کد خبر: 837302
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان:
کالاهای غیر مجاز در خانه‌های استیجاری اطراف بازارها و برخی از واحدهای کشاورزی، دامداری، صنعتی و سوله معادن نگهداری می شود وبه ازای هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا فرصت ایجاد ۱۰۰ هزار شغل از بین می رود

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان در کارگاه آموزشی سامانه جامع انبارها و مراکز نگهداری کالا که در محل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان برگزار شد،اظهار داشت: در چند سال اخیر شاهد نگهداری کالاها در اماکن غیر مجاز مثل خانه‌های استیجاری، واحدهای کشاورزی، دامداری، صنعتی و حتی سوله‌های معادن هستیم.

مجتبی ایزدی گفت : نگهداری کالا فقط در انبارهایی که در سامانه انبارها و مراکز نگهداری کالا ثبت شده و دارای کد شناسایی باشند، مجاز است.

وی با بیان اینکه فرمانداری ها باید اماکنی که تغییر کاربردی داده است و از آن به عنوان انبار کالا استفاده می‌کنند، شنایایی کند، ادامه داد: تاکنون ۶۰۰ انبار و مرکز نگهداری کالا در اصفهان دارای مجوز هستند که باید در سامانه مذکور ثبت شوند هرچند تعداد انبارهایی که باید ثبت شود می تواند به بالای یک هزار واحد برسد.

ایزدی افزود :چرا تعدادی زیادی از خانه های قدیمی و بزرگ به ویژه در محله های قدیمی یا اطراف بازارهای اصفهان تبدیل به انبار انواع کالاها شده است.

وی تاکید کرد: اگر سه عامل حمل و نقل، انبار و عرضه کالا رصد شود، بحث مبارزه با قاچاق کالا بطور کامل تحقق می یابد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اصفهان، هر کالایی را که از مبادی غیر مجاز وارد کشور شده است را قاچاق خواند و افزود: قاچاق تهدیدی جدی برای تحقق توسعه پایدار و امنیت کشور و به معنای هدررفت منابع و ضربه زدن به تولید ملی است.

ایزدی ادامه داد: به ازای هر یک میلیارد دلار قاچاق کالا فرصت ایجاد ۱۰۰ هزار شغل از بین می رود

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار