کد خبر: 837052
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار نماينده ويژه رئيس‌جمهور روسيه در امور سوريه گفت: نگراني برخي كشورهاي منطقه از ابتكار سياسي سه جانبه ايران، روسيه و تركيه به دليل از دست رفتن ظرفيت گروه‌هاي تروريستي است.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، الكساندرلاورنتيف، نماينده ويژه رئيس‌جمهوري روسيه در امور سوريه كه به تهران سفر كرده است ظهر امروز (يك‌شنبه) با علي شمخاني نماينده رهبر معظم انقلاب و دبير شوراي عالي امنيت ملي ديدار و درخصوص آخرين تحولات سوريه و منطقه و همكاري‌هاي مشترك در مقابله با تروريسم گفت‌و‌گو كرد.

شمخاني در اين ديدار با يادآوري تأمين بخش عمده‌اي از اهداف ترسيم شده براي اجلاس آستانه بر نقش مثبت همكاري‌هاي ايران و روسيه براي تثبيت موفقيت‌هاي ميداني و همچنين طراحي و اجراي ابتكارات سياسي تأكيد كرد. مقام عالي هماهنگ كننده اقدامات سياسي، نظامي و امنيتي ايران با سوريه و روسيه همچنين اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران خود را متعهد به پيگيري راه حل سياسي براي پايان دادن به بحران سوريه مي‌داند و راه حل نظامي را صرفاً در برابر گروه‌هايي كه حاضر به كنار گذاشتن سلاح نيستند مؤثر مي‌داند. شمخاني يادآور شد: تا زماني كه عناصر داعش و النصره و گروه‌هاي وابسته به آنها در سوريه حضور داشته و از سوي برخي كشورهاي منطقه حمايت و پشتيباني شوند، راه حل سياسي و صلح براي سوريه و منطقه دست يافتني نخواهد بود. وي به اظهارات برخي مقامات كشورهاي منطقه مبني بر نگراني از ابتكار سياسي سه‌جانبه ايران، روسيه و تركيه اشاره و خاطرنشان كرد: نگراني اين كشورها به دليل دلسوزي براي مردم سوريه نيست بلكه به دليل از دست رفتن ظرفيت گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت آنها است. دبير شوراي عالي امنيت ملي افزود: به طور قطع اين كشورها در صورت تغيير نكردن رفتارشان، نمي‌توانند نقش سازنده‌اي در روند سياسي براي آينده منطقه داشته باشند. شمخاني يادآور شد: ابتكار سياسي سه جانبه و برگزاري اجلاس آستانه، روش موفقي است كه مي‌تواند به عنوان الگوي پايان دادن به بحران‌هاي منطقه‌اي با بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي بومي مورد استفاده قرار گيرد. الكساندر لاورنتيف نماينده ويژه رئيس‌جمهوري روسيه در امور سوريه نيز در اين ديدار ضمن حمايت از نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در روند سياسي ايجاد صلح در سوريه، برگزاري موفق اجلاس آستانه را دستاوردي قابل توجه براي تداوم ابتكارات سياسي سه‌جانبه ميان ايران، روسيه و تركيه عنوان كرد. وي افزود: همكاري‌هاي ميداني ايران، روسيه و سوريه عليه تروريست‌ها و گروه‌هايي كه به راه حل سياسي پايبند نباشند ادامه خواهد يافت و گفت‌و‌گوهاي سياسي خللي در روند مبارزه با تروريست‌هاي مسلح ايجاد نمي‌كند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار