کد خبر: 837451
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي ارتش با اشاره به تداوم حركت مؤمنانه، مقتدرانه، منطقي و سرشار از اعتماد به نفس ملت عزيز ايران تأكيد كردند...
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح ديروز در ديدار فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي و قرارگاه پدافند هوايي ارتش با اشاره به تداوم حركت مؤمنانه، مقتدرانه، منطقي و سرشار از اعتماد به نفس ملت عزيز ايران تأكيد كردند: اگر عقلانيت در ذيل اميد و توكل به خدا به‌كار گرفته شود، ياري پروردگار را به همراه مي‌آورد اما عقلانيت در سايه اعتماد به شيطان اكبر و قدرت‌هاي مادي، فقط به سراب مي‌رسد. ايشان افزودند: اين آقاي تازه‌آمده در امريكا با حرف‌ها و اقدامات خود، حرف‌هاي ۳۸ ساله نظام اسلامي را درباره فساد همه‌جانبه دستگاه حاكم امريكا، علني و عريان در مقابل افكار عمومي قرار داده است و ملت ايران در روز ۲۲ بهمن پاسخ اقدامات و تهديدات او را خواهند داد.

به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دفتر مقام معظم رهبري، در اين ديدار كه در سالروز بيعت تاريخي همافران با امام خميني در ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ انجام شد، رهبر انقلاب اسلامي اين حادثه را حادثه‌اي تعيين‌كننده در تاريخ انقلاب اسلامي خواندند و افزودند: نيروي هوايي در دوران رژيم طاغوت يكي از نزديك‌ترين بخش‌ها به نظام سياسي وابسته به امريكا بود اما رژيم طاغوت، در حالي‌كه هيچ‌گاه تصور نمي‌كرد، از همين بخش سهمگين‌ترين ضربه را خورد.
   
اقدام همافران ارتش مصداق روزي غيرقابل انتظار بود
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي خاطرنشان كردند: اصحاب انقلاب، مردم و حتي امام بزرگوار نيز اين واقعه عجيب را پيش‌بيني نمي‌كردند و اين حادثه در واقع مصداق «رزق لايحتَسَب» يا روزي غيرقابل انتظار و غيرقابل محاسبه است كه در قرآن كريم به آن اشاره شده است.  رهبر انقلاب اسلامي افزودند: درس و پيام حادثه نوزدهم بهمن سال ۵۷ اين است كه بايد همواره در كنار محاسبات ضروري عقلاني و مادي، محاسبات فراتر از مسائل مادي نيز در نظر گرفته شوند. ايشان خاطرنشان كردند: در طول ۳۸ سال بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ما در مسائل مختلف از جمله دفاع مقدس همواره شاهد ياري خداوند و اتفاقات خارج از محاسبات مادي بوده‌ايم.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه سازندگي و بن‌بست‌شكني را اميد و توكل به خدا و به‌ كار بستن عقلانيت در ذيل آن، دانستند و تأكيد كردند: اگر به جاي اين كار، به شيطان‌ها به‌خصوص شيطان اكبر اعتماد كنيم و عقلانيت را در سايه اميد به شيطان‌ها به‌كار ببنديم، نتيجه‌ آن، سراب است.
   
اميد و اعتماد به شياطين خطاي بزرگي است
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي عقلانيت و تدبير را در ديپلماسي، اداره كشور و ديگر امور، ضروري خواندند اما خاطرنشان كردند: اعتماد به شياطين و اميد بستن به كساني كه با اصل وجود نظام و حاكميت اسلام مخالفند خطاي بزرگي است چراكه از اين كار خيري به كشور نمي‌رسد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به سخنان رئيس‌جمهور جديد امريكا مبني بر ضرورت تشكر ايران از دولت اوباما گفتند: به هيچ وجه از آن دولت متشكر نيستيم زيرا با نيت فلج كردن ملت ايران و نظام اسلامي تحريم‌هاي سنگين را وضع كرد و البته به اين هدف نرسيد همچنان‌كه هيچ دشمن ديگري نيز نخواهد توانست اين ملت بزرگ را فلج كند. ايشان افزودند: چرا بايد از دولت قبلي امريكا تشكر كنيم، به‌خاطر تحريم‌هاي ضد‌ايراني؟ به علت ايجاد داعش؟ به دليل به آتش كشيدن منطقه در سوريه و عراق؟ يا به علت نفاق و دورويي يعني «ابراز ارادت و همكاري در نامه خصوصي اما حمايت صريح و آشكار از فتنه پس از انتخابات ۸۸»؟ رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: اينها مصاديق همان دستكش مخملين است كه دولت قبلي امريكا روي پنجه آهنين خود كشيده بود.
   
ايراني‌ها پاسخ تهديد ترامپ را 22 بهمن خواهند داد
حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با اشاره به سخن رئيس‌جمهور جديد امريكا مبني بر اينكه ايرانيان بايد از من بترسند، تأكيد كردند: ايراني از تهديد نمي‌ترسد. ايشان با اشاره به راهپيمايي ۲۲ بهمن در روز جمعه افزودند: مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خيابان‌ها جواب اين حرف‌ها و تهديدات را خواهند داد. ايشان با لحني كنايه‌آميز افزودند: البته ما از اين آقاي تازه‌آمده متشكريم چراكه زحمت ما را كم كرده و با نشان دادن چهره واقعي امريكا، حرف‌هاي ۳۸ ساله جمهوري اسلامي ايران را درباره فساد سياسي، اقتصادي، اخلاقي و اجتماعي دستگاه حاكم بر امريكا ثابت كرده است.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي افزودند: رئيس‌جمهور جديد با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتي و روزهاي اخير، ماهيت واقعي امريكا را عريان در مقابل چشم مردم جهان به نمايش گذاشته و نشان مي‌دهد حقيقت امريكا چيست. ايشان دستگيري و بازداشت يك كودك پنج ساله را مصداقي از حقوق بشر امريكايي برشمردند و افزودند: رحمت پروردگار بر امام بزرگوار كه حقيقت امريكا را بارها و بارها در بيانات و نوشته‌هايشان گوشزد مي‌كردند و اصرار داشتند كه ملت و مسئولان با شناخت ماهيت دشمن، از اعتماد به شيطان بزرگ پرهيز كنند كه امروز حقانيت حرف‌هاي آن عزيز به عرش سفر كرده به روشني در جلوي چشمان همگان است.
  
تجليل از خدمات نيروي هوايي ارتش
فرمانده كل قوا در بخش ديگري از سخنان خود، با اشاره به نقش تعيين‌كننده نيروي هوايي ارتش در دوران‌هاي مختلف بعد از انقلاب از جمله در خنثي‌سازي كودتاي ۱۳۵۹، دوران دفاع مقدس و عمليات مهمي همچون والفجر ۸ و كربلاي ۵ و همچنين تجليل از تلاش‌هاي خستگي‌ناپذير شهيد سرلشكر ستاري گفتند: جهاد قطعه‌سازي و ابتكار و نوآوري، اولين بار در نيروي هوايي ارتش آغاز شد و نيروي هوايي در طول دفاع مقدس همواره روحيه‌بخش ملت ايران بود. حضرت آيت‌الله خامنه‌اي، فرماندهان و كاركنان نيروي هوايي ارتش به‌خصوص جوانان اين نيرو را به ادامه مسير پرافتخار گذشته و كار و تلاش و ابتكار روزافزون توصيه كردند و افزودند: بايد با تقوا و توكل به خدا و با همت بلند، خلأها را پُر كرد.
رهبر انقلاب در پايان سخنان‌شان با تأكيد بر ادامه راه پر‌عزت و افتخارآفرين ملت ايران خاطرنشان كردند: نسل جوان گذشته كارهاي مهمي انجام داد و نسل جوان كنوني نيز اين امانت را پاسداري مي‌كند و مسير تحقق آرمان‌هاي انقلاب را ادامه خواهد داد. پيش از سخنان فرمانده معظم كل قوا، امير سرتيپ خلبان شاه‌صفي، فرمانده نيروي هوايي ارتش با گراميداشت ۱۹ بهمن روز نيروي هوايي و بيان گزارشي از فعاليت‌ها و برنامه‌هاي اين نيرو در بخش‌هاي مختلف، گفت: آماده‌ايم با عزم راسخ و توكل به پروردگار و حضور تعيين‌كننده در هر ميدان ضروري، از منافع ملت بزرگ ايران در برابر دشمنان مستكبر دفاع كنيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۲۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
فدایی رهبریم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار