کد خبر: 836694
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
شهردار تبریز در برنامه تلویزیونی کهن‌دیار؛
شهردار تبریز با بیان این‌که تبریز با پشتوانه مشاهیر، علامه‌ها، مجاهدان و هنرمندان صاحبنام خود در جهان مطرح است، گفت: این پشتوانه عظیم فکری و فرهنگی، زمینه انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی را در سال 2018 فراهم کرده است.

 دکتر صادق نجفی با حضور در برنامه تلویزیونی «کهن دیار» شبکه شما یادآور شد: اگر تاریخ تبریز را بررسی کنیم، این شهر را در حوزه فرهنگ و هنر بسیار غنی خواهیم دید؛ شهری که بارهای متمادی پایتخت ایران اسلامی بوده و همواره در تحولات اجتماعی و سیاسی، پیشتاز و نقش‌آفرین بوده است.

شهردار تبریز با اشاره به تاریخ کهن تبریز، خاطرنشان کرد: تبریز به پایتخت تشیع جهان معروف است و تاثیر تاریخ غنی تبریز انتخاب این نام را نمی توان نادیده گرفت.
دکتر نجفی ادامه داد: این شهر مشاهیری همچون علامه امینی مولف تفسیر المیزان و شهریار را دارد که تاثیری ژرف در تاریخ فرهنگ تبریز داشته‌اند و می توان گفت فرهنگ و ادبیات ایران مدیون شاعر نامی استاد شهریار است.
وی با اشاره به عنوان «تبریز شهر بدون گدا» یادآور شد: اگر تبریز به شهر بدون گدا معروف شده است این عنوان را مدیون سازمان های مردم است و این امر نشان می دهد که در شهر تبریز سازمان های مردم نهاد پایگاه های اجتماعی بسیار محکمی دارند.
شهردار تبریز با اشاره به تداوم این نقش اجتماعی گفت: این روند اجتماعی با همکاری مدیریت استان، زمینه‌های احداث کمپ ترک اعتیاد و آموزش‌ مهارت‌های اجتماعی در مرکز ماده 16 را فراهم آورده و نام تبریز را به عنوان «شهر بدون معتاد متهاجر» مطرح ساخته است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر