کد خبر: 837466
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی خبر داد:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی گفت: از ابتدای برنامه تحول نظام سلامت تاکنون یک هزار و 720 میلیارد ریال به حوزه سلامت استان مرکزی در قالب برنامه تحول سلامت تزریق شده است.

دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: با اچرایی شدن گام های برنامه تحول نظام سلامت، پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم برای اقشار روستایی به سه درصد و شهری پنج درصد رسید و تمامی خدمات همچون تهیه تجهیزات پزشکی، تامین دارو و انجام آزمایش ها برای بیماران بستری در داخل بیمارستان انجام می گیرد.

طاهراحمدی بیان کرد: ارقام تزریق شده به حوزه سلامت استان در قالب برنامه تحول نظام سلامت برای کاهش پرداختی هزینه های درمان از جیب مردم ، بهبود هتلینگ مراکز بیمارستانی و بهسازی آنها، کاهش زایمان سزارین، تقویت پایگاه های بهداشت و خدمات پزشک مقیم و تقویت خدمات کلینیکی صرف شد.
وی توضیح داد: در پی اجرایی شدن گام ترغیب مادران به زایمان طبیعی تاکنون 18 درصد کاهش انجام زایمان سزارین در استان مرکزی انجام گرفته که موفقیت بزرگی است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: تحول در زمینه ماندگاری پزشک در روستا و شهرستان ها از دستاوردهای دولت یازدهم در حوزه سلامت است و اینک هیچ درمانگاه روستایی خالی از پزشک نیست و رشد 50 درصدی پزشکان در روستاهای استان ثبت شده است.
وی، با اشاره به افزایش 60 هزار مترمربعی فضای بیمارستانی در دو سال اخیر در استان مرکزی بیان کرد: بخشی از این فضاهای درمانی بهره برداری شده و بخشی نیز به زودی به جرگه درمانی استان می پیوندد.
ئی یادآور شد: بیمارستان ولیعصر(عج) با 45 درصد پیشرفت فیزیکی در حال ساخت است که برای این طرح مهم درمانی امسال 400 میلیارد ریال اختصاص یافت که 310 میلیارد ریال ان محقق شده و 400 میلیارد ریال نیز سال آینده تخصیص می یابد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد:طرح توسعه بیمارستان آیت الله خوانساری نیز با 96 تخت تا ابتدای تابستان آینده به بهره برداری می رسد.
دکتر طاهراحمدی گفت: بیمارستان شهرستان محروم خنداب توسط راه و شهرسازی در حال ساخت است که دچار نواقصی است و به منظور تسریع در کار به طور موقت تحویل دانشگاه شده تا ضمن رفع نواقص تجهیز آن صورت گیرد.
وی توضیح داد: فضای این بیمارستان محدود است و به همین دلیل فضایی به مساحت هزار و 800 مترمربع در اختیار قرار خواهد گرفت که در آینده از 24 تخت به 64 تخت توسعه می یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر