کد خبر: 836764
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه:
مرحله اصلي رزمايش «مدافعان حريم ولايت» نيروي هوافضاي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، از بامداد ديروز در منطقه عمومي سمنان آغاز شد.
به گزارش «جوان»، اين رزمايش با هدف «نمايش اقتدار، هوشمندي و آمادگي‌هاي همه‌جانبه دفاعي براي مقابله با هرگونه تهديد» و شعار «همت جهادي، اراده ايراني، اقتدار انقلابي، تحقير تحريم و تهديد» در وسعت 35 هزار كيلومتر مربع برگزار مي‌شود. در مرحله اصلي رزمايش «مدافعان حريم ولايت» نيروي هوافضاي سپاه انواع سامانه‌هاي راداري و موشكي كه به همت متخصصان و دانشمندان توانمند كشورمان طراحي و ساخته شده است، به‌كارگرفته شد. اين سامانه‌ها شامل سامانه موشكي سوم خرداد، سامانه موشكي طبس، سامانه موشكي صياد 2 و نيز سامانه‌هاي راداري برد بلند قدير، سامانه راداري برد متوسط مطلع‌الفجر و سامانه راداري رعد و كاوش است. همچنين همزمان با اجراي مرحله اصلي رزمايش پدافندي مدافعان حريم ولايت نيروي هوافضاي سپاه، براي نخستين بار بمب‌هاي رها شده جنگنده‌هاي سوخو توسط سامانه‌هاي راداري بومي مورد ردگيري قرار گرفت. اين سامانه‌ها كه به دست توانمند متخصصان ايراني طراحي و توليد شده‌اند توانستند موشك‌هاي زمين به زمين را با موفقيت ردگيري كنند.
   
تهديد ايران توسط امريكايي‌ها ياوه‌گويي است
سردار اميرعلي حاجي‌زاده، فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در حاشيه برگزاري مرحله اصلي رزمايش «مدافعان حريم ولايت» با اشاره به ويژگي‌هاي اين رزمايش پدافندي اظهار داشت: رزمايش فرماندهي پدافند نيروي هوافضا پس از انجام موفقيت‌آميز مراحل مقدماتي وارد مرحله اصلي شد. وي افزود: اين رزمايش از جنس رزمايش‌هاي سالانه بوده و در منطقه‌اي به وسعت 35 هزار كيلومتر مربع درون كوير برگزار مي‌شود. حاجي‌زاده استفاده از سامانه‌ها و تجهيزات كاملاً بومي و ايراني را از وجوه برجسته اين رزمايش عنوان و تصريح كرد كه تمامي ادوات به كارگيري شده در اين رزمايش پدافندي اعم از سامانه‌هاي موشكي، سامانه‌هاي راداري، مراكز كنترل فرماندهي و جنگ الكترونيك بومي و ساخته دست دانشمندان و متخصصان ايران اسلامي است. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با تأكيد بر اينكه پيچيدگي سامانه‌هاي پدافندي دهها برابر بيشتر از موشك و پهپاد است، گفت: ما تجربه تحقيق و خودكفايي در بخش موشك‌هاي زمين به زمين و هوشمند و پهپادها را داريم اما سامانه‌هاي پدافندي به دليل آنكه مجموعه‌اي از پروژه‌هاي تحقيقاتي پيچيده‌ درهم تنيده است، از دشواري‌هاي زيادي است. وي از سامانه‌ موشكي سوم خرداد به‌عنوان بزرگ‌ترين پروژه تحقيقاتي به ثمر رسيده كشور ياد كرد و افزود: امروز بحمدالله با همت و مجاهدت فرزندان ايران اسلامي استخوان‌بندي تحريم‌هاي دشمن در حوزه پدافندي كاملاً خرد شده است.

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به ويژگي‌هاي ديگر رزمايش مدافعان حريم ولايت گفت: اين رزمايش بسيار سختگيرانه طراحي شده و همانند قرارگاهي كه كار دفاع هوايي را انجام مي‌دهد، يك قرارگاه نارنجي دشمن نيز با استفاده از انواع پهپادها و جنگنده‌ها به انجام عمليات آفندي مي‌پردازد كه بحمدالله يگان‌ها و تجهيزات با آمادگي كامل اين مرحله از رزمايش را به انجام رساندند. وي افزود: در رزمايش مدافعان حريم ولايت براي نخستين بار ردگيري بمب‌هاي رها شده از هواپيما و موشك‌هاي زمين به زمين توسط سامانه‌هاي راداري در منطقه رزمايش با موفقيت به انجام رسيد. حاجي‌زاده در بخش ديگري از سخنانش تهديد ايران توسط برخي مقامات امريكايي را ياوه‌گويي بيش ندانست و تصريح كرد: با شناختي كه از توان نيروهاي مسلح و خودمان داريم با اطمينان اعلام مي‌كنم كه تهديد خارجي عليه نظام اسلامي ما كارساز نيست. وي با تأكيد بر اينكه روند تقويت قدرت ما بيش از 37 سال است كه تداوم دارد، گفت: ما بر قدرت لايزال الهي تكيه داريم در حالي كه امريكايي‌ها اتكا به تجهيزات و قدرت مادي دارند و در اين شرايط هر اتفاقي رقم بخورد به طور قطع ما پيروز ميدان خواهيم بود. فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با تأكيد بر اينكه در توليد و تقويت توانمندي دفاعي حتي لحظه‌اي هم درنگ نخواهيم كرد گفت: ما با تكيه بر توانمندي خود دستي به سمت دشمن دراز نكرديم و هيچ وابستگي به آنان نداريم. حاجي‌زاده در واكنش به بهانه‌جويي امريكايي‌ها پيرامون آزمايش‌هاي موشكي ايران با تأكيد بر اينكه دشمنان امنيت ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: پرداختن به مسائلي مانند توانمندي و دانش هسته‌اي، اقتدار موشكي و مسائلي از اين دست تنها بهانه‌اي براي دشمني آنها با نظام اسلامي و ملت ايران است؛ ما براي دفاع از امنيت ملت ايران شبانه روز تلاش مي‌كنيم و اگر دشمن دست از پا خطا كند موشك‌هاي ما غرش كنان بر سر آنها فرود مي‌آيد.
    
شبيه‌سازي تهاجم دشمن فرضي به مناطق حساس در رزمايش سپاه
همچنين سردار بهارلو، فرمانده رزمايش پدافندي «مدافعان حريم ولايت» نيروي هوافضاي سپاه نيروي هوافضاي سپاه پاسداران، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاري رزمايش «مدافعان حريم ولايت» اظهار داشت: مراحل مقدماتي و روز اول رزمايش سپري شده و وارد روز اصلي رزمايش شده‌ايم. در روز اصلي رزمايش، قرارگاه نارنجي در قالب فعاليت‌هاي خود و سناريوهاي عملياتي فعاليت پروازي و تهاجم رزمايش را آغاز مي‌كند. فرمانده رزمايش پدافندي نيروي هوافضاي سپاه، هدف از برگزاري اين رزمايش را نمايش اقتدار و آمادگي‌هاي دفاعي و مقابله با هرگونه تهديد و با شعار «همت جهادي، اراده ايراني، اقتدار انقلابي، تحقير تحريم و تهديد» عنوان كرد و گفت: اين رزمايش در منطقه عمومي سمنان در حال اجرا است. سردار بهارلو در توضيح وظيفه عملياتي قرارگاه نارنجي رزمايش، گفت: اين قرارگاه وظيفه دارد فعاليت‌هايي را كه دشمن در تهاجمات خود به يك منطقه كه جزو مناطق حساس است، انجام مي‌دهد، شبيه‌سازي كند.‌
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار