کد خبر: 837106
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
مدیرعامل آب منطقه‌ای اردبیل :
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت : 26 هزار و 500 شغل جدید با بهره‌برداری از طرح‌های مهار آب‌های مرزی برای جمعیت ساکن در شمال این استان ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،اصغر سلیمانزاده در گفت و گو با خبرنگاران به مناسبت گرامیداشت دهه مبارک فجراظهار داشت: شبکه سدهای خداآفرین ، احمد بیگلو ، عمارت ، تازه‌کند و چند طرح دیگر ازجمله مهمترین پروژه‌های مربوط به مهار آب‌های مرزی در شمال استان اردبیل و به خصوص در جلگه حاصلخیز مغان می‌باشند.

وی تصریح کرد: برای بیش از دو هزار و 500 نفر دیگر نیز از پیمانکاران گرفته تا ساکنان بومی منطقه در حین اجرای این طرح ها شغل ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با بیان اینکه با بهره برداری از این طرح‌ها 63 هزار هکتار از زمین‌های دیم منطقه به آبی تبدیل می‌شود بیان کرد: این طرح بسیار مهم دارای دست آوردهای شاخص برای استان اردبیل بوده و بطور کلی سبب پیشرفت و رونق اقتصادی منطقه خواهد شد.

سلیمانزاده افزود : همزمان با اجرا و بهره برداری از طرح های مربوط به مهار آب های مرزی شمال استان اردبیل طرح ساماندهی 10 هزار خانوار عشایری ساکن در محدوده اجرای این طرح ها نیز انجام و امکانات معیشتی این عزیزان بهبود می یابد.

وی همچنین از آماده بهره برداری بودن پنج هزار هکتار از پایاب شبکه سدخداآفرین و 12 هزار و 500 هکتار شبکه اصلی و کانال این سد خبر داد و گفت : باتوجه به اینکه سال 1396 آخرین فرصت صندوق توسعه ملی می باشد ما مکلف و موظف به بهره برداری از این طرح ها در سال آینده هستیم و برای موفقیت در تحقق این هدف ضمن به کارگیری مجرب ترین و توانمندترین پیمانکاران و نیروهای مهندسی ماهر با عزم راسخ ادامه کار را دنبال می کنیم.

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل تصریح کرد : سیاست وزارت نیرو اجرای طرح های گوناگون به شکل یکپارچه در هر شهرستان و محدوده های اطراف آن می باشد و برای نمونه همزمان با اجرای طرح های آبی شهرستان اردبیل طرح های شهرستان های پیرامون اردبیل نیز شامل نیر ؛ نمین و سرعین به شکل یک بسته کامل اجرا می شوند.

سلیمانزاده افزود : در زمان حاضر برای تامین آب آشامیدنی و آب مورد نیاز منطقه اردبیل مشکل خاصی وجود ندارد اما برای چهار سال آینده نیاز به اجرای طرح هایی در این ارتباط می باشد که برای این منظور یک برنامه دراز مدت شامل چشم انداز 1420 را در این شرکت شروع کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه آب آشامیدنی اردبیل بطور کامل سالم و بهداشتی است اظهار کرد : با این حال طرح هایی را برای ارتقای کیفی آب آشامیدنی اردبیل به اجرا گذاشته‌ایم که از آن جمله می توان به چهار پمپ شناور سد یامچی اشاره کرد.

مدیرعامل آب منطقه ای اردبیل گفت: همچنین با بهره برداری از طرح فاضلاب شهری شهر نیر در آینده انتظار بر این است که کیفیت آب سد یامچی و در نتیجه آب آشامیدنی منطقه اردبیل بیش از پیش افزایش یابد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر