کد خبر: 837134
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵
امام جمعه اصفهان در مراسم کلنگ زنی سالن اجتماعات گلستان شهداء مطرح نمود
امیدوارم مکان جدید سالن اجتماعات گلستان شهدا که با همکاری شهرداری و بنیاد شهید احداث می شود، در خور نام تخت فولاد باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان در مراسم کلنگ زنی سالن اجتماعات گلستان شهدا اظهار کرد: اگر شهدای عزیز در این قبرستان دفن نشده بودند باز هم سزاوار بود که سالن بزرگی در خورشان اصفهان در تخت فولاد داشته باشیم.


آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به اینکه تخت فولاد به نوعی سومین قبرستان شیعه در کل دنیا مطرح است، افزود: این قبرستان عظیم نه از لحاظ وسعت بلکه از لحاظ اینکه مامن عالمان بزرگی است از اهمیت بالایی در جهان برخوردار است.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت : بزرگی این عالمان ضرورت احداث ساختمانی این چنین درخور برای اصفهان را الزامی می کند.
آیت الله طباطبایی نژاد اضافه کرد: با دفن شهدای عزیزمان در این مکان مجموعه تخت فولاد همچون یک حرم مطهر پاک شده است.  واگر شرایط اقتضا می کرد گنبدی بر این مجموعه معنوی نصب می کردیم.


وی ضمن قدردانی از سازندگان سالن اجتماعات تخت فولاد و با اشاره به اینکه این سالن بزرگ جوابگوی نیازهای اصفهان است گفت: این سالن قدیمی درخور اصفهان نبود و نیاز به احداث سالن مناسب تر وجود داشت.
امام جمعه اصفهان افزود: امیدوارم این مکان که به همت شهرداری و بنیاد شهید احداث می شود، در خور اسم تخت فولاد باشد.
وی با اشاره به اینکه همه باید دست در دست هم به سازمان های دولتی کمک کنیم، گفت: بهتر است خیرین برای پیشبرد سریعتر این مرکز به یاری بشتابند و امید ما این است این ساختمان هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

 

قبل از سخنان آیت الله طباطبایی نژاد رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با وجود شرایط سخت اقتصادی پروژه های بزرگ عمرانی در کنار طرح های محله محور در حال اجراست بنابراین امیدواریم قطار خدمت به همین ترتیب به حرکت خود ادامه دهد.

رضا امینی اظهار نمود :در شرایط سخت اقتصادی خوشبختانه با همت مدیران شهری و استانی شرایط مطلوب و خوبی را در شهر نسبت به سایر کلانشهرها شاهد هستیم، به طوری که پروژه های بزرگ عمرانی در کنار طرح های محله محور و محیط زیستی در حال اجراست.


وی با اشاره به بودجه 2650 میلیارد تومانی سال 95 که به صورت نقد و غیر نقد پیش بینی شد، افزود: تاکنون 75 درصد از بودجه سال 95 شهرداری اصفهان محقق شده است.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: اگرچه گردش نقدینگی در شهرداری سخت است اما با تهاتر حمایت خوبی از پروژه های عمرانی شده است بنابراین امیدواریم قطار خدمت به همین ترتیب به حرکت خود ادامه دهد تا شاهد پیشرفت فیزیکی و کالبدی شهر و همچنین پیشرفت محتوا و شرایط زیست محیطی و فرهنگی شهر باشیم


امینی با بیان اینکه بیش از هزار میلیارد تومان برای پروژه های محیط زیست و حمل و نقل شهر اعتبار پیش بینی شده است، اضافه کرد: مهمترین این اعتبار برای قطار شهری اختصاص داده شده است که خوشبختانه تا خردادماه سال آینده خط یک مترو به بهره برداری می رسد.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان توضیح داد : 825 میلیارد تومان اعتبار برای مترو اصفهان در سال 95 پیش بینی شده است که 111 میلیارد تومان آن در لایحه بودجه دولت پیش بینی شده و مابقی توسط شهرداری باید تامین می شد اگرچه هنوز به صورت کامل این اعتبار جذب نشده اما امیدواریم در فرصت باقی مانده شرایط جذب حداکثری را داشته باشیم.

امینی با اشاره به اینکه در شورای سازمان برای 3 خط قطار شهری برنامه 5 ساله پیش بینی شده است، گفت: امیدواریم تا پایان دوره بعدی شورا این 3 خط به نتیجه برسد چرا که اکنون زیرساخت های احداث مترو در اصفهان و سیاست گذاری ها آماده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در حال حاضر تکمیل خط یک و اجرای خط 2 و 3 مترو همچنین خط مترو از سمت شمال به شاهین شهر، از جنوب به بهارستان و از غرب به فولاد شهر در حال پیگیری است.


امینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی 500 دستگاه اتوبوس در 2 سال گذشته خریداری شده است، گفت: بخشی از اتوبوس ها در راستای کاهش آلودگی هوا تا پایان سال به ناوگان افزوده می شود.


رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اعتبارات فرهنگی بودجه گفت: در بخش فرهنگی، اجتماعی برداشت های متفاوتی می شود اما در سر جمع اعتبارات عمرانی و جاری بین 8 درصد تا 10 درصد به مباحث فرهنگی اختصاص دارد که بخشی در حیطه عمرانی  و مابقی به رخدادهای فرهنگی تخصیص می یابد.

مهدی جمالی نژاد در حاشیه مراسم کلنگ زنی سالن اجتماعات گلستان شهدا در جمع خبرنگاران اظهارکرد: احداث سالن اجتماعات گلستان شهدا یکی از آرزوهای دیرینه شهر اصفهان بوده، شهری که بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را به خود اختصاص داده است.
 
وی ادامه داد: ساخت این سالن سال های سال محل مناقشه بوده که مکان یابی این سالن کجا باشد، چندین بار هم مکان های مختلفی برای ساخت آن انتخاب شده ولی به دلایل مختلف این کار متوقف شده است.


وی ادامه داد: اما بالاخره با همدلی که میان استانداری اصفهان، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان به وجود آمد وفاقی شکل گرفت و یک محلی را که می شود گفت کمترین معارضه را دارد، انتخاب شد.


شهردار اصفهان از ساخت فاز نخست سالن اجتماعات گلستان شهدا در یک زمان بندی بسیار سریع در حدود یک سال و نیم خبر داد و گفت: این مکان سه سالن مجزا در کنار هم خواهد داشت و اعتبارات آن نیز میان استانداری، شهرداری و بنیاد شهید تقسیم می شود.

 

جمالی نژاد ضمن ابراز امیدواری از اینکه آرزوی دیرینه مردم اصفهان با ساخت این سالن محقق شود عنوان کرد: گودبرداری این ساختمان در ایام عید نوروز انجام می شود و بعد از عید با سرعت بسیار زیاد و بصورت سه شیفت مراحل ساخت آن انجام خواهد شد

 

وی ادامه داد: ساخت این سالن سال های سال محل مناقشه بوده که مکان یابی این سالن کجا باشد، چندین بار هم مکان های مختلفی برای ساخت آن انتخاب شده ولی به دلایل مختلف این کار متوقف شده است.


وی ادامه داد: اما بالاخره با همدلی که میان استانداری اصفهان، بنیاد شهید و شهرداری اصفهان به وجود آمد وفاقی شکل گرفت و یک محلی را که می شود گفت کمترین معارضه را دارد، انتخاب شد.

در پایان شهرداراصفهان تصریح کرد : پیمانکار این طرح نیز سازمان عمران شهرداری اصفهان است که سازمانی خوشنام و تمام وقت محسوب می شود و تقاطع غیر همسطح استقلال و برخی از پروژه های بزرگ شهر توسط آن در حال احداث است.



 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار