کد خبر: 837405
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۰
جانشین فرمانده کل سپاه در همايش مديريت جهادي:
دشمنان جهاني صف كشيده‌اند تا از تبديل شدن ما به يك قطب قدرت در جهان جديد جلوگيري كنند اما ملت ايران مسير خود را براي قوي شدن مي‌پيمايد.
دشمنان جهاني صف كشيده‌اند تا از تبديل شدن ما به يك قطب قدرت در جهان جديد جلوگيري كنند اما ملت ايران مسير خود را براي قوي شدن مي‌پيمايد.
به گزارش فارس، سردار حسين سلامي جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي طي سخناني در همايش «مديريت جهادي» با بيان اينكه شخصيت هر ملت و دامنه و قلمرو يك جامعه به وسعت دامنه تفكر و مساحت ميدان انديشه اوست، اظهار داشت: امروز دشمنان جهاني صف كشيده‌اند تا از تبديل شدن ما به يك قطب قدرت در جهان جديد جلوگيري كنند اما ملت ايران مسير خود را براي قوي شدن مي‌پيمايد.
سردار سلامي با بيان اينكه مدير جهادي هرگز بن‌بستي مقابل خود نمي‌بيند، افزود: منطق محوري مديريت جهادي اين است كه نگاه به قدرت‌ها از منظر جهان‌بيني الهي باشد.
وي ادامه داد: يك مدير جهادي مي‌داند مسير جهاد، در عين جهاد به ما آموخته مي‌شود نه قبل از آن و نه مستقل از ميدان جهاد.
جانشين فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنان خود به عملكرد سردار شهيد حسن طهراني‌مقدم در جهت ارتقاي توان موشكي سپاه اشاره كرد و گفت: با طهراني‌مقدم در جست‌وجوي راهي براي غلبه بر ناوهاي جنگي و هواپيمابر دشمن بوديم كه يك معما بود و حل آن مي‌توانست انقلابي عظيم در قدرت ما و يك توان بازدارندگي براي كشور ايجاد كند، البته به موشك‌هاي كروز براي در هم شكستن اين شناورها رسيده بوديم ولي كافي نبود و بايد به موشك‌هاي بالستيك براي اين كار دست ميافتيم كه با سرعت چندبرابر صوت از بالا به سطح مي‌آيند اما دسترسي به دقت 100 درصد كاري دشوار است.
سلامي تصريح كرد: ترسيم اين نقشه براي ما - آن هم در 10سال قبل كه با فقر فناوري در اين حوزه مواجه بوديم- شجاعت و جسارت زيادي مي‌خواست اما طهراني‌مقدم و يارانش غيرممكن‌ها را ممكن كردند. وي افزود: ما اطلاعاتي از روسيه و امريكا نداريم كه موشك بالستيك عليه اهداف دريايي با دقت 100 درصد داشته باشند.
جانشين فرمانده كل سپاه در ادامه اظهار داشت: تمام زنجيره اين فناوري ناممكن به نظر مي‌رسيد و چندين بار هم آزمايش شد اما هربار با ناكامي‌هايي مواجه مي‌شديم ولي طهراني‌مقدم و يارانش هرگز نااميد نشدند تا در يك روز تاريخي، يك صفحه به اندازه دوسوم يك ناو هواپيمابر به آب انداختيم ولي شايد اميدي نداشتيم كه به اين سرعت به پيروزي دست يابيم اما موشك شليك شد و ما از زاويه چشم موشك به هدف نگاه مي‌كرديم كه روي مانيتور نوشت تِرَك يعني رهگيري و قفل شده بود و هدف را مشاهده كرديم و بهت زده شديم و ديديم كه نزديك و نزديك‌تر شد و دقيقاً به هدف خورد.
سردار سلامي گفت: آن موقع ما داستان ناوهاي هواپيمابر و شناورهاي جنگي را تمام كرده بوديم. دشمن ما اين پيام را دريافت كرد و وزير دفاع امريكا گفت استراتژي دريايي ما بايد تغيير كند و خودشان هم اعتراف كردند كه ناوهاي هواپيمابرشان ديگر آهن قراضه است. مدير جهادي از سرزنش و ملامت ديگران نمي‌ترسد و از قلت قواي دشمن هم هراسي ندارد. ما نيازمند اين روحيه براي دستيابي به پيروزي‌هاي بزرگ هستيم.
جانشين فرمانده كل سپاه خاطرنشان كرد: هرگز دشمن راه سعادت ما يا غلبه بر خود را به ما نمي‌آموزد. اين يك حقيقت است و مي‌دانيم تنها راه پيشرفت و امنيت و رفاه ما قوي شدن است.
سردار سلامي گفت:‌امروز تمام كشور ما در عرصه فرهنگي و اجتماعي و اقتصادي در حال جنگ با دشمن است و ما مي‌خواهيم جهان اسلام را از سيطره سياسي دشمنان خارج كنيم.
وي با تأكيد بر اينكه هر روز ميدان تنفس ژئوپلتيك دشمن در جهان اسلام تنگ‌تر مي‌شود، افزود: جهاد ادامه دارد و ما قادر به بيان فوران پيشرفت در عرصه نظامي نيستيم اما بدانيد نرخ تغيير قدرت دفاعي ما به روز است. جمهوري اسلامي امروز تبديل به يك قدرت منطقه‌اي با دامنه تأثير جهاني شده است و ما دشمن قدرتمند را منفعل اقدامات و راهبردها و نفوذ خود كرده‌ايم.
سلامي در پايان گفت: شكست براي ما اصلاً گزينه نيست و معتقديم هر عدم‌موفقيتي زمينه موفقيت بزرگ ديگري است و ايران در سال‌هاي آينده مهد يك تمدن شكوهمند در عالم خواهد بود.

نگاه به بيرون براي حل مشكلات خطاست
همچنين حجت‌الاسلام والمسلمين ابراهيم رئيسي توليت آستان قدس رضوي نيز طي سخناني در اين همايش اظهار داشت: مدير جهادي مديري است كه وقتي موانع را مقابل خود مي‌بيند، با اعتقاد به خدا و اعتماد به مردم و تكيه بر توان داخلي آنها را رفع كند. رئيسي نگاه به بيرون داشتن براي حل مشكلات را امري خطا عنوان كرد و گفت: استفاده از تجربيات ديگران خوب است اما تكيه به خارج نه.
وي افزود: امروز با عهدشكني‌هاي دشمن، شاهد شكل‌گيري اجماعي در كشور هستيم كه طي آن همه متفق‌القول شدند تا مشكلات توسط توان دروني حل شود.
توليت آستان قدس رضوي، پيروزي‌هاي مبارزان و مردم فلسطين و يمن را نتيجه مديريت جهادي انقلاب اسلامي دانست.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار