کد خبر: 836893
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۸
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: نخستین و مجهزترین استودیوی چند منظوره صدا و تصویر در سنندج به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش جوان از کردستان، امین مرادی در جمع خبرنگاران استان در سنندج ضمن گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: مجهزترین استودیو صدا و تصویر حوزه هنری به عنوان نخستین استودیو چند منظوره کشور با حمایت استاندار کردستان و همچنین رئیس سازمان برنامه و بودجه استان در سی و هشتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چهارشنبه جاری با حضور مدیران کشوری و استانی در سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه در این استودیو امکان ضبط موسیقی، ضبط تله تئاتر و دوبله انجام نمی‌شود، اظهار کرد: برنامه‌های تلویزیونی با چشم‌اندازی زیبا به سوی کوه آبیدر و از سمت دیگر فضای داخل شهر و مسجد جامع سنندح پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، نور 32 خطی از شرکت همایه که از سازندگان برتر سیستم‌های نور در ایران و خاورمیانه است، مجهز به نورهای سرد و گرم با امکان کامل کنترل از اطاق فرمان و مجهز به پانتو گراف، آخرین و پیشرفته‌ترین سیستم نوری استودیویی بوده که در این مکان نصب شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: در ایران به غیر از استودیوهای صدا و سیما هیچ استودیویی وجود دارد که امکانات این استودیو در آن نصب شده باشد.

به گفته وی، از ویژگی منحصر به فرد این استودیو در ایران چند منظوره بودن آن است که تاکنون هزینه‌ای بالغ بر 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی با نگاه ویژه شخص استاندار کردستان و حمایت‌های رئیس سازمان برنامه و بودجه و همچنین فرماندار سنندج به آن تخصیص داده شده است.

مرادی در خصوص طراحی داخلی استودیو نیز گفت: کف، دیوارها، پنجره‌ها کاملاً دوجداره بوده و در ابعاد 16×8 متربه صورت کاملاً اکوستیک است.

وی با بیان اینکه این استادیو از چهارشنبه آماده ارائه خدمت برای توسعه هنر و فرهنگ کردستان، افزود: سفر تاریخی و پرخیر و برکت مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال 88 و نام‌گذاری استان به عنوان استان هنر و فرهنگ و منویات معظم له در توجه به زیر ساخت‌های فرهنگی و همچنین ظرفیت‌های کم نظیر استان در رشته‌های مختلف هنری است.

وی تصریح کرد: با آغاز به کار این استودیو بخش قابل توجهی از مشکلات تولید آثار موسیقایی، دوبله، صداگذاری فیلم و تولید تله تئاتر حل خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر