کد خبر: 837635
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
حاشيه‌نگاري بازي استقلال- السد در پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا
نبرد سه‌شنبه شب استقلال و السد در ليگ قهرمانان آسيا، چهره‌هاي ويژه‌اي داشت، از منصوريان و بازيکنان جوانش گرفته تا ستاره بارسا که به آزادي آمده بود.
سعيد احمديان
نبرد سه‌شنبه شب استقلال و السد در ليگ قهرمانان آسيا، چهره‌هاي ويژه‌اي داشت، از منصوريان و بازيکنان جوانش گرفته تا ستاره بارسا که به آزادي آمده بود.
  
بازگشت منصوريان
پس از بازي با السد و صعود به مرحله گروهي ليگ قهرمانان، عليرضا منصوريان حالا روي ابرهاست، چند ماه پيش اما اوضاع اينطور نبود، چند ماهي که سرمربي جوان استقلال در توصيفش مي‌گويد موهايش را سفيد کرده است. ميانه نيم‌فصل اول بود، روزهايي که استقلال نتيجه نمي‌گرفت و تنها بعد از شش هفته بود که اولين پيروزي‌اش را در ليگ به دست آورد، آن هم تيمي که گران‌ترين تيم ليگ بود و قراردادهاي بازيکنانش صداي حتي وزير ورزش را هم درآورد، اما پول آن هفته‌ها براي استقلال خوشبختي نياورد و پرهزينه‌ترين تيم ليگ در بين تيم‌هاي ته جدولي جا خوش کرده بود. آن‌طور که همه ياد پرسپوليس فصل قبل افتاده بودند، تيم برانکو که روز آخر ليگ تنها به خاطر تفاضل گل قهرماني را از دست داد، هفته‌هاي اول ليگ، حتي يک هفته تيم قعرنشين ليگ هم شده بود.
آبي‌ها هم همان شرايط را داشتند و منصوريان فاصله‌اي با برکناري نداشت، اسامي مربيان خارجي رديف شده بود و موافقان و مخالفان منصوريان در هيئت مديره روبه‌روي هم قرار گرفته بودند، اما در نهايت رأي به ماندن منصوريان گرفته شد، آن هم در شرايطي که برخي از مديران استقلال در مصاحبه‌هايشان، نمي‌توانستند نگراني‌شان را از بازي 19 بهمن با السد قطر در پلي‌آف ليگ قهرمانان آسيا پنهان کنند.

منصوريان اما در ادامه روي ديگر استقلال را نشان داد، تيمي که با تکيه به بازيکناني جواني که جذب کرده بود، هفته به هفته از قعر جدول کنده شد و بالا آمد و با زدن 9 گل در سه بازي اخيرشان در ليگ، امروز بهترين خط حمله ليگ را در اختيار دارند.
آنها الان تيم سوم ليگ هستند و با توجه به اختلاف 13 امتيازي‌شان با پرسپوليس صدرنشين، حسرت امتيازهاي از دست رفته در نيم‌فصل اول را مي‌خورند. بازي سه‌شنبه شب با السد هم ادامه همان روند فوق‌العاده نتيجه‌گيري منصوريان با استقلال در چند ماه اخير بود، مسابقه‌اي که آبي‌ها با پيروزي مقابل تيمي که ستاره سابق بارسا و اسپانيا را در ترکيب‌شان مي‌ديدند، الان يکي از تيم‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا هستند تا منصوريان که تا پاي اخراج رفته بود، حالا با اين نتايج روي ابرها باشد.
  
ستاره‌هايي که قرارداد ميلياردي ندارند
قراردادهاي ميلياردي با بازيکناني که نامي براي خودشان داشتند، برنامه اصلي بهرام افشارزاده در استقلال بود، او مي‌خواست يک تيم پرستاره و دهن پرکن ببندد تا خيالش از نتيجه راحت باشد و به کارنامه دوران مديريتش، جام‌هاي احتمالي در استقلال را هم اضافه کند. استقلال اما بر خلاف جاهاي ديگر براي مدير کارکشته ورزش ايران با خاطره خوشي تمام نشد و نه آن بازيکنان ميلياردي براي استقلال آب و نان شدند و نه دستش به جامي رسيد. برخلاف بازيکناني که صفرهاي قراردادشان باعث شد تا وزير سابق ورزش، مديران اين تيم را به حيف و ميل بيت‌المال متهم کنند. روزهاي بحراني استقلال اما با اعتماد منصوريان نه به ستاره‌هاي ميلياردي، بلکه بازي دادن به جوانان تمام شد و آنها هم در ليگ و هم آسيا تا امروز دست منصوريان را گرفته‌اند تا به قول خودش به معدن طلا رسيده باشد و اعتراف کند که مديون جوانانش است، نه ستاره‌هايي که قراردادهاي ميلياردي بستند و به نيم‌فصل نرسيده از استقلال جدا شدند.

حالا منصوريان با اين جوانان به ادامه رقابت‌هاي ليگ و آسيا اميدوارتر شده، او پس از بازي با السد گفت: «با اين جوانان صعود کرديم و خوشحالم که اکنون 20 جوان باتجربه داريم و هيچ پلنBاي وجود ندارد، آنهايي که مي‌گفتند چرا ترکيب ثابت را مدام تغيير مي‌دهي و ترکيب استقلال پي‌درپي تغيير مي‌کند، بايد بدانند اکنون جوانان باتجربه‌اي داريم که در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آماده هستند. نگران نورافکن و حقدوست بودم. اين دو نفر روي هم 40 سال سن نداشتند. دو نفري‌شان روي هم 38 سال‌شان است، اما به خوبي کارشان را انجام دادند.»
  
لذت فوتبال شير پير
«امروز ديدم شير اگر پير هم باشد هميشه شير است. يک بازيکن بزرگ که کاپيتان بارسا بوده، در 37- 36 سالگي هم مي‌تواند بدرخشد.» اين واکنش منصوريان به حضور نمايش فوق‌العاده ژاوي هرناندز، ستاره بزرگ بارسا و فوتبال جهان در ترکيب السد بود، ستاره‌اي که در ميانه زمين همه‌کاره بود. مهم‌ترين نکته درباره شيوه بازي ژاوي که در ورزشگاه آزادي و به لطف بازي‌هاي جام باشگاه‌هاي آسيا به ميدان آمده بود قدرت رهبري، ميزان بسيار کم خطا در پاس دادن و وفاداري افراطي در انجام بازي زميني و پاسکاري بود و شماره ۶ دوست داشتني دنياي فوتبال با آمار ۹۵ درصدي پاس سالم، از نزديک قابليت‌هاي فني بالاي خود را نشان داد. هر چند با يک دست صدا نداشت و 10 بازيکن ديگر السد از نظر فني با فاصله زياد از ستاره اسپانيايي زمين قرار داشتند و استقلال با جوانانش توانست به قول منصوريان کاري بکند که السد با ژاوي ۴۵ ميلياردي اتوبوسي دفاع کند و سرانجام نتيجه را واگذار کند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار