کد خبر: 836645
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶
در رایزنی با مقامات ارشد دولت صورت گرفت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: شرکت «فرواشتایل» آلمان و بیمه «هرمست» رسماً برای سرمایه‌گذاری به‌ صورت فاینانس در کردستان اعلام آمادگی کردند.

محمد دره‌وزمی امروز در گفت‌وگو با جوان از کردستان، اظهار کرد: در تلاش‌ هستیم تا مقامات دولت جمهوری اسلامی را متقاعد کنیم که سرمایه‌گذاران خارجی علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری کلان در کردستان را ضمانت کنند که آنان بتوانند با طیب خاطر اقدامات صنعتی وعده داده‌شده را در این استان اجرایی کنند.

وی از یک سرمایه‌گذاری گفت: که بخش خصوصی و دولت با شراکت پیگیر آن هستند و سال گذشته در سفر نعمت‌زاده به کردستان کلنگ ساخت آن به زمین زده شد.

به گفته رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان، این واحد کارخانه لاستیک گسترش تایر رازی است که قرار است با 80 درصد سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و20 درصد سرمایه‌گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران موسوم به «ایدرو» احداث شود.

وی افزود: هزینه ارزی منابع این واحد 130 میلیون یورو است که راه تأمین منابع این واحد، صندوق توسعه ملی و یا فاینانس است.

دره‌وزمی تصریح کرد: آنچه اتفاق افتاده، رایزنی خجسته و میمونی است که سرمایه‌گذاران با رایزنی با کشورهای اروپایی و فاینانسورها و بیمه‌های اروپایی بوده و آنها توانسته‌اند از رهاورد این گفت‌وگوها به توافقاتی دست یابند که اکنون می‌توان امیدوار بود که بر پایه آن، مذاکرات را به خوبی پیش برد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در تازه‌ترین نشستش با سرمایه‌گذاران و طرف‌های اروپایی در تهران، مدیران شرکت «فرواشتایل» آلمان و بیمه «هرمست» رسماً برای سرمایه‌گذاری به‌ صورت فاینانس در کردستان اعلام آمادگی کردند.

وی این نکته را هم یادآوری کرد، که آلمانی‌ها سرمایه‌گذاری خود را مشروط به تضمین سرمایه‌شان توسط دولت جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند که بهره این فاینانس 2.5 درصد است این در حالی است که بهره بانکی در کشور دو رقمی است.

وی گفت: در صورت انجام این پروژه با فاینانس آلمانی‌ها، بیش از 50 درصد از تجهیزات پروژه از آلمان تهیه و عملا این اقدام به انتقال تکنولوژی به داخل کشور نیز منجر می‌شود.

دره‌وزمی تصریح کرد: کارخانه لاستیک تایر رازی کردستان در زمینی به وسعت 60 هکتار در دشت دهگلان در سال 94 کلنگ‌زنی شد و پیش‌‌بینی‌شده این کارخانه در زمان بهره‌برداری بتواند برای یک هزار و 500 نفر شغل ایجاد کند.

وی یادآوری کرد: برای احداث این کارخانه 750 میلیارد تومان منابع ریالی و ارزی نیاز است پیش‌بینی می‌شود در زمان بهره‌برداری کامل این کارخانه، سالانه 50 هزار تن لاستیک شامل 35 هزار تن لاستیک سبک و 15 هزار تن لاستیک کامیون و اتوبوس تولید کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر