کد خبر: 837075
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲
رییس شبکه هپاتیت ایران با اشاره به طرح درمان هپاتیت C زندانیان گفت:این طرح از اواخر سال جاری به صورت آزمایشی در 2 زندان کرج اجرا می شود و شناسایی زندانیان مبتلا به این بیماری و درمان آنان از مهمترین راهبردهای این طرح است.

هپاتیت C نوعی عفونت است که عمدتاً کبد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. این بیماری اغلب هیچ علائمی ندارد، اما عفونت مزمن موجب زخم شدن کبد می‌شود و پس از چند سال منجر به سیروز کبد می‌ شود.دربعضی موارد، افراد مبتلا به سیروز کبد به نارسایی کبد، سرطان کبد یا عروق بسیار متورم مری و معده مبتلا می شوند که این مورد می‌تواند به مرگ بیمار منجر شود.

دکترموید علویان اظهارکرد: براساس این طرح بین 100 تا 150 زندانی در 2زندان کرج تحت درمان قرار می گیرند. طول درمان این افراد حدود 9 ماه است و پس از رفع اشکالات این طرح در سایر زندان های کشور نیز اجرا خواهد شد.

رییس شبکه هپاتیت کشور ادامه داد: این طرح با کمک وزارت بهداشت، شبکه هپاتیت کشور، بهداری زندان ها و انجمن متخصصان گوارش و کبد اجرا می شود.

رییس شبکه هپاتیت کشور با اشاره به اینکه درمان این افراد با بهره گیری از شیوه جدید درمان انجام می شود، گفت: زمان درمان در این شیوه کوتاه تر بوده و همچنین از داروهای ساخت داخل در این طرح استفاده می شود.

علویان به واکسیناسیون هپاتیت B تعدادی از زندانیان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود 300 هزار زندانی در مقابل هپاتیت B واکسینه شدند.

وی ادامه داد که برنامه ریزی برای واکسینه شدن حدود 300 هزار زندانی در سال جاری انجام شده و این طرح تا پایان سال جاری توسط وزارت بهداشت انجام می شود.

ایران در چند سال اخیر توانسته بیماری هپاتیت B و C را به نحو مطلوبی کنترل کند و اینک این بیماری در کشورمان در مقایسه با کشورهای همسایه شیوع کمتری دارد.

در 40 سال گذشته بیماری هپاتیت B شیوع بالایی داشته اما با اجرای طرح واکسیناسیون نوزادان از سال 73، افزایش دانش عمومی و کاهش خطرات انتقال از راه های مختلف ، اینک میزان این بیماری در تمام کشور به جز دو استان گلستان و سیستان و بلوچستان به زیر دو درصد رسیده است.

یک میلیون و 400 هزار نفر در کشور به بیماری هپاتیت B مبتلا هستند که باید برای این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی مناسب صورت گیرد.

شیوع بیماری هپاتیت نوع B در کشور کمتر از 2 درصد و هپاتیت نوع C هم کمتر از نیم درصد است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار