کد خبر: 836381
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۸
افشاردوست: استويچف نه نگفته است
هيئت رئيسه فدراسيون واليبال شرايط دو گزينه پيشنهادي را براي هدايت تيم ملي بررسي مي‌کند. گزينه‌هاي اصلي سرمربيگري تيم ملي واليبال به کشورمان آمدند و جلساتي را با مسئولان فدراسيون برگزار کردند. انتخاب نهايي اما برعهده هيئت رئيسه فدراسيون گذاشته شده است.
شيوا نوروزي
با اينکه هفته‌ها از رفتن رائول لوزانو مي‌گذرد، اما هنوز تکليف جانشين وي مشخص نشده است. رادوستين استويچف و ايگور کولاکوويچ گزينه‌هاي نهايي فدراسيون واليبال براي نشستن روي نيمکت تيم ملي هستند که اتفاقاً هر دو گزينه نيز به ايران آمدند و مذاکراتي رودررو با مقامات فدراسيون داشتند.  
  
پروسه چهار ساله
بررسي دقيق شرايط گزينه‌هاي نهايي فدراسيون واليبال موضوعي است که محمود افشاردوست بر آن تأکيد بسياري دارد. دبير فدراسيون واليبال در گفت‌وگو با «جوان» و در پاسخ به اين سؤال که سرانجام انتخاب سرمربي جديد به کجا رسيد، اظهار داشت: «با کولاکوويچ مذاکرات خوبي داشتيم و ديروز نيز بازي‌هاي ليگ برتر را از نزديک ديد. بايد ببينيم نظر او درمورد واليبال ايران چيست. نمي‌توانم پيش‌بيني در اينکه چه کسي سرمربي تيم ملي مي‌شود، داشته باشم. هر دو گزينه ما به يک اندازه شانس نشستن روي نيمکت تيم ملي را دارند.» انتقاد استويچف از باشگاه‌هاي واليبال و انتظارات بالاي او از جمله بحث‌هاي حاشيه‌اي است که در رسانه‌ها مطرح شده است، اما افشاردوست آنها را تکذيب کرد: «مسائلي که مطرح شده اصلاً صحت ندارد. استويچف پروسه‌اي چهار ساله را در برنامه‌هايش مطرح کرده است. در طرح پيشنهادي وي موضوع باشگاه‌ها اهميت زيادي دارد و او بايد در بحث باشگاهي نيز حضور داشته باشد. براي استويچف، مربيان بدنساز باشگاه‌ها و حرفه‌اي بودن فعاليت تيم‌ها اهميت زيادي دارد. به همين دليل کار براي ما سخت مي‌شود، چراکه ما نمي‌توانيم در مسائل باشگاه‌ها دخالت کنيم. از طرفي ما از گزينه‌هاي‌مان نخواسته‌ايم قول موفقيت دهند، اما هر تيم و فدراسيوني براي خود اهدافي دارد. فدراسيون واليبال نيز از اين قاعده مستثني نيست. فدراسيون واليبال قبل از اين هم هدف‌هاي بزرگي داشته و صعود به المپيک يکي از آنها بود. استويچف از اينکه اهداف‌مان را روي ديوار فدراسيون نصب کرديم، واقعاً شگفت‌زده شد و اعلام کرد اولين باري است که مي‌بيند يک فدراسيون اهدافش را به معرض نمايش مي‌گذارد. در مورد مدت زمان قرارداد سرمربي هم بايد بگويم همه قراردادهاي ما دو سال به دو سال است. واقعاً استويچف چيزي در اين خصوص نگفته است. ضمن اينکه ما از قديم قراردادهاي‌مان به صورت 2+2 بود.» نظر مساعد کولاکوويچ در مورد واليبال ايران موضوع ديگري است که دبير فدراسيون در مورد آن سخن گفت: «هر مربي نقطه نظرات خاص خودش را دارد. نظر کولاکوويچ هم مثبت بوده و او نيز برنامه‌هايش را ارائه داده است. اين مربي با تيم ملي صربستان تجربه بازي مقابل ايران را دارد.» ايگور کولاکوويچ که ديروز در خانه واليبال ليگ برتر ايران را زير نظر گرفته بود با تيم ملي صربستان عنوان چهارمي قهرماني جهان را در کارنامه دارد.
  
وقتي اينجا هستم، يعني دوست دارم سرمربي ايران شوم
ايگور کولاکوويچ، گزينه سرمربيگري تيم ملي واليبال که براي تماشاي رقابت‌هاي ليگ برتر در خانه واليبال حاضر شده بود، در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «از خوشامدگويي شما تشکر مي‌کنم. سه روز است که اينجا هستم، مذاکرات خوبي با فدراسيون انجام دادم. بهتر است منتظر باشيد که فدراسيون واليبال در مورد مذاکرات نتيجه را بگويد. شرايط و امکانات واليبال خيلي خوب است و از شرايط واليبال ايران تعجب کردم که فدراسيون ايران امکانات اينچنيني دارد. البته مسلم است که چنين تيمي بايد شرايط و امکانات اينچنيني داشته باشد. دقيقاً نمي‌توانم بگويم نظر فدراسيون در مورد من چيست. اين را آنها بايد بگويند، اما سطح واليبال ايران را مي‌شناختم، چون ايران قبلاً رقيب ما بود و به همين دليل ناچار بودم تيم ايران را آناليز کنم، اما از ليگ برتر واليبال ايران شناختي نداشتم و در حال حاضر که در ايران هستم ليگ برتر را آناليز مي‌کنم. همين که الان در اينجا حضور دارم، يعني دوست دارم سرمربي ايران باشيم و همين کافي است. هر مربي دوست دارد، برنده شود. اولين هدف ما اين است که قهرمان شويم. الان نمي‌توانم قول بدهم كه تيم ايران در بين چهار تيم برتر المپيك باشد، اما سعي مي‌کنم بهتر باشيم و بهتر بازي کنيم. ممکن است بعدها سورپرايزي داشته باشيم. البته پيشنهادات ديگري هم داشتم و در حال حاضر پيشنهادهاي خيلي زيادي دارم، اما فعلاً كه اينجا هستم. من در صربستان سه نسل را ساختم و اينجا هم اين کار را مي‌کنم و اگر بازيکني باشد که چنين شايستگي داشته باشد، در ايران هم اين کار را خواهيم کرد.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار