کد خبر: 837550
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های خصمانه علیه ایران قصد دارد پیشنهاد چندین سازمان دولتی این کشور علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بررسی و اجرا کند.
فارس: برخی مقامات آمریکایی اعلام کردند که دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در حال بررسی پیشنهادی است که در نهایت سپاه پاسداران را در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد.
 
خبرگزاری رویترز در این‌باره گزارش کرد، این مقامات آمریکایی اعلام کردند که چندین سازمان دولت آمریکا در خصوص چنین طرحی رایزنی کرده‌اند که در صورتی که به اجرا درآید، به اقدامات پیشین آمریکا که تحریم‌هایی علیه اشخاص و نهادهای ایرانی تحمیل کرده است، می‌افزاید.
 
خبرگزاری رویترز گزارش کرد که نسخه‌ای از این طرح را مشاهده نکرده است که البته این طرح احتمالاً در قالب فرمان اجرایی نمود پیدا خواهد کرد و به وزارت خارجه آمریکا دستور می‌دهد که قراردادن سپاه در لیست گروههای تروریستی را بررسی کند.
 
طبق این گزارش، هنوز مشخص نیست که ترامپ چنین فرمانی را اجرا خواهد کرد یا خیر.
 
کاخ سفید هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است.
 
برخی از مشاوران جنگ‌طلب ترامپ در کاخ‌ سفید از زمان آغاز به کار دولت جدید آمریکا، رئیس‌جمهور این کشور را به افزایش تحریم‌های ایران ترغیب کرده‌اند.
 
مقامات کاخ سفید بعد از آنکه هفته گذشته به بهانه آزمایش موشک بالستیک ایران، تحریم‌ها علیه تهران را تشدید کردند، تصریح کردند که این اقدامات تنها گام اولیه است.
 
وزارت خزانه داری آمریکا هفته گذشته تحریمهای جدیدی علیه 13 فرد و 12 نهاد مرتبط با ایران اعلام کرد.
 
طبق این گزارش، قرار دادن سپاه پاسدارن پیامدهای گسترده‌ای از جمله برای برجام خواهد داشت.
 
رویترز گزارش کرد که احتمالاً هدف ترامپ از این اقدام جلوگیری از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در اقتصاد ایران است.
 
یکی از مقامات ارشد آمریکا مدعی شد: «دولت جدید، ایران را روشن‌ترین خطر برای منافع آمریکا می‌داند و به دنبال راههایی برای افزایش فشار (بر ایران) است».
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار