کد خبر: 836799
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز:
مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه کرج جزو ۵ کلانشهر پرجمعیت کشور است، گفت: در حال حاضر استان البرز ۴ هزار پرستار کم دارد.

سیما فیض‌الله‌زاده در نشست مطبوعاتی مدیریت پرستاری دانشگاه علوم پزشکی استان البرز که در دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه شورای هماهنگی پرستاری استان البرز با عضویت مدیریت پرستاری دانشگاه پرستاری، رئیس دانشکده پرستاری و رئیس پرستاری مامائی یک سال گذشته تشکیل شده است، اظهار داشت: در سال جاری برنامه‌هایی برای ارتقا سیستم پرستاری در دستور کار قرار گرفته است.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه ساماندهی به وضعیت ارائه پرستار برای مراقبت در منزل، ابلاغ 10 شاخص ملی پرستاری و اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ای به پرستاران از جمله برنامه‌ها برای ارتقا سیستم پرستاری است، ادامه داد: برای نخستین بار سمینار ایمنی کودکان در کرج برگزار شد که این امر در کاهش مرگ و میر کودکان یک الی 59 ماهه تاثیر داشته است.

وی اضافه کرد: نرم استان البرز در امر کاهش مرگ و میر کودکان 17 در 10 هزار نفر است.

فیض‌الله‌زاده با اشاره به اینکه کرج جزو 5 کلانشهر پرجمعیت کشور است، بیان کرد: در حال حاضر استان البرز 4 هزار پرستار کم دارد.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی البرز می‌تواند نیروی قراردادی جذب کند، افزود: نیروهایی که به عنوان طرح مشغول به فعالیت می‌شوند،‌ می‌توانند قرارداد خود را تا 4 سال تمدید کنند.

فیض‌الله‌زاده با اشاره به اینکه به ازای هر 50 هزار نفر در کشور یک مرکز مشاوره و ارائه خدمات پرستاری وجود دارد، عنوان کرد: در استان البرز به ازای هر 250 هزار نفر یک مرکز و فقط در شهر کرج وجود دارد.

وی با بیان اینکه نام 15 مرکز ثبت شده است، ادامه داد: از این تعداد 7 مرکز در حال فعالیت و به بیمارستان‌ها معرفی شده‌اند.

فیض‌الله‌زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر یک هزار و 800 پرستار در کادر پرستاری استان البرز در بخش‌های گوناگون مانند اتاق عمل، بیهوشی، بهیاری، کمک بهیاری و فوریت‌های پزشکی حضور دارند، گفت: به ازای هر 1.2 تخت در استان البرز یک پرستار حضور دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار