ساده، اما جذاب به مخاطب عرضه کند و پيام‌هاي اساسي انقلاب را به گونه‌اي عميق در ذهن و ضمير نسل جوانان پياده‌سازي کند.
در جذابيت بالقوه حوادث انقلاب سال 57 همين بس که پرمخاطب‌ترين و پر‌فروش‌ترين توليدات هنري کشور با درون‌مايه انقلاب و دفاع مقدس همراه بوده‌اند و اين مسئله نشان از آن دارد که مردم به وقايع انقلاب بسيار علاقه‌مند هستند و جزئيات آن را به دقت دنبال مي‌کنند، از سويي ديگر در طول اين 38 سال آنقدر حوادث حيرت‌انگيز رخ داده است که مي‌توانند بستر صدها و بلکه هزاران فيلمنامه و بازي‌نامه را فراهم كند.

نسل‌هاي سوم و چهارم تنها از طريق شنيده‌ها با مسائل انقلاب آشنا هستند، بنابراين چه خوب است که به جاي دريافت خوراک فکري خود از مسيرهاي نادرست، ‌غيرواقعي و جهت‌دار مانند بازي1979  اطلاعات خود را از همين توليدات داخلي و منطبق با حقيقت دريافت کنند، اينجاست که اهميت ورود دستگاه‌هاي فرهنگي کشور به اين زمينه بيش از پيش خود را نشان مي‌دهد زيرا هر ميزان بودجه در اين راه صرف شود، بي‌ترديد بازده دهها برابري خواهد داشت.
مهدي جعفري، رئيس مرکز هنرهاي بسيج ضمن تبريک به مناسبت ايام‌الله دهه فجر با بيان اينکه از سال 1392 موضوع توليد محصولاتي با مضمون انقلاب اسلامي بسيار مطرح شده است.
وي افزود: همچنين در همان وهله اول با صحبت‌هايي که انجام شد، احساس کرديم مي‌شود وقايع مهم تاريخي را از 15 خرداد 1342 تا بهمن 57 با شکل و شمايل نرم‌افزار رايانه‌اي با عنوان انقلاب عشق به تصوير در آورد.

مديرعامل بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي گفت: توليد يک بازي رايانه‌اي به هيچ وجه فرآيندي آسان نيست، زيرا براي خلق اثري درخور و قابل قبول به ملزومات مهمي نياز است که مهم‌ترين آنها عبارتند از: درون‌مايه، ايده خلاقانه و ناب، ‌نگارش بازي‌نامه قوي، ‌در اختيار داشتن نيروي انساني خلاق و در نهايت برخورداري از تجهيزات و دانش فني روزآمد و بهره‌مندي از فناوري جديد براي ايجاد صحنه‌هاي جذاب و باورپذير.
وي در ادامه بيان کرد: اساساً به همين دليل است که توليد يک بازي قوي به حدود چند سال زمان و صرف هزينه‌هاي گزاف احتياج دارد که خوشبختانه مرکز هنرهاي رقومي بسيج با درک صحيح موقعيت وارد اين عرصه خطير شده و با حمايت از توليد اين بازي نشان داد که تا چه اندازه مقوله جنگ نرم را جدي گرفته است.

کريمي قدوسي گفت: اين بازي به عنوان نخستين گام از همکاري بنياد ملي بازي‌هاي رايانه‌اي با نهادي انقلابي همچون سازمان بسيج مستضعفين مي‌تواند فرخنده و مبارک باشد. قطعاً برکات ناشي از اين همکاري موجب ايجاد هم‌افزايي در حوزه فرهنگ و هنر خواهد شد و ما آماده‌ايم در اين زمينه با ديگر دستگاه‌هاي فرهنگي نيز همکاري داشته باشيم.
کريمي قدوسي تصريح کرد: از جنبه اقتصادي بايد گفت که صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در دنياي فناورانه امروز يکي از پرهزينه‌ترين و در عين حال پرسودترين صنايع جهان به شمار مي‌رود به گونه‌اي که نسبت رشد سرمايه آن يك به 123 است. بي‌سبب نيست که تمامي کارگردانان و شرکت‌هاي فيلم‌سازي غربي سرمايه‌هاي عظيمي را صرف انتقال ارزش‌هاي غربي از طريق توليد بازي مي‌کنند تا هم سهمي از اين بازار پرسود را نصيب خود كند و هم به سياست‌هاي دولت‌هاي خود جامه عمل بپوشانند. در اين ميان به دليل علاقه شديد مردم ايران به پيگيري حوادث انقلاب و همچنين جذابيت‌هاي آشکار و نهان اتفاقات دوران معاصر اگر توليدات اين حوزه از تکنيک و فناوري مناسبي برخوردار باشد بازگشت سرمايه آن تضمين شده خواهد بود.

در ادامه اين مراسم پس از پخش نماهنگي از توليدات خانه موسيقي بسيج با عنوان برپاخيز، عماد رحماني سرپرست سازندگان دو نرم‌افزار ايران 57 و انقلاب عشق با بيان آغاز فعاليت‌هاي اين مجموعه و شروع کار خود به روي اين دو نرم افزار گفت: ما کشوري با پيشينه تاريخي و غني هستيم که مي‌توانيم در محصولات خود، تاريخ ايران را از اساطير و افسانه‌ها تا حوادث معاصر به تصوير بکشيم.
وي ضمن يادآوري آثار خود ادامه داد: هميشه دوست داشتم تلنگري به بخش محتوايي بازي‌هاي رايانه‌اي بزنم، اما نتيجه‌اي خوب از آنها نديده ام. اين روزها سليقه مخاطبان ما دستخوش تغييرات شده است و متأسفانه بايد هشدار اتفاقي تلخ را براي صنعت بازي‌هاي رايانه‌اي در کشور داد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۰۱
0
0
را نیز شش ساله
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار