کد خبر: 837494
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲
مدیر ساخت و توسعه راه‌های البرز خبر داد
مدیر ساخت و توسعه راه‌های البرز از بهسازی و نوسازی 17 کیلومتر راه روستایی در این استان خبر داد.

رضا کاظمی اظهار داشت: یکی از مهمترین اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی در استان البرز، پیگیری مشکلات مربوط به حمل و نقل روستاییان است.

وی افزود: معتقدیم اگر خدمات‌رسانی مناسبی به روستاییان ارائه شود و آنها از این خدمات برخوردار باشند، میزان مهاجرت منفی از روستاها به شهرها و به ویژه کلانشهر‌هایی مانند کرج کاهش می‌یابد.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز تصریح کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد بودیم که استان البرز و شهرستان کرج با مشکلات بسیاری به واسطه مهاجرت‌های بی‌رویه به شهرها روبه‌رو بوده است.

کاظمی گفت: این امر منجر به کاهش جمعیت روستایی در استان البرز شده و به همین دلیل تلاش کردیم تا با افزایش خدمات‌رسانی به روستاها، شرایط بهتری را برای ساکنان این مناطق فراهم کنیم.

وی بیان داشت: از سوی دیگر در روستاهای ما کشاورزی و دامداری رواج داشته و اگر راه دسترسی مناسبی برای این مناطق پیش‌بینی نشود، به طور قطع دامداری و کشاورزی استان آسیب می‌بیند.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز افزود: در این راستا طرح‌های با هدف بهسازی و نوسازی راه‌های روستایی در دستور کار قرار گرفت و از ابتدای سال جاری تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه شاهد بودیم.

کاظمی ادامه داد: اولویت نیز با روستاهایی بود که به دلیل حوادث و بلایای طبیعی، راه‌های دسترسی آنها تخریب شده است.

وی گفت: به عنوان نمونه دو راه روستایی در البرز آسیب‌ جدی دیده بود که یکی از آنها مربوط به  مسیر یازده کیلومتری روستای جوستان به شهرستان طالقان است.

مدیر ساخت و توسعه راه‌های استان البرز اظهار داشت: چندی پیش این مسیر به دلیل سیل و طغیان رودخانه تخریب شده بود که با اجرای طرح ضربتی، آسفالت آن بهسازی و نوسازی شد.

کاظمی گفت: همچنین راه شش کیلومتری روستای ایپک به قره‌ترپاق در شهرستان اشتهارد نیز، تخریب شده بود که با اقدامات مهندسی، اصلاح و نوسازی گردید.

وی بیان داشت: این دو مسیر به طول 17 کیلومتر بهسازی و نوسازی شده و به مناسبت ایام‌الله مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار