کد خبر: 836379
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۱
گزارشي درباره آينده مبهم نيمکت تيم ملي فوتبال پس از اخراج مربيان ايراني
کارلوس کرش عصباني‌ترين روزهاي حضورش را در ايران تجربه مي‌کند و هر روز که مي‌گذرد نااميدکننده‌تر از قبل صحبت مي‌کند؛ طوري که سه‌شنبه شب پس از جلسه‌اش با مهدي تاج مي‌گويد: «با رفتن من، آرامش به فوتبال ايران برمي‌گردد.»
سعيد احمديان
سرمربي پرتغالي اين روزها عصباني است و هر بار روبه‌روي خبرنگاران قرار مي‌گيرد يا در شبکه‌هاي اجتماعي بيانيه‌هاي تند و تيز مي‌گذارد، با نيش و کنايه صحبت از رفتن مي‌زند. آخرين‌بار آن هم سه‌شنبه شب بود، وقتي پس از جلسه چندساعته با مهدي تاج از فدراسيون فوتبال خارج شد، با عصبانيتي که نشان مي‌داد، جلسه‌اش با رئيس فدراسيون فوتبال بي‌تنش هم نبوده، رو به دوربين‌ها به صورت مستقيم حرف از جدايي زد. هرچند ديگر نمي‌توان تهديدهاي کرش را جدي گرفت، او در چند سال اخير به‌رغم مشکلات زيادي که با فدراسيون داشته، هيچ وقت تهديدها و استعفاهايش را عملي نکرده است. اين‌بار هم پس از مخالفت هيئت رئيسه فدراسيون فوتبال با استعفايش در حالي حرف از رفتن مي‌زند که کمتر کسي آن را ديگر جدي مي‌گيرد، به خصوص اينکه پس از چند ساعت قبل از اين جلسه شايعه شد که کرش همه اعضاي ايراني کادر فني‌اش را اخراج کرده است.
    ***
اردوي امارات جنجالي‌ترين اردوي تيم ملي فوتبال در روزهاي حضور کرش در فوتبال ايران بود، اردويي که ترکش‌هاي آن همچنان ادامه دارد و به‌رغم گذشتن نزديک به يک ماه از پايان اين اردو، حاشيه‌هاي آن همچنان ادامه دارد و سبب شده روز به روز شکاف فدراسيون فوتبال و سرمربي پرتغالي بيشتر شود. مصاحبه‌هاي انتقادي برانکو عليه کرش که در ادامه با ديپورت ملي‌پوشان پرسپوليس از اردوي امارات از سوي کرش همراه شد، نقطه آغاز حاشيه‌هاي اين اردو بود. او در همان اردو، نامه استعفاي کتبي‌اش را نوشت، هرچند اين استعفا با مخالفت هيئت رئيسه روبه‌رو شد و پيش‌بيني مي‌شد مانند دفعه‌هاي قبل، حاشيه‌هاي تيم ملي هم تمام شود و دوباره کرش و فدراسيون همکاري با هم را از سر بگيرند. به نظر مي‌رسد اما اين‌بار اختلاف جدي‌تر از قبل است. به خصوص اينکه در يک ماهي که از پايان اردوي امارات مي‌گذرد، خبرهاي ضد و نقيضي درباره آينده کرش منتشر مي‌شود، طوري که حتي برخي رسانه‌ها از عدم حضور وي در ايران خبر دادند، خبري که تکذيب شد و مهدي تاج هفته گذشته از حضور کرش در ايران و برگزاري چند جلسه با اين مربي خبر داد.
    ***
سرانجام عصر سه‌شنبه بود که کرش اين‌بار برخلاف جلسه‌هاي قبلي‌اش با تاج که در خارج از فدراسيون برگزار شده بود، به سئول جنوبي رفت و با حضور در فدراسيون فوتبال رودرروي تاج نشست. صحبت‌هاي او خطاب به يکي از دانشجويان دکترا قبل از ورود به فدراسيون که از اين سرمربي خواهان مشاوره در رساله دکترايش شده بود، هم به خوبي نشان مي‌داد که سرمربي پرتغالي اختلافش با فدراسيون عميق‌تر شده است. کرش قبل اينکه وارد جلسه با تاج شود به دانشجوي مورد نظر گفت: «فعلاً اوضاع در دستان او نيست و در حال حاضر او هيچ‌کاره است.» قبل از اين جلسه هم خبر اخراج دستياران ايراني‌اش منتشر شده بود تا مشخص شود که کرش عصباني‌تر از هميشه است. اخراج مربيان ايراني هم به اردوي امارات برمي‌گشت، کرش با توجه به اينکه مربيان ايراني هنوز از فدراسيون حقوق نگرفته بودند، کرش از آنها خواسته بود به ايران برگردند و هر وقت حقوقشان را گرفتند سر تمرين بيايند. دستياران ايراني تيم ملي، اما در فرودگاه با تماس تاج دوباره به اردوي تيم ملي برگشتند، مسئله‌اي كه سبب شده تا کرش از دست اين مربيان شاکي شود و به فدراسيون اعلام کند با توجه به تمرد آنها، ديگر نيازي به اين مربيان ندارد!
    ***
ساعت هشت و نيم سه‌شنبه شب بود که با پايان جلسه کرش با تاج، سرمربي پرتغالي روبه‌روي خبرنگاران قرار گرفت تا از نتيجه جلسه با رئيس فدراسيون صحبت کند. کرش درباره اينکه آيا تغييراتي در دستياران ايراني ايجاد کرده و آنها را کنار گذاشته است، به صورت غيرمستقيم اين خبر را تأييد کرد: «اين خبر صحت ندارد، برنامه‌هاي ما براساس چرخه تمرينات است و به همين دليل به برخي ‌از افراد نياز نداريم.» کرش در مورد اينکه برانکو چشمداشتي به نيمکت تيم ملي ندارد، گفت: «در مورد تيم ملي صحبت مي‌کنم نه برانکو. الان به نظر برقراري صلح، يکنواختي و هماهنگي در فوتبال ايران اهميت دارد. ما سه برنامه پيشنهادي داشتيم که هيچ کدام اجرا نشد، اما الان برقراري صلح و آرامش مهم است، ولي تمامي برنامه‌هاي ما به مخاطره افتاد و اين در حالي است که قوانين فيفا خوب است، اما اگر اجرا مي‌شود بايد براي همه تيم‌ها اجرا شود نه اينکه استثنايي در آن باشد.»

کرش در پايان بار ديگر حرف از رفتن زد: «تيم ملي در يک‌سال و نيم اخير هيچ باختي نداشت و چهار سال مداوم در رنکينگ فيفا اول بود، اين واقعيت دستامبر 2016 بود، اما در ژانويه 2017 شاهد يک هرج و مرج در دنياي فوتبال هستيم که رسانه‌ها را نگران کرده و آنها با يکديگر دچار چالش هستند، اما چه کسي مسئول اين جو عليه تيم ملي در فوتبال است که جواب آن را نمي‌دانم و من نبايد پاسخ بدهم، اما وظيفه من اين است که بگويم فوتبال ايران نياز به آرامش و ثبات و هماهنگي دارد و تيم ملي نيازمند حمايت‌هاي همه‌جانبه براي حضور موفق مقابل قطر و چين است. به نظر آن چيزي که مهم است اينکه بعد از اين همه فشارها اين صلح و آرامش با رفتن من ايجاد مي‌شود.» صحبت‌هاي کرش در شرايطي است که مهدي تاج هرگونه اختلاف را رد مي‌کند، اما به نظر مي‌رسد کرش و فدراسيون هر روز در حال دورتر شدن از هم هستند و مشخص نيست با اين شرايط کرش روز سوم فروردين سال آينده مقابل قطر روي نيمکت ايران مي‌نشيند يا نه؟
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Moldova, Republic of
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
بورو ...شو بابا،اه شورشو دیگه در آورده ،حالا فکر می کنه چقدر تحول ایجاد کرده،هی همش داره ناز می کنه
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار