کد خبر: 836547
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷
مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی یاران انقلاب در اراک:
گردهمایی بزرگ رزمندگان استان مرکزی با حضور سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی دستیارو مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه،سردار کریمی فرمتنده سپاه روح الله استان مرکزی وجمعی از مسولین استانی در مصلی اراک برگزار شد.
گردهمایی بزرگ رزمندگان استان مرکزی با حضور سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی دستیارو مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا،سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه،سردار کریمی فرمتنده سپاه روح الله استان مرکزی وجمعی از مسولین استانی در مصلی اراک برگزار شد.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی دستیارو مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در گردهمایی بزرگ رزمندگان اسلام که در استان مرکزی در ابتدای سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای نظام اسلامی، سلام مقام معظم رهبری را به رزمندگان و دلاورمردان استان مرکزی رساند و گفت: استان مرکزی زادگاه حضرت امام (ره) و عالمان بزرگ و مجاهد و ده‌ها سردار دلور مرد شجاع و اقتدار آفرین همچون مصطفی چمران،رحیم آنجفی، فتاحی و... و زادگاه آیت الله شهید فضل الله محلاتی است  که برای نظام اسلامی افتخارآفریدند.
وی خطاب به رزمندگان و پیشکسوتان دروان دفاع مقدس گفت: شما عزیزان در 8 سال جنگ تحمیلی جانانه  از  اسلام وانقلاب دفاع نمودیدو در حمایت از امام و ولایت فقیه از جان مایه گذاشتید.
 و ی افزود:جوانان قهرمان و شجاع و خردمند این استان از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی، ناآرامی های ضد انقلابی را در کردستان و عملیات بانه و سردشت سرکوب کردند و امنیت و آسایش را به مردم کردستان هدیه دادند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد:همه مسئولان و ملت ایران خود را مدیون خون شهدا، فداکاری جانبازان و صبر و استقامت خانواده ایثارگران می دانند و هرگز آن فداکاری‌ها در تاریخ ملت ایران و اذهان جهان فراموش نمی شود. امیدوارم به باورها، ایمان و اعتقاداتمان پایدار بمانیم و قدر زمان حاضر را بشناسیم.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی تصریح کرد: امروز هم با همان روحیه جهادی، عقلانیت و همان روحیه فداکاری و اخلاص در راه آزادی و پیشرفت کشور عزیزمان و دفاع از آرمان‌های شهدایمان با استقامت و قدرت باقی بمانیم.
‌رحیم‌صفوی با اشاره به وجود فرصت‌ها و تهدیدات مختلف برای انقلاب اسلامی گفت: در 38 سال گذشته حوادثی برای ملت ایران اتفاق افتاده که در این تاریخ فشرده و کوتاه خارج از مقیاس‌ها و باورهای عادی مردم ما و مردم جهان است.
وی افزود: پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس معیارها و باورهای ملت‌ها را تغییر داد و دامنه پذیرش باورها نسبت به رخداد تغییرات به ظاهر غیرممکن را عوض کرد؛ این تغییرات را می توان با تکیه بر تفسیرهای مبتنی بر سنت الهی و آموزه های وحیانی و قرآنی تفسیر کرد.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: تحولات امروز دنیای اسلام از شمال آفریقا در مصر، تونس، لیبی تا غرب آسیا از لبنان، سوریه، بحرین، یمن مظلوم شکست آمریکا و صهیونیستها و حکام مستبد سعودی در یمن قسمتی از پیامدهای انقلاب اسلامی برای ملتهای این منطقه بوده است.
‌رحیم‌صفوی ادامه داد: این پیام‌های نجات بخش از نقطه مرکزی انقلاب اسلامی صادر شده که توانست روحیه و مکتب مقاومت را در سایر ملتها زنده کند و آنها را به پیروزی امیدوار سازد. امروز پیام انقلاب اسلامی توقف ناپذیر شده و هر ماه و سال مرزها و سرزمین های جدیدی را در می نوردد.

قدرت آمریکا رو به افول است
وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در 10 سال گذشته در لشگر کشی به افغانستان و عراق به رغم هزینه تریلیونها دلار شکست خوردند و نتوانستند به آرزوهایشان دست پیدا کنند.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا با اشاره به انتقادات ترامپ به سیاست‌های 8 سال گذشته آمریکا گفت:سیاست‌های جدید آمریکا نشان می دهد که قدرت آمریکا در حال افول غیرقابل انکار است و این یک واقعیتی است که صهیونیستها در لبنان و غزه شکست خورده اند و امیدشان برای ادامه حیات ننگین‌شان ناامید شده است.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی تصریح کرد: تمامی این تغییر و تحولات در سایه پیروزی انقلاب اسلامی حاصل شده است و این انقلاب و ملت ایران هرسال قوی‌تر از قبل می شوند.

ایران قدرت اول منطقه است
وی افزود: در سایه روابط کشورهای اروپایی با ایران شاهد فاصله گرفتن اروپا از آمریکا هستیم. کشورهای اروپایی به این نتیجه رسیده اند که تنها دولت و حکومت با ثبات در غرب آسیا و آن قدرتی که در منطقه حرف اول و آخر را می زند جمهوری اسلامی ایران است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: ایران اسلامی امروز با وجود رهبری خردمند و شجاع، اتحاد و انسجام سیاسی و ملی، جوانان خوش فکر، عالم و شجاع، نیروهای مسلح مقتدر، ارتش و سپاه توانمند تواسنته امنیت خود را عمق داده و به دفاع عمیق استراتژیک دست یابد و بار دیگر ملت ایران در 22 بهمن امسال اوج قدرت و وحدت نظام اسلامی را به نمایش می‌گذارند.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی با اشاره به اینکه دشمنان از تبدیل شدن ایران به قدرت اول منطقه وحشت دارند،گفت: آنها می‌دانند ترفندهایشان علیه جمهوری اسلامی ایران با شکست مواجه خواهد شد اما با راه‌اندازی تروریست‌ها سعی در ایجاد فرصت برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی و ساز و کارهای استراتژیک خود در منطقه دارند که شسکت تروریست‌ها در سوریه و عراق بار دیگر توطئه آنها را با شکست مواجه کرد.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی با اشاره به پیشرفت های کشور در عرصه های مختلف گفت: در بعد داخلی پیشرفت های بسیاری در عرصه نانو، عرصه دفاعی و نظامی، آمایش سرزمین را امروز در کشور شاهدیم. این واقعیت است که فرزندان ایران به علوم هسته ای دست پیدا کرده اند. این دانش چیزی نیست که آمریکایی‌ها بتوانند آن را از ما بگیرند، برجام شاید ما را محدود سازد ولی هرگز نمی تواند ما را در مسیر پیشرفت متوقف سازد.
وی با تاکید بر اینکه در ساخت تجهیزات نظامی امروز به خودکفایی رسیده ایم، گفت: امروز به برکت انقلاب ظرفیت پذیرش در دانشگاه های ما به مرز 800 هزار نفر رسیده است.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی بیان کرد: در بعد خدمات رسانی نسبت به 38 سال گذشته قابل قیاس نیستیم در شهرها و روستاها توفیقات بزرگی در عرصه خدمات رسانی حاصل شده است اگرچه هنوز مشکلاتی نظیر کمبود آب و مهاجرت از روستاها را داریم.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: اینکه امروز استان مرکزی قطب چهارم صنعت کشور است و کمتر جایی دیگر از امکانات گازرسانی، برق و آب محروم است همه به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده است.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی ادامه داد: امیدواریم دولت خدمتگزار صنایعی را که امروز دچار مشکل و بحران شده است را تدبیری کند و از چالش های موجود رهایی ببخشد ک به چرخه پیشرفت و رشد بازگرداند.
دشمن از راه تحریم و جنگ نتوانسته ایران را متوقف سازد
وی با اشاره به تهدیدها و آسیب های پیش روی انقلاب اسلامی گفت: دشمنان بزرگ انقلاب اسلامی از راه جنگ و تحریم نتوانسته اند این انقلاب را متوقف یا ساقط سازند و ملت ما را تسلیم اراده خویش سازند. از این رو دشمن نفوذ در بین مراکز مختلف و حتی در قوه های مختلف و مراکز نظامی در دستور کار خود قرار داده است.
وی با اشاره به سه تا مقام معظم رهبری درخصوص تهدیدها و آسیب های پیش روی انقلاب اسلامی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند تهدید بزرگ نفوذ فرهنگی، سیاسی و امنیتی است اگر دشمن و در مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی نفوذ کنند آن وقت تمام تصمیمات کلان طبق خواسته و میل و اراده آنان انجام خواهد گرفت.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: یکی از مهم ترین نفوذها به اعتقاد بنده نیز نفوذ انسانی در مراکز و قوای مختلف حتی در بین نیروهای مسلح است. نفوذ در عرصه های مختلف، نفوذ در تشکیلات صنعتی و کشاورزی و...راهی است که دشمن دنبال می کند.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی با اشاره به راه دیگر دشمن برای نفوذ گفت: راه دیگر خسته کردن نیروی انقلابی است اینکه این تصور و تفکر را در بین نیروهای متعهد و انقلابی ایجاد کند که راهی جز پذیرفتن خواسته دشمن نیست.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: تهدید سوم ایجاد اختلاف بین مسئولین، مردم و مسئولین را یکی دیگر از برنامه های دشمن برای ضربه زدن به انقلاب عنوان کرد و افزود: وحدت مردم و مسئولین حول ولایت فقیه و رهبری رمز موفقیت کشور در دوران های مختلف بوده است و امروز همه باید در سایه وحدت و همدلی کارها را به پیش ببریم.

عده‌ای دشمن را دوست معرفی می کنند
وی افزود: اینکه امروز ایجاد اشتغال، کنترل تورم و رفع رکود از خواسته های به حق مردم بوده و لازم است مسئولین خواسته ها و نیازهای مردم توجه را کنند و آنها را اجرایی سازند.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی ادامه داد: عده ای از روی ناآگاهی استکبار و دشمن را دوست معرفی می کنند ولی باید دانست که آمریکا چه جمهوری خواه باشد چه دموکرات همواره دشمن و شیطان بزرگ بوده و هست.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تصریح کرد: عدم بهره برداری از ظرفیت های داخلی بزرگترین آسیب اجتماعی است. بایستی با بهره گیری از ظریفت جوانان در زمینه تولید و ایجاد اشتغال گام بردارند تا بتوانند علاوه بر تامین نیاز داخل در زمینه ایجاد اشتغال هم موثر واقع شوند.
وی افزود: دولت در زمینه اشتغال جوانان گام هایی برداشته و توانسته 700 هزار فرصت شغلی ایجاد کند اما این میزان اشتغال جوابگوی بیکاری جوانان نیست و باید با توجه به تولید اشتغال های بیشتری را ایجاد کرد.
سردار سرلشکر ‌رحیم‌صفوی در پایان ایجاد ابهام و القای ناامیدی در بین جوانان را از دیگر برنامه های دشمن دانست و گفت: در برنامه ششم برنامه‌های خوبی برای پیشرفت و توسعه کشور برنامه‌ریزی شده است که با تحقق برنامه ها جهش های خوبی در بخش های مختلف کشور ایجاد خواهد شد و ان شالله ایران با رهبری مقتدرانه مقام معظم رهبی و نیروهای مسلح تبدیل به یک کشور امن خواهیم شد و الگوی برای تمام کشوره خواهد بود.
سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی؛ نیز بازسازی و یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس، جمع‌آوری سوابق دفاع مقدس در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تبیین حضور رزمندگان در صحنه رااز اهداف این گردهمایی بزرگ به شمار می‌رود.
وی افزود: بسیاری از این رزمندگان سال‌هاست که یکدیگر را ندیده‌اند با حضور در این جمع صمیمی بار دیگر ضمن یادآوری خاطرات دوران دفاع مقدس جویای احوالات یکدیگر می‌شوند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با بیان اینکه در بخش جمع‌آوری اطلاعات و سوابق امیدواریم بتوانیم در راستای حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خروجی‌های خوبی را از این گردهمایی داشته باشیم، گفت: نکته سوم تبیین حضور رزمندگان در صحنه است که در چنین مقطع حساسی که دشمن در حال چنگ و دندان نشان دادن است در این گردهمایی رزمندگان دوران دفاع مقدس بار دیگر حضور خود را در صحنه دفاع از انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند.
کریمی با بیان اینکه این گردهمایی بناست در روز ۱۴ بهمن‌ماه در اراک برگزار شود، گفت: مهم‌تر از همه اینکه گردهمایی بزرگ رزمندگان در ایام‌الله فجر خواهد بود و در حقیقت یک بار دیگر رزمندگان با آرمان‌های امام راحل، انقلاب و شهدا تجدید پیمان می‌کنند.
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی از حضور برخی از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس در این گردهمایی خبر داد و گفت: حضور فرماندهان ارشد دفاع مقدس در بین رزمندگان سبب ایجاد ارتباط صمیمی بین رزمندگان با فرماندهان دفاع مقدس می‌شود. این گردهمایی تا نماز ظهر ادامه خواهد داشت و تمامی رزمندگان دوران دفاع مقدس استان در این گردهمایی شرکت خواهند کرد.
وی ادامه داد: بعضی از رزمندگان استان در حال حاضر در استان حضور ندارند ولی تا آنجا که اطلاع داشتیم با این عزیزان تماس گرفتیم و برای تعدادی از این عزیزان که اطلاعی در حال حاضر در دست نداریم از طریق رسانه‌ها و حتی رسانه ملی فراخوانی خواهیم داشت.
کریمی با بیان اینکه بیش از هفتاد هزار رزمنده از استان مرکزی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند، گفت: انتظار داریم بتوانیم دست کم یک چهارم آنان را در این برنامه گرد هم جمع کنیم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها