کد خبر: 837408
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹
رئیس سازمان انرژی اتمی کشور:
آخرین بخش از محموله ۱۴۹ تنی کیک زرد وارد وارد فرودگاه شهید بهشتی اصفهان و سپس به سایت هسته ای فراوری آورانیوم در اصفهان شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی کشور ورود ۲۱۰ تن کیک زرد به کشور را تایید کرده بود که با ورود آخرین محموله ۱۴۹ تنی کیک زرد به کشور، میزان ذخایر ایران به ۳۵۹ تن افزایش می یابد که این میزان از مجموع تولید کیک زرد کشورمان در ۱۰ سال گذشته بیشتر است.

علی اکبر صالحی اذعان داشته ایران در چارچوب برجام قبلاٌ حدود ۲۳۰ تن کیک زرد از روسیه به کشور وارد کرده بود و  محموله دوم کیک زرد که  ۱۴۹ تن است در چهار مرحله طی دو هفته  اخیر از روسیه به کشور وارد شده است

در ادامه این خبربه گفته بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته ای این محموله برای استفاده در تبدیل و مواد به کار خواهد رفت.
شایان ذکر است در سال 1390 پایگاه اطلاع رسانی دولت، حمید خادم قائمی سخنگو و مدیرکل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان انرژی اتمی گزارش داده بود  که در تاریخ 22 ارديبهشت ۱۳۹۰ دومین محموله سوخت هسته ای نیروگاه اتمی بوشهر به وزن ۳۰ تن از روسیه وارد ایران شده  واین محموله در سه پرواز در تاریخ های ۱۴ و ۱۸ و ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ از روسیه به مقصد بوشهر ارسال شده بود 

 وی اعلام  کرده بود آخرین بار ایران حدود ۴۰ سال قبل حدود ۵۰۰ تن کیک زرد از آفریقای جنوبی خریداری کرده بود. دومین محموله سوخت هسته ای نیروگاه اتمی بوشهر به وزن ۳۰ تن از روسیه وارد ایران شده بود.

.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار