کد خبر: 837551
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۱
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل:
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال 57 هزار تن دانه‌های روغنی توسط کشاورزان این استان برداشت و خریداری شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،عدیل سروی در همایش تجلیل از تولیدکنندگان برتر بیله‌سوار اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی از طریق جهاد کشاورزی استان خرید 45 هزار تن دانه های روغنی پیش بینی و تعیین شده بود که این میزان افزایش یافت.

وی بیان کرد: تولیدکنندگان دشت مغان بویژه بیله سوار مغان نقش موثری در توسعه محصولات کشاورزی بخصوص خودکفایی گندم داشته اند.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: از طرف جهاد کشاورزی الگوی کشت برای 10 شهرستان استان تعریف شده و در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی در کنار تولید محصولات کشاورزی با ارزش افزوده حداکثری ، بذر و نهادهای کشاورزی از این استان به دیگر استان های کشور ارائه می شود.

سروی از افتتاح 39 پروژه تولیدی و عمرانی کشاورزی شامل صنایع تبدیلی و تکمیلی ، بسته بندی و استاندارد سازی ، امور دام و پرورش ماهیان ، آب و خاک و آبیاری تحت فشار در این استان با اعتبار 700 میلیارد ریال به مناسبت گرامیداشت دهه فجر خبر داد.

وی افزود: در هفته جهاد کشاورزی و هفته دولت امسال نیز 185 پروژه در حوزه جهاد کشاورزی با یک هزار و 950میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در مورد وضعیت تولید محصولات استراتژیک و مهم در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی گفت: این استان در تولید بسیاری از محصولات استراتژیک و مهم رتبه یک تا هفت کشوری را دارد به ‌گونه ‌ای که تعداد این محصولات شاخص و مهم بیش از 16 قلم است.

وی تشریح کرد: در 2 سال اخیر رشد محصولات کشاورزی در استان افزایش قابل چشمگیری داشته و از 3 میلیون و 700 هزار تن محصولات کشاورزی به چهار میلیون و 500 هزار تن افزایش یافته است.

سروی با اشاره به اینکه امسال خودکفایی گندم را در کشور شاهد بودیم افزود: به همت کشاورزان استان بویژه شهرستان بیله سوار در سال 92 حدود 150هزار تن ، در سال 93 حدود 220 هزار تن و در سال 94 نیز 540 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شد.

وی گفت: امسال رکورد بیشترین برداشت گندم در این استان شکسته شد و بیش از 602 هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: تفاهم نامه ای بین کمیسیون اقتصادی مجلس انجام شده و کشت فرا سرزمینی در کشورهای جمهوری آذربایجان ، اکراین و قزاقستان در دستور کار قرار گرفته و شهرستان بیله سوار یکی از مستعدترین مناطق برای کشت و توسعه صادرات به کشورهای همجوار است که در این زمینه برنامه ریزی های متعددی انجام شده است.

سروی ادامه داد: با اشاره به اینکه استان اردبیل در تولید بسیاری از ارقام از جمله رتبه اول تولید عدس ، رتبه اول تولید کلزا ، رتبه دوم تولید سیب زمینی ، رتبه سوم تولید عسل ، رتبه پنجم تولید چغندر قند ، رتبه هفتم تولید حبوبات و رتبه هفتم تولید گندم و جو را دارد وبیان کرد: امسال برای دومین سال پیاپی در این استان رکورد تولید گندم نیز شکسته شد و با تولید بیش از از 740 هزار تن گندم و خرید 550 هزار تن از آن از رتبه 11 به 4 کشوری ارتقا یافت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر