کد خبر: 837460
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸
پیروزی انقلاب اسلامی به تمام قواعد علمی امروزی پشت پا زد تا یک بار دیگر نشان دهد رفتار انسان مومن انقلابی در هیچکدام از تحلیل های علمی مبتنی بر دنیاگرایی نمی گنجد و از این پس دنیا را باید از دریچه انقلاب نگاه کرد.
هوشیار طهماسبی

سرهنگ پاسدار عباس عباسی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در یاداشتی به مناسبت سالروز شکوهمند پیروزی انقلاب اسلامی، آورده است:

انقلاب اسلامی در آستانه ورود به دهه پنجم، یک پدیده منحصر بفرد در میان انبوه تحولات قرن بیستم است. انقلابی که بجز رهبر بصیر آن کسی باور به پیروزی آن نداشت، بدخواهان امید داشتند که چندان دوام نیاورد و به قول نظریه پردازان غربی زیر بار خودش بشکند، علاوه بر این کم نبودند کسانی که به یقین می گفتند در قرن بیستم و در تلاطم تحولات جهانی و آمد و شد پی در پی تئوری های سیاست و علم الاجتماع امکان ندارد انقلابی بدون وابستگی به بلوک های جهانی شکل گرفته باشد و بدون وابستگی دوام بیاورد.

گفته می شد عصر انقلاب های مستقل به سر آمده و هرانقلابی در دوران شکل گیری و هنگام درگیر شدن با شرایط پساانقلاب و زمان تثبیت آن، هنگامی که انقلاب تبدیل به نهاد می شود ناچار باید دست به دامن یکی از قدرت های جهانی بیاویزد و از منبع آن ها تغذیه کند. اما انقلاب اسلامی به تمام قواعد علمی امروزی پشت پا زد تا یک بار دیگر نشان دهد رفتار انسان مومن انقلابی در هیچکدام از تحلیل های علمی مبتنی بر دنیاگرایی نمی گنجد و از این پس دنیا را باید از دریچه انقلاب نگاه کرد.

بهترین راه برای فهم عمیق انقلاب اسلامی و ماهیت دائماً نوشونده آن این است که به شخصیت رهبر آن مراجعه کنیم، چرا که انقلاب اسلامی هیچگاه اسیر درگیری های کلاسیک پسا انقلاب که در تمامی انقلاب های دنیا وجود دارد نشد، همانطور که شخصیت رهبر آن از نخستین روز که مردم سیمای بهشتی اش را دیدند تا واپسین روز که در پی پیکر مطهرش گریستند، یکپارچه و منسجم ماند و هیچ گونه تزلزلی پیدا نکرد. لذا انقلاب اسلامی همچنان به روز بوده و پیام آن از مرزهای جغرافیایی فلات ایران عبور کرده و در جای جای جهان در حال پیشروی است. از این حیث هم می توان دید که انقلاب اسلامی از شخصیت مقتدای خود الگو و الهام گرفته است.

بنابراین پایان دهه چهارم و آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی همچنان برای دوستان نقطه امید و برای دشمنان مهیب خواهد بود، بطوریکه پایداری مسئولین و مردم در برابر استکبار جهانی می تواند منشا و آغاز تحولاتی عظیم در منطقه و جهان باشد.

بطور مسلم این پایداری پایان عصر برتری آمریکا را به دنبال خواهد داشت، فروپاشی نظام تک قطبی که نشانه های آن همچنان مشهود است. شکل گیری روند منطقه گرایی در نظام بین الملل، تثبیت هژمونی ( برتری واجدی) ایران در منطقه و جهان و شکل گیری خاورمیانه اسلامی (غرب آسیا) با محوریت ایران تنها بخشی از این پایداری می تواند باشد.

انشاالله روزی خواهد رسید که شاهد تحقق این فرمایش حضرت امام باشیم که فرمودند: ما در صدد خشکاندن ریشه های فاسد صهیونیسم، سرمایه داری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتیم نظام هایی را که بر این سه پایه استوار گردیده اند نابود کنیم و نظام اسلام و رسول الله (ص) را در جهان استکبار ترویج نماییم.همه آنهایی که با مرکب خون طومار حمایت از ما را امضا می کنند و با سر و جان دعوت انقلاب اسلامی را لبیک می گویند به یاری خداوند کنترل همه جهان را بدست خواهند گرفت.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر