کد خبر: 837297
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۴
معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان :
اين اراده در شوراي شهرو شهرداري اصفهان شكل گرفته كه در مسير كاهش تصدي گري دستگاه ها و افزايش واگذاري امور به مردم حركت شود تا مردم به كارهاي فرهنگي وارد شوند و شهرداري هم به عنوان يك تسهيل گر، كمك كننده بخش خصوصي باشد.

معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان در نشست خبري تبيين راهبردهاي مشاركت در توسعه فضاهاي فرهنگي، اجتماعي و ورزشي ضمن تبريك ايام الله دهه فجر اظهار كرد: براي برون رفت از مشكلات جامعه راهي جزء زمينه سازي براي جذب مشاركت مردم نداریم.


دکترعلي قاسم زاده ادامه داد: تجربه نشان داده هر كجا مردم حضور داشته باشند، مشكلات حل مي شود، در ابعاد اقتصادي نيز اگر به مردم اعتماد شود و مردم توان مشاركت فعال را داشته باشند بسياري از گره هاي اين عرصه باز خواهد شد.


معاون فرهنگی، اجتماعی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در مسائل فرهنگي نیز بايد از مشاركت مردم استفاده كرد، افزود: بارها نام اصل 44 قانون اساسي را شنيده ايم كه به ضرورت كاهش تصدي گري و كوچك سازي دولت تاكيد دارد ولي تاكنون شاهد اتفاق موثري در اين راستا نبوده ايم چراكه هر دستگاهي به دلیل رويه هاي غلط، در واگذاري امور به مردم ممانعت كرده است چون در بخش فرهنگي شهرداري هم ديدگاه ها به اين صورت بود كه چرا كاري را كه مي توانيم خودمان انجام دهيم به مردم واگذار كنيم.


 
وي با تاكيد بر اينكه در 3  سال گذشته اين اراده شكل گرفت كه در مسير كاهش تصدي گري و افزايش واگذاري امور به مردم حركت كنيم، عنوان كرد: اين اراده، هم در شهرداري و هم در شوراي شهر شكل گرفت تا زمينه مشاركت مردم در برنامه هاي فرهنگي فراهم شود.


قاسم زاده بیان نمود: دامنه اين مشاركت از احداث مجموعه هاي فرهنگي_ ورزشي شروع مي شود و تا اداره مجموعه هاي موجود ادامه خواهد داشت.


اين مقام مسئول شهري تاكيد كرد:  قرار است زمينه ها و فرصت هايي ايجاد شود تا مردم به كارهاي فرهنگي وارد شوند و شهرداري هم به عنوان يك تسهيل گر، كمك كننده بخش خصوصي باشد تا اين بخش انگيزه بيشتري براي سرمايه گذاري در حوزه فرهنگي پيدا كند.


وي با اعلام اينكه گام اول جذب مشارکت های مردمی در حوزه فرهنگي برداشته شده و در هفته جاري اولين نشست آن با حضور سرمايه گذاران برگزار خواهدشد، گفت: اميد است خروجي اين برنامه ها به نفع مردم، شهر و كشور تمام شود.


قاسم زاده با اشاره به اینکه سرانه ورزشي استاندارد براي كشور را يك مترمربع است و اين مقدار در شرايط فعلي براي اصفهان بين 18 تا 33 سانتي متر مربع برآورد شده است، اذعان كرد: اگر بخش دولتي و شهرداري ها با آهنگ فعلي مي خواستند اقدام به احداث محيط هاي ورزشي كنند براي رسيدن به ميزان استاندارد نزديك به 20 سال طول مي كشيد.


وي در بخش ديگري از صحبت هاي خود خاطرنشان كرد: هر پروژه اي كه در شهر تعريف مي شود بايد داراي پيوست فرهنگي باشد به همين منظور با مطالعات صورت گرفته بر روي پروژه هاي مشاركتي، پيوست هاي فرهنگي آنها نيز تدوين شده و در اختيار سرمايه گذاران قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار