کد خبر: 836412
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰
در پي دستور ضدمهاجرتي جديد امريکا، مأموران فرودگاه بين‌المللي ويرجينيا به دست کودک پنج ساله ايراني- امريکايي دستبند زدند.
به گزارش خبرگزاري آناتولي ترکيه، کودک پنج ساله ايراني ساعت‌ها در حالي که به دست‌هايش دستبند زده بودند در فرودگاه بين‌المللي واشنگتن دالس در ايالت ويرجينيا در بازداشت ماند. براساس خبرهايي که در رسانه‌هاي امريکا منتشر شده است، کودک مذکور که مادرش شهروند ايران است، در ايالت مريلند امريکا، متولد شده است. کودک پنج ساله ايراني در فرودگاه امريکايي براي چندين ساعت بازداشت شد.  آناتولي نوشت: اعضاي اين خانواده پس از آنکه آزاد شدند و گردهم آمدند، براي لحظاتي نتوانستند احساسات خود را کنترل کنند. موضوع بازداشت کودک پنج ساله ايراني در فرودگاه دالس کريس وان هولن را سناتور مريلند فاش کرد.

شان اسپايسر، سخنگوي کاخ سفيد روز چهارشنبه در پاسخ به پرسشي درباره اين موضوع در اظهاراتي مضحک گفت: اينکه تصور شود فردي به علت سن يا جنسيتش نمي‌تواند تهديد امنيتي باشد، اشتباه است.  وي گفت: ما ورود پناهجويان به امريکا را به اين علت کندتر کرده‌ايم.  طبق دستور جديد رئيس‎جمهور امريکا، ورود پناهجويان سوري به اين کشور به مدت چهار ماه ممنوع شده و صدور ويزاي مهاجرتي و غيرمهاجرتي براي شهروندان کشورهاي سوريه، عراق، ايران، يمن، سودان، سومالي و ليبي نيز به مدت 90 روز متوقف خواهد شد.  دستور جديد ترامپ مبني بر ممنوعيت موقت ورود اتباع هفت کشور از جمله ايران به امريکا، موجب سرگرداني مسافران و هرج و مرج در فرودگاه‌هاي جهان شد.  تصويب اين دستور اجرايي که «حفاظت از کشور در برابر ورود تروريست‌هاي خارجي به امريکا» نام گرفته، نگراني‌هايي را در ميان شهروندان اين کشورها برانگيخته است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار