کد خبر: 837226
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
دبير چهارمين همايش بين‌المللي خودرو:
دبير همايش بين‌المللي خودروي ايران با اظهار بي‌اطلاعي از ميزان سرمايه‌گذاري خارجي در صنعت خودرو از پاسخگويي طفره رفته و گفت: در مورد دليل بالا بودن سهم فرانسوي‌ها در صنعت خودروي ايران از وزارت صنعت سؤال كنيد.
صاحبنظران معتقدند روزانه چندين همايش در كشور با هزينه‌هاي ميليوني و صرف وقت زياد برگزار مي‌شود كه خروجي چنداني جز چند سخنراني و نوشته تكراري ندارد. واقعيت اين است كه اصل همايش به‌رغم تبليغاتي‎ ‎كه از قبل مي‌شود، از كارايي زيادي برخوردار نيست، به گونه‌اي كه بعد از همايش همه چيز تمام شده تلقي مي‌شود و اينكه يك عده كارشناس در كنار هم‎ ‎نشسته و اثرات مثبت و منفي آن را بررسي كنند، وجود ندارد‎. اين گونه همايش‌ها، بيشتر از آنكه گره‌گشاي مشكلات واقعي و اولويت‎‌دار جامعه باشد، منجر به كارنامه‌سازي برخي مديران مي‌شود و اينكه چرا متوليان‎ ‎امور به برگزاري همايش رغبت فراواني دارند، بي‌گمان مهم‌ترين دليل، بازتاب رسانه‌اي آن و‎ ‎در معرض ديد قرار گرفتن مديران است... براساس آمار بيشترين همايش‌ها مربوط به بخش‌هاي مختلف اقتصادي است كه در سه سال اخير ركورد زده و تاكنون ضرورت برگزاري همايش‌ها مورد سنجش هيچ دستگاهي قرار نگرفته است...

روز گذشته نشست خبري چهارمين همايش بين‌المللي خودرو با دعوت گزينشي خبرنگاران برگزار شد. همايش خودرو كه خروجي مشخصي در سال‌هاي گذشته نداشته امسال وارد چهارمين سال مي‌شود، همچنان كيفيت خودروهاي داخلي مانند گذشته است و نااميد‌كننده. اخيراً جديدترين آمار كيفي خودروهاي داخلي در حالي از سوي شركت بازرسي كيفيت و استاندارد ايران اعلام شده كه طبق آن، حدود 65 درصد آنها تنها داراي يك ستاره كيفي بوده و از حداقل سطح كيفي برخوردارند. همچنان خودروهاي چيني در خيابان‌ها جولان مي‌دهند و واردكنندگان با تعيين شرايط تعويض خودروي كهنه با خودروي چيني، با پرداخت تسهيلات ۱۸ درصد و... به دنبال فروش وارداتي‌ها هستند البته اخبار مربوط به واردات 37 دستگاه پژو 508 به عنوان اولين محموله از فرانسه در هفته جاري به كشور نيز از گشايش‌هاي برجام و همكاري نزديك خودروسازان با شركاي خارجي‌شان است كه درآستانه سال جديد گروه صنعتي ايران‌خودرو در نظر دارد فروش اين خودروهاي جديد و نيمه‌لوكس را طي چند روز آينده آغاز كند. از همه مهم‌تر روي آوردن خودروسازان به فروش قسطي خودرو و كاهش فروش نقدي است كه در سال‌هاي آينده با حجم وسيعي از اقساط پرداخت نشده و خودروهاي دست دوم مواجه خواهند شد. حال در چنين شرايطي دبير همايش خودروي ايران از اعلام رقم سرمايه‌گذاري خارجي اظهار بي‌اطلاعي مي‌كند واز پاسخگويي در خصوص دلايل سهم بالاي فرانسه در اين صنعت طفره مي‌رود. در اين نشست دبير همايش از ميزان سرمايه‌گذاري خارجي دربخش خودرو اظهار بي‌اطلاعي كرده و گفت: از ميزان سرمايه‌گذاري انجام شده در صنعت خودروي ايران آماري نداريم زيرا نه طرف خارجي تمايلي به اعلام اين رقم دارد و نه شركت‌هاي داخلي رقمي را اعلام مي‌كنند. در حال حاضر مذاكره براي سرمايه‌گذاري يك شركت بزرگ قطعه‌سازي دنيا در ايران در حال انجام است، اما رقمي از سرمايه‌گذاري اعلام نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار