کد خبر: 836409
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
براي توسعه توان دفاعي متعارف خود از هيچ كشور يا سازمان بين‌المللي اجازه نخواهيم گرفت و با هرگونه دخالت خارجي در امور دفاعي از جمله توان موشكي جمهوري اسلامي ايران به شدت مقابله خواهيم كرد.
به گزارش دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي، علي شمخاني عصر ديروز در ديدار ويگن سركيسيان وزير دفاع جمهوري ارمنستان، سابقه منفي كشورهاي غربي در حمايت از تروريسم و استفاده از ابزار تحريم براي محدودسازي كشورهاي قرباني تروريسم چون ايران و سوريه را مورد تأكيد قرار داد. دبير شوراي عالي امنيت ملي به روند همكاري‌هاي گسترده و رو به رشد ميان دو كشور در عرصه‌هاي مختلف به ويژه حوزه‌هاي دفاعي و امنيتي اشاره كرد و اظهارداشت: سياست جمهوري اسلامي ايران در قبال همسايگان، همواره از اصول حسن همجواري، روابط مسالمت‌آميز و بهره‌گيري حداكثري از ظرفيت‌هاي قابل تبادل پيروي مي‌كند. شمخاني با يادآوري اقدامات گسترده ايران در مقابله با تروريسم در سوريه و عراق و تأثير آن بر ايجاد ثبات و آرامش در منطقه گفت: در صورتي كه با گسترش افسار گسيخته تروريسم تكفيري مقابله به هنگام صورت نمي‌گرفت امروز سراسر منطقه با بحران ناامني مواجه بود.

نماينده رهبر معظم انقلاب اسلامي در شوراي عالي امنيت ملي ضرورت گفت وگو و مفاهمه در حل و فصل اختلافات منطقه‌اي و اجتناب از نظامي‌گري و خشونت در اين خصوص را لازمه حفاظت از امنيت و ثبات عنوان كرد و اظهار داشت: ايجاد و توسعه درگيري‌هاي منطقه‌اي خواست و اراده بيگانگان براي افزايش حضور و مداخله در امور داخلي كشورها و فروش سلاح بوده و بايد با هوشياري و همكاري مستمر اجازه شكل‌گيري بحرا‌ن‌هاي تصنعي داده نشود. شمخاني خاطرنشان كرد: گروه‌هاي مسلح تكفيري كه از سوي برخي كشورهاي منطقه پشتيباني فكري و مالي مي‌شوند در كنار رژيم صهيونيستي دو تهديد اصلي براي امنيت بين‌الملل به شمار مي‌روند و متأسفانه ائتلاف‌هاي كاغذي هيچ عملكرد قابل دفاعي در زمينه مهار اين تهديدها نداشته‌اند. وزير دفاع ارمنستان نيز در اين ديدار با تأكيد بر اراده رهبران ارمنستان براي تقويت و گسترش همكاري‌هاي همه جانبه با جمهوري اسلامي ايران تصريح كرد: ما با ايجاد هرگونه تنش در منطقه و ميان همسايگان مخالفيم و ضمن قدرداني از نقش سازنده جمهوري اسلامي ايران در مهار بحران‌ها و ايجاد ثبات، آماده افزايش همكاري دو جانبه در اين خصوص هستيم.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار