کد خبر: 836798
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
شهرستان کرج بمنظور ایجاد هماهنگی و برنامه ريزی های لازم جهت برگزاری برنامه هدفمند و موثر هفته منابع طبيعی سال ۱۳۹۵ با شعار همیار طبیعت باشیم سومین جلسه خود را در یک نشست هم اندیشی با دهیاران و اعضای شوراهای تعدادی از روستاهای محور چالوس‌ با هدف احداث بوستان روستایی و نهالکاری در حاشیه ورودی روستاها در محل ریاست آن اداره برگزار کرد.

محسن ولی پور رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کرج، ضمن بیان اهميت جايگاه منابع طبيعی و لزوم ایجاد هماهنگی و برنامه ريزی های لازم بمنظور برگزاری هرچه بهتر مراسم های مربوط به این هفته، بر اصل حفاظت و صیانت از عرصه های منابع طبیعی با مشارکت مردم تاکید کرد وگفت: هفته منابع طبیعی فرصت مناسبی برای معرفی جایگاه و فرهنگ سازی  در زمینه محافظت از این موهبت الهی و جلب مشارکت حداکثری مردم در زمینه حفظ و احیای منابع تجدید شونده است. وی افزود: برنامه های این هفته باید درشأن و جایگاه این عرصه وسیع بوده ودستاوردهاي خوبي براي بخش منابع طبيعي و محيط زيست داشته باشد، از دهیاران و اعضای شورا کمک و یاری جهت احداث فضای سبز و درختکاری در حاشیه ورودی روستاهای خود با مشارکت هرچه بیشتر دوستداران طبیعت و اهالی روستا را خواستار شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کرج اعلام کرد: در این هفته برنامه هایی از قبیل بازدید پروژه های منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور مردم و مسئولین شهرستانی، غرس نهال با حضور مردم و مسئولان دولتی و غیر دولتی، ایراد سخنرانی در مدارس و غرس نهال در مدارس، ترویج فرهنگ منابع طبیعی و آبخیزداری از طریق رسانه ها، برگزاری مراسم دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه منابع طبیعی، تقدیر از نمونه ها و چهره های ماندگار منابع طبیعی و آبخیزداری و نیز دهیاران و شوراهای نمونه، با حضور مردم، سازمانهای دولتی و تشکل های مردم نهاد برگزار می شود.

وی بر لزوم اجرای هرچه بهتر مراسم این هفته تاکید کرد و گفت: برنامه های متنوعی در سطح شهرستان در نظر گرفته شده است كه مي توان به برگزاری همایش، مسابقه نقاشی، جلسات آموزشی-ترویجی جهت گروههای مختلف، نصب بنر در سطح شهر، سخنراني در مساجد  و... اشاره كرد.

هفته منابع طبیعی از 15 تا 21 اسفند هر سال برگزار می شود که نخستین روز آن یعنی پانزدهم اسفند، به نام روز درخت کاری نام گذاری شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار