کد خبر: 836655
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۵
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران:
عضو هیئت رئیسه اتاق ایران گفت: هیچ مشوقی در حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در استان اردبیل پیش بینی نشده است که امیدواریم برای سال های آتی این مشوق ها در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، حسین پیرموذن در آئین معارفه مدیر عامل جدید شهرک های صنعتی اردبیل اظهار کرد: ما به رئیس شرکت شهرک های صنعتی به عنوان یک فرد توانمند، حقیقت نگر و دلسوز بخش خصوصی امیدواریم تا بتواند با تدبیر خود موانع، مشکلات و سختی های کار را از پیش رو بردارد.

وی افزود: فعالان بخش خصوصی امیدوارند بهتر از بانک ها در مجموعه شهرک های صنعتی روان سازی کارها اتفاق بیفتد که رد سال اقتصاد مقاومتی ضرورت این حمایت همه جانبه بیش از گذشته احساس می شود.

ریس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل از معاون وزیر و رئیس سازمان شرکت شهرک های صنعتی خواست؛ تا در قالب کارگروه ویژه و گروه بازرسی سعی کنند تا مشکلات شهرک های صنعتی را در سطح کشور و استان ها مورد ارزیابی قرار داده تا بخشی از دغدغه های فعالان بخش خصوصی در این ارتباط مرتفع شود.

پیرموذن افزود: با توجه به اینکه در سال 63 شهرک های صنعتی شکل گرفته تا با اهداف خاص تسهیل گری امور و روان سازی کارها را در حوزه سرمایه گذاری به انجام رساند بایستی همچون دو دهه گذشته شهرک های صنعتی آب، برق، گاز و سایر زیرساخت ها را دم درب کارخانه تحویل سرمایه گذار دهد و در کنار آن واگذاری زمین نیز به نرخ واقعی صورت گیرد.

نماینده بخش خصوصی در اتاق اردبیل خاطرنشان کرد: با شکل گیری این کارگروه ویژه است که به راحتی می توان قیمت گذاری واقعی در واگذاری زمین را شاهد بوده تا کارها در این حوزه سر و سامان پیدا کند.

پیرموذن با انتقاد از ابطال قراردادها بعد از گذشت 6 ماه از عقد قرارداد با سرمایه گذاران تصریح کرد: به هیچ وجه نمی توان در شهرک صنعتی شماره دو اردبیل به عنوان نمونه در نیم سال دوم کار عمرانی و اجرایی انجام داد که در شرایط سخت جوی منصفانه نیست که ابطال قرارداد یا برخی سخت گیری ها از سوی شهرک های صنعتی در تعیین تکلیف زمین واگذار شده اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: از اردیبهشت ماه پرداخت 16 هزار میلیارد تومان تسهیلات در کشور به واحدهای صنعتی آغاز شده و ما از همان روز با پیگیری های مختلف موفق شدیم برای استان اردبیل سهمیه ای را معادل 426 میلیارد تومان اخذ کنیم که تاکنون از این رقم 134 میلیارد تومان پرداخت شده که در صورت پرداخت کامل این مبلغ سهم استان اردبیل حتی به یک درصد نیز نمی رسد.

دبیر شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: با قفل شدن سیستم بانکی در ماه های پایانی سال تمام زحمات 9 ماهه ما در بررسی و تصویب طرح ها و معرفی آنها به بانک ها عقیم می ماند چرا که بانک ها به بهانه های مختلف از پرداخت تسهیلات در ماه های پایانی سال طفره می روند.

پیرموذن اظهار امیدواری کرد؛ در حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی مشوق ها و حمایت های جدی از سوی مسئولان دولتی در نظر گرفته شود تا فعالان عرصه تولید و صنعت بتوانند به راحتی در این جبهه مقدس حضوری فعال و مثمرثمر داشته باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر