کد خبر: 837015
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۱
مدیر کل شیلات استان گلستان از صادرات 582 تن میگو تولید شده سالجاری در استان، به بازارهای جهانی خبر داد.

سید جواد قدس علوی گفت: برداشت میگو از مزارع گلستان، امسال با تولید بالغ بر 1120 تن انجام شده است که 80 درصد این میزان به بازارهای جهانی ارسال خواهد شد.

وی افزود: خوشبختانه به علت کیفیت بالا و منحصربفرد بودن میگو تولید شده در گلستان، بسیاری از کشورهای حوزه خلیج فارس، آسیای شرقی و اروپا تقاضای خرید این محصول را دارند.

قدس علوی در خصوص میزان ارزآوری صادرات میگو استان گفت: صادرات 80 درصد از میگو استان بالغ بر 5 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به همراه خواهد داشت که علاوه بر این میزان ارزآوری، حدود 600 نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه مشغول به کار هستند.

مدیر کل شیلات گلستان با تاکید بر حفظ ارزش افزوده حاصل از تولید میگو در داخل استان گفت: طی رایزنی های صورت گرفته بین سازمان شیلات ایران و سازمان دامپزشکی کشور در زمینه ساخت نخستین مجتمع مراکز تکثیر بچه میگو در استان، به زودی با اخذ مجوزهای لازم از دیگر دستگاههای اجرایی مربوطه این مجتمع در کنار مجتمع پرورش میگو گمیشان تاسیس خواهد شد. ضمنا مجوز احداث اولین مرکز تکثیر میگو در سالجاری صادر و هم اکنون در حال احداث می باشد.

وی یادآور شد: در حال حاضر 2 واحد عمل آوری در استان تقاضای صدور کدهای IR و EC را به اداره کل و سازمان دامپزشکی استان و کشور ارائه داده اند که با انجام بازدیدهای نهایی و صدور کد، از این پس صادرات میگو به صورت مستقیم از استان گلستان به بازارهای جهانی انجام خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار