کد خبر: 837152
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۴
وقت کشی در استيضاح وزير راه و شهرسازی
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس با انتقاد از كارشكني هيئت رئيسه مجلس در موضوع استيضاح وزير راه از جمع‌آوري امضاي مجدد براي استيضاح وزير راه خبر داد و گفت: برخی در حال وقت‌کشی هستند تا با رسیدن ایام نوروز و انتخابات استیضاح آخوندی را منتفی کنند.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس با انتقاد از كارشكني هيئت رئيسه مجلس در موضوع استيضاح وزير راه از جمع‌آوري امضاي مجدد براي استيضاح وزير راه خبر داد و گفت: برخی در حال وقت‌کشی هستند تا با رسیدن ایام نوروز و انتخابات استیضاح آخوندی را منتفی کنند.
حدود دو ماه و نيم از حادثه قطار مي‌گذرد و همچنان طرح استيضاح وزير راه و شهر‌سازي در ابهام قرار دارد. در اين روزها كه زمزمه برگزاري جلسه استيضاح وزير راه جدي‌تر شده است، آخوندي با بازديد از پروژه مسكن مهر يا بازديد از برخي از خبر‌گزاري‌ها در حال مظلوم‌نمايي و دفاع از عملكرد ضعيف خود در سه سال و نيم گذشته است.
در اين ميان نمايندگان موافق استيضاح همچنان از كارشكني هيئت رئيسه مجلس خبر مي‌دهند. روز گذشته نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي درباره استيضاح وزير راه گفت: طبق آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي با بررسي موضوع استيضاح، بايد وي به جلسه كميسيون عمراني دعوت مي‌شد و از آنجايي كه طرح استيضاح وزير راه و شهرسازي از دو ماه گذشته به مجلس تقديم شده است و نمايندگان تمام تلاش خود را كردند كه در لابه‌لاي بررسي برنامه ششم موضوع استيضاح را به نحوي در دستور كار كميسيون عمراني قرار دهيم اما با كارشكني‌هايي روبه‌رو شديم.
احمد علیرضا بیگی با بيان اينكه مطابق با آيين‌نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و قانون اساسي فقط موضوع استيضاح وزير را مي‌توان حين برنامه مورد رسيدگي قرار داد، افزود: در قانون اساسي نيز ذكر شده است كه با امضاي اكثريت نمايندگان استيضاح وزير در نخستين جلسه علني مجلس بايد صورت گيرد.  نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در اين دو ماه مقاومت عجيبي از جانب هيئت رئيسه مجلس نسبت به عدم استيضاح وزير راه و شهرسازي را مشاهده كرديم.
وي ادامه داد: با توجه به تداوم اين مقاومت براي عدم استيضاح وزير راه و شهرسازي، ما نمايندگان بايد موضوع را با مردم در ميان بگذاريم تا بدانند هيئت رئيسه در راستاي استيفاي حقوق مردم حاضر به استيضاح وزير نيست.
بيگي با اشاره به اينكه با همه اين كارشكني‌ها، هيئت رئيسه مجلس شوراي اسلامي مدعي شدند كه اصلاً بحث استيضاح وزير راه و شهرسازي مورد نظر نمايندگان نبوده و شرايط مجلس اقتضاي چنين موضوعي را ندارد، افزود: بعد از اين ادعا به ناچار مجبور به جمع‌آوري امضاي مجدد براي استيضاح وزير در مجلس شدم كه سريع در همان روز بيش از 50 امضا جمع شد و به هيئت رئيسه ارائه داديم.  وي با يادآوري اينكه بعد از همه مشكلات يك روز براي تشكيل جلسه عمران با موضوع استيضاح وزير راه تعيين شد كه آن روز مصادف با رحلت آقاي هاشمي رفسنجاني شد و بعد از آن نيز دو هفته مجلس تعطيل شد، گفت: عملاً موضوع رسيدگي به استيضاح دو هفته تأخير داشت ولي بعد از پافشاري‌هاي فراوان جلسه كميسيون عمران بدون حضور وزير راه و شهرسازي تشكيل شد كه معاونان وزير مدعي شدند دعوتنامه‌اي به دست وزير نرسيده است.
نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي با تأكيد بر اينكه هدف وزير راه از عدم حضور در جلسه كميسيون عمران وقت‌كشي بود، افزود: به قدري نمايندگان در زمينه استيضاح پافشاري داشتند كه بدون وزير نيز جلسه را برگزار كردند، در نهايت نمايندگان از پاسخ معاونان وزير راه و شهرسازي قانع نشدند و شايد اگر وزير در جلسه حضور داشت موجب قانع شدن عده‌اي از نمايندگان و صرف نظر آنها از استيضاح وزير مي‌شد ولي با عدم حضور اهانت به مردم را نشان دادند.
وي خاطرنشان كرد: بعد از تشكيل جلسه عمران نمايندگان مجاب شده‌اند كه موضوع استيضاح به صحن علني مجلس برود.
بيگي افزود: ما انتظار داشتيم بعد از جلسه كميسيون به فاصله حداكثر 10 روز جلسه استيضاح وزير راه و شهرسازي در صحن علني مجلس اجرا شود كه با كمال تعجب ديديم هيئت رئيسه قبول كرد كه دعوتنامه به دست وزير راه نرسيده و جلسه كميسيون بايد مجدد برگزار شود.
وي با اشاره به اينكه بعد از جلسه مجدد كميسيون به فاصله 10 روز جلسه استيضاح وزير راه و شهرسازي برگزار خواهد شد، تصريح كرد: تلاش بر اين است كه با وقت‌كشي‌ها اين موضوع به تعطيلات نوروز و انتخابات وصل شود كه در نهايت استيضاح صورت نگيرد.
نماينده مردم تبريز و آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي متذكر شد: اين وقت‌كشي‌ها جاي تأسف دارد و ما نيز به عنوان نماينده مردم همه مسائل را به مردم مي‌گوييم كه چنين اراده‌هايي وجود دارد و اجازه استيضاح را نمي‌دهند.
بيگي تأكيد كرد: همه اين اتفاقات نشان مي‌دهد كه به طرز عجيبي روابط و ضوابط مؤثر واقع شده و بر مسائل سياسي نمايندگان نيز تأثير گذاشته كه در دفاع و همراهي از وزير با استيضاح خاطي مخالفت كنند.  وي با بيان اينكه وزير با بي‌اهميتي تا به امروز در جلسه مجلس حضور نداشته است، گفت: بعد از حادثه پلاسكو شهردار تهران و وزير كشور در جلسه علني مجلس حضور داشته و موضوع را توضيح داده‌اند ولي در دفاع از حقوق مردم آذربايجان وزير راه و شهرسازي حاضر به حضور در جلسه مجلس نشده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار