کد خبر: 836598
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
قائم مقام شهردار کرج خبرداد
قائم مقام شهردار کرج تصریح کرد: بزرگراه شمالی نخستین پروژه عمرانی شهر کرج است که در آغاز کار تمامی منابع مالی آن مشخص و تامین شده که این امر به سرعت اجرای طرح کمک شایانی خواهد کرد.

محمدرضا رضاپور  با تاکید بر اینکه احداث بزرگراه شمالی یکی از اهداف طولانی مدت مدیریت شهری در کرج بوده است، اذعان داشت: مسئولان در دوره های گذشته، پیوسته به دنبال اجرایی کردن این طرح بودند اما محدودیت منابع و امکانات در کنار عدم وجود جسارت و شجاعت لازم، اجرای آن را به تاخیر می انداخت.

وی اضافه کرد: این امر باعث شده بود احداث یکی از اثرگذارترین طرح ها در شبکه ارتباطات درون و برون شهری که موجب کاهش قابل توجه ترافیک و آلودگی هوا در منطقه می شود به تاخیر بیافتد.

به گفته رضاپور، با توجه به حجم و بزرگی طرح، تامین منابع مالی آن از اهمیت بسزایی برخوردار بود که به همین منظور مدیریت شهری با تدبیر و حمایت شورای اسلامی شهر و شهردار، نسبت به تعیین و تامین آنها از طریق تهاتر اراضی و همکاری با بانک شهر اقدام کرد.

این مسئول بیان داشت: تمامی این اراضی و منابع در مراحل آغاز طرح، تعیین و تامین شده و به عنوان یکی از بهترین پروژه های شهری کرج شناخته می شود که اجرای آن حتی یک روز هم به دلیل نبود پول و مباحث اقتصادی تعطیل نشده است.

قائم مقام مدیر ارشد اجرایی شهر کرج، با تصریح بر اینکه قرارداد اولیه طرح، رقم 515 میلیارد تومان است، ادامه داد: با تکمیل پروژه اعتبار این پروژه به یک هزار و 50 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

رضاپور اذعان داشت: روانسازی ترافیک و کاهش آلودگی شهر عمده ترین رویکرد ما در اجرای یکی از بزرگترین طرح های عمرانی شهر بود که می توان ادعا کرد جنبه ملی و استانی آن با توجه به تاثیرگذاری آن در ترددهای درون و برون شهری بشدت برجسته و بارز است.

معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری کرج، یادآور شد: 30 درصد از اعتبار در نظر گرفته شده برای این طرح نقد و مابقی به صورت تهاتری تامین خواهد شد.

این مسئول در پایان تاکید کرد: تاکنون به میزان 700 میلیارد تومان زمین برای تهاتر با بانک شهر تعیین شده تا طرح بدون توقف به اجرا درآمده و نگرانی ای از بابت پرداخت هزینه های پیمانکار و تملکات وجود ندارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار