کد خبر: 837099
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل:
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل گفت: سه راهدارخانه کچل، سرچم و بودالالو در حال احداث است که طی سال جاری و سال آینده تکمیل و افتتاح خواهند شد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی رحمتی همزمان با ایام الله دهه فجر با حضور در نمایشگاه دستاوردهای دولت تدبیر و امید در نگارخانه خطایی اردبیل و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از انتزاع راهداری از راه و شهرسازی استان اردبیل و شکل گیری اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ما سعی کردیم تا فوریت های گسترده ای را در حوزه راهداری و ارائه خدمات به هموطنان در فصل زمستان انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال گذشته ما موفق شدیم تا پایانه مرزی بیله‌سوار را که در نقطه صفر مرزی قرار دارد با صرف 20 میلیارد تومان اعتبار تجهیز کنیم که 4 هکتار محوطه‌سازی و احداث دو سردرب و احداث ساختمان مناسب در این پایانه برای تردد راحت مسافران دو طرف مرز انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل از احداث و راه اندازی پاسگاه محور اردبیل- سراب، نصب دوربین های تردد شمار و توزین محور اردبیل- نمین خبر داد و اظهار داشت: دو راهدارخانه کچل و سرچم در گرامی داشت دهه فجر و راهدارخانه بودالالو نیز سال آینده افتتاح خواهند شد.

رحمتی گفت: در گرامی داشت ایام الله دهه فجر سیستم روشنایی گردنه الماس به طول 6 کیلومتر و افتتاح 13 دستگاه دوربین ثبت تخلفات با هزینه 20 میلیون تومان افتتاح و راه اندازی می شوند.

وی به عملیات مستمر برفروبی و نمک پاشی جاده ها و محورهای مواصلاتی اشاره کرد و بیان داشت: از 6 هزار و 671 کیلومتر راه های استان اردبیل بیش از 4 هزار و 768 کیلومتر راه روستایی است که عملیات برفروبی در آنها در حال انجام است و امیدواریم به سرعت راه های روستایی مسدود شده در اثر بارش اخیر برف بازگشایی شود.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل افزود: امروز در تلاش هستیم تا تمامی راه های اصلی، فرعی و روستایی استان اردبیل که به دنبال بارش اخیر برف مسدود شده بود بازگشایی شود.

رحمتی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: دو راهدارخانه خلخال وکوثر به میمنت ایام الله دهه فجر افتتاح خواهد شد که اولین راهدارخانه مربوط به محور الماس در کیلومتر 21 این مسیر است که در زیربنای 730 مترمربع فردا به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان کرد: این راهدارخانه علاوه بر محل استراحت نیروهای راهداری محلی برای اسکان موقت مسافران و رانندگان در راه مانده خواهد بود که آشیانه مجهزی نیز برای نگهداری و فعالیت ماشین آلات سبک و سنگین راهداری در این مجموعه تصویب شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اردبیل ادامه داد: برای احداث این راهدارخانه در محور کوهستانی و صعب العبور الماس 730 میلیون تومان هزینه شده است.

رحمتی گفت: دومین راهدارخانه در شهرستان کوثر و در کیلومتر 125 سرچم با نام کچل تجهیز و آماده افتتاح شده که زیربنای آن 1 هزار و 230 مترمربع است.

وی با بیان اینکه 750 میلیون تومان برای احداث این راهدارخانه هزینه شده است اظهار داشت: 900 متر مربع آشیانه این راهدارخانه و 330 مترمربع نیز محل اسکان راهداران و مسافران در راه مانده است که به همراه انبار نمک تجهیز و راه اندازی می شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر