کد خبر: 836857
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱
مدیرکل هواشناسی اردبیل:
مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با اداره کل میراث فرهنگی استان اقلیم نمای گردشگری استان اردبیل تهیه و تدوین می‌شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل،علی دولتی‌مهر در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در سالن شیخ صفی استانداری اردبیل برگزار شد اظهار داشت: صنعت گردشگری وابسته به اقلیم است و برای اینکه بتوانیم گردشگران را از وضعیت آب و هوایی و اقلیمی استان اردبیل باخبر کنیم  در راستای انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان میراث فرهنگی تلاش خواهیم کرد که با ارائه اخبار هواشناسی استان گردشگران را از وضعیت آب و هوایی مناطق گردشگری استان باخبر کنیم.

وی بیان کرد: این تفاهم‌نامه کمک می‌کند که بتوانیم از جایگاه هواشناسی در راستای توسعه صنعت گردشگری در استان اردبیل استفاده کنیم که این تعامل می‌تواند با سایر دستگاههای اجرایی استان اردبیل نیز منعقد شود چرا که اداره کل هواشناسی استان آمادگی دارد وضعیت آب و هوایی را به صورت بروزترین اطلاعات در اختیار دستگاههای اجرایی استان قرار دهد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل افزود: اطلاع‌رسانی دقیق و وضعیت کلیه مناطق گردشگری استان و اهتمام کارشناسی برای هدایت گردشگران در وضعیتهای خاص آب و هوایی از جمله اهداف این تفاهم‌نامه است که به طور مثال می‌توانیم در روز طبیعت وضعیت آب و هوایی مناطق گردشگری که مسافران زیادی به آن مراجعه می‌کنند را اطلاع‌رسانی کنیم.

دولتی‌مهر تصریح کرد: ارسال پیامکهای ویژه هواشناسی در قالب اطلاعیه و اخطاریه به تشکلات صنفی گردشگری استان اردبیل نیز می‌تواند در قالب این تفاهم‌نامه اجرایی شود که باید بتوانیم همکاری در زمینه فناوری اطلاعات و نیز راه‌اندازی فاکس برگردان برای صدور اتوماتیکی وضعیت جوی استان اردبیل را توسعه دهیم.

وی اظهار کرد: به منظور اینکه فعالیتهای هواشناسی استان در رابطه با توسعه گردشگری اردبیل هدفمند شود اقلیم نمای گردشگری استان اردبیل تدوین می‌شود تا با فعالیت این مجموعه بتوانیم حوزه گردشکری و هواشناسی استان اردبیل را به هم پیوند دهیم تا با استفاده از این اطلاعات هواشناسی گردشگری در استان هدفمند شده و برنامه‌های ویژه‌ای را اجرایی کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر