کد خبر: 837641
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۶
سردار سعيد منتظرالمهدي*
وقتي فداكاري و از جان گذشتگي‌هاي پليس در اقصي نقاط كشور را مي‌بينيم به معناي اين جمله مي‌رسيم كه به واقع «امنيت اتفاقي نيست»، امنيتي كه هماره و در همه جا سايه‌اش را بر سرمان احساس مي‌كنيم. در امنيت همان نعمتي است كه همانند «سلامتي» اغلب مغفول واقع مي‌شود ولي خوشبختانه ما از بركت وجود آن برخورداريم، آن هم به مدد قوي‌ترين مرداني كه «جان» را در برابر «كيان» در كفه ترازو نهاده‌اند و با صبر، توكل، غيرت و فداكاري امنيت را ايجاد، حفظ و ارتقا مي‌دهند؛ امنيتي مثال زدني و البته ستودني.

امنيت امروز مرزهايمان در جزيره بي‌ثباتي و درگيري‌ها و ناامني‌هايي كه پيرامون ماست، مرهون با هم بودن و در كنار هم بودن مرزبانان و مرزنشينان ماست كه دست در دست هم از كيان ايران اسلامي دفاع و صيانت مي‌كنند.  آن هنگام كه مردان بي‌ادعا در دور افتاده‌ترين نقاط مرزي وظيفه خود را انجام مي‌دهند و ما بي‌هيچ دغدغه‌اي به فعاليت‌هاي روزانه‌مان مشغوليم،‌اي كاش قدري نيز به ياد اين همه ايثار پليس مرزبانيمان باشيم.  ميهن، امروز وامدار «كيانداراني» است كه پيش‌دستانه در راه افزايش امنيت در سرماي منفي 30 درجه با قلبي كه دعاهاي مردم ايران زمين به آن گرمي مي‌بخشند، خدمت مي‌كنند. دستي به نشانه احترام بلند مي‌كنيم و درود مي‌فرستيم بر همه مرزباناني كه لباس رزم بر تن دارند و نشان مهرباني بر دل. آنگاه كه سرباز مرزبان ما براي نجات «جان حيوان باوفا» به «مين» نزديك شده و از جان شيرين خود گذشت، به همه ما درس از جان گذشتگي داد؛ درس وفا و ايستادگي به پاي آرمان بلندي به نام « ايران» اين درس تا هميشه تاريخ، ماندگار... .

كشوري به پهناوري ايران و مرزهايي با اين گستردگي، به خودي خود نمي‌تواند امن باشد، گام‌هايي به استواري گام‌هاي مرزبانان غيور مي‌خواهد كه بي‌منت، وجب به وجب اين خاك را زير چتر حمايت خود دارند تا ما امنيت را با همه وجود خود حس كنيم.  طاقت آوردن در برخي از نقاط صفر مرزي از توان بسياري خارج است، اما اراده مردان پولادين مرزباني بر همه سختي‌ها فائق آمده كه نتيجه‌اش مرز و بومي امن و ايمن است؛ پس تشكر زباني كمترين كاري است كه مي‌توانيم انجام دهيم.  چيزي جز احترام نداريم كه لايق سپاسگزاري از شما باشد پس احترام همراه با خضوع ما را بپذيريد كه از عمق جانمان بر آمده است و باشد كه بر دل شما بنشيند.‌اي كاش با قدمي يا قلمي به كمكشان مي‌شتافتيم تا آرامش بيش از پيش سايه‌اش را بر سرمان بگستراند و اين امنيت هماره پا بر جا باشد.

* معاون اجتماعي نيروي انتظامي

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار