کد خبر: 836360
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۰
اينكه رئيس‌جمهور كشوري تصور كند، اگر ويزاي كشورش را براي مردم چند كشور ممنوع كند، مي‌تواند ميان انسان‌ها فاصله بيندازد، اشتباه است، البته از كساني كه به تازگي وارد عالم سياست شده‌اند بيش از اين انتظار نمي‌رود و تا خود و اطرافيانش بخواهند اين مسائل را درك كنند، زمان زيادي طول مي‌كشد.
اينكه رئيس‌جمهور كشوري تصور كند، اگر ويزاي كشورش را براي مردم چند كشور ممنوع كند، مي‌تواند ميان انسان‌ها فاصله بيندازد، اشتباه است، البته از كساني كه به تازگي وارد عالم سياست شده‌اند بيش از اين انتظار نمي‌رود و تا خود و اطرافيانش بخواهند اين مسائل را درك كنند، زمان زيادي طول مي‌كشد.
به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني دولت، حجت‌الاسلام حسن روحاني در مراسم روز ملي فناوري فضايي و پس از رونمايي از ماهواره‌هاي ناهيد ١، پيام اميركبير و سامانه انتقال مداري سامان ١ اظهارداشت: اينكه فقط متكي به خريد از خارج باشيم يا تجربه دنيا را كنار بگذاريم، هر دو غلط است بايد از توان بومي، دانشمندان خود و تجارب جهاني به طور توأم استفاده كنيم.
رئيس‌جمهوري گفت: انقلاب اسلامي ايران، انقلابي شكوهمند و مردمي بود، هر چند به ظاهر احزاب‌، گروه‌ها و فرهيختگان و ياران امام(ره) در اين پيروزي نقش داشتند اما آنچه انقلاب را به پيروزي رساند، حركت ملي مردم بود و اقشار مختلف مردم از سراسر كشور، براي انقلاب به‌پا خاستند كه البته نظر و خواست امام(ره) اين بود كه مردم هميشه در صحنه باشند.
روحاني با بيان اينكه در آن دوران انقلاب‌ها نظريات خود را از شرق يا غرب به سركردگي شوروي و امريكا كه مبتني بر اهرم‌هاي حقوق بشري و فشارهاي سازمان‌هاي بين‌المللي و قدرتمداري و زور بود، دريافت مي‌كردند، گفت: امام(ره) نظريه شرق و غرب را قبول نداشت و بدون تكيه بر شرق و غرب و حتي با مخالفت با شوروي و امريكا در جهاني دوقطبي، توانست انقلابي را به پيروزي برساند كه هم از لحاظ نظريه مستقل بود و هم در مقام عمل هيچ اتكايي به كسي نداشت.
رئيس‌جمهوري خاطرنشان كرد: راه امام(ره) راهي مشخص بود و اميدي مشخص داشت، چراكه او مردي مطمئن، اميدوار و قاطع بود كه هم خدا، هم مردم و هم دنيا را به خوبي شناخته بود و توانست انقلاب بزرگي را به پيروزي برساند كه آثار آن را امروز در جهان مشاهده مي‌كنيم.
  زمان جداسازي ملت‌ها گذشته است
روحاني با بيان اينكه امروز مطالعه و تحقيق در زمينه‌هاي گوناگون علمي، ‌بدون فضاي مجازي و اينترنت امكانپذير نيست، گفت: امروز حتي علماي بزرگ و مراجع نيز به نوعي به اين ارتباط متكي شده‌اند، چراكه تقريباً تمام كتب فقهي مهم و روايات گوناگون در فضاي مجازي منتشر و دسترسي از اين طريق به آنها نيز تسهيل شده است.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امروز علم و دانش سرعت بيشتري پيدا كرده و روز جداسازي افكار ملت‌ها از هم نيست، گفت: اينكه رئيس‌جمهور كشوري، تصور كند، اگر ويزاي كشورش را براي مردم چند كشور ممنوع كند، مي‌تواند ميان انسان‌ها فاصله بيندازد، اشتباه است، البته از كساني كه به تازگي وارد عالم سياست شده‌اند بيش از اين انتظار نمي‌رود و تا خود و اطرافيانش بخواهند اين مسائل را درك كنند، زمان زيادي طول مي‌كشد و خسارات زيادي به مردم كشور خود و ساير ملت‌هاي جهان وارد خواهد كرد.
روحاني اظهار داشت: دولتمردان و مسئولان امريكا سال‌ها شعار مي‌دادند كه ما با دولت ايران مخالف هستيم، اما دوست مردم اين كشوريم، اما امروز به وضوح پرده از اين دو رويي، برداشته شده و كساني كه شعارشان در دنيا، عدم‌تبعيض است، دست به اين اقدام غلط كه اساس آن برمبناي تبعيض انسان‌ها و زيرپا گذاشتن حقوق آنهاست، مي‌زنند.
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه امريكايي‌ها، همواره بر اينكه به تعهدات خود پايبند هستند، شعار مي‌دهند، گفت: اما امروز آنها تمام اصول و تعهدات بين‌المللي را زيرپا گذاشته‌اند. روحاني با اشاره به اينكه دنياي امروز، دنياي ارتباطات و پيوند افكار است، گفت: امروز ديگر دوراني كه بخواهيم از ديوار براي فاصله ميان ملت‌ها استفاده كنيم، سپري شده است.
رئيس‌جمهوري خاطر نشان كرد: ما در شرايطي قرار داريم كه بايد به خوبي پيام خود را به مردم جهان برسانيم، ملت ايران در طول سال‌هاي گذشته با تلاش، ايثار و فداكاري در دنياي سياست توانست قدرت ايران و ملت ايران را به نمايش گذارد.
روحاني تأكيد كرد: مردم ايران در دوران انقلاب توانمندي يك ملت براي قيام، در دوران دفاع هشت ساله، توانمندي دفاعي و در دوران تحريم استقامت يك ملت را به نمايش گذاشتند و لازم بود قدرت مذاكرات سياسي خود را هم به جهان نشان دهند.

   اكثر بندهاي برجام اجرا شده است
رئيس‌جمهوري با بيان اينكه عده‌اي معتقد بودند ما نمي‌توانيم در برابر قدرت‌هاي جهاني مذاكره کنیم و پيروز شويم، گفت: اين در حالي بود كه اصول و زبان مذاكره و فشارهاي تبليغاتي و نفوذ در سازمان‌هاي بين‌المللي در اختيار قدرت‌هاي بزرگ بود، اما ما از روز اول معتقد بوديم ايران، توان، قدرت، منطق، دانش و اين هنر را دارد كه در يك مذاكرات پيچيده، علمي، فني، سياسي و حقوقي بتواند در برابر قدرت‌هاي جهان استدلال و گفت‌وگو كرده و به قراردادي برسد كه به خوبي منافع و خط قرمزهاي كشور را حفظ كند.
روحاني اظهار داشت: ما در يك مذاكره بزرگ بهترين افراد را به اين صحنه فرستاديم كه هماوردهاي قوي و با‌تجربه‌اي بودند و توانستند با حمايت مردم در اين مذاكرات حضور پيدا كنند.
رئيس‌جمهوري تأكيد كرد: رهبر معظم انقلاب به لحاظ جايگاه بلندشان در كشور، از ابتدا مذاكرات و مذاكره‌كنندگان را مورد حمايت قرار دادند و آنها را هدايت كردند و با حمايت ملت، هدايت‌هاي رهبري و لطف خدا توانستيم به پيروزي برسيم.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي افزود: امروز برجام و مذاكرات هسته‌اي پايان يافته و يك‌سال از اجراي آن گذشته و اكثر بندهاي آن اجرا شده است و اجراي برخي از بندها نيز با مشكلاتي مسير خود را پيش مي‌برد اما مهم‌تر از مذاكرات هسته‌اي و برجام، پيام برجام و فرصتي است كه برجام براي ما ايجاد كرده است.
روحاني با بيان اينكه پيام برجام اين است كه در ساير مسائل جهاني و منطقه‌اي مذاكره يكي از راه‌حل‌هايي است كه مي‌تواند گره‌هاي كور را باز كند، گفت: امروز برگزاري اجلاس آستانه درباره حل مسائل سوريه حاصل پيام برجام بوده و اگر بتوانيم مشكلات منطقه را پاي ميز مذاكره حل كنيم به معناي بهره‌گيري از پيام برجام است.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با تأكيد بر ضرورت استفاده از فرصت برجام گفت: امروز يك خطاي بزرگي از سوي برخي در كشور صورت مي‌گيرد و آن اين است كه اين افراد تصور مي‌كنند كه فعاليت و حركت به معناي اين است كه از دنيا و پيشرفت‌هاي آن بايد فاصله بگيريم و اين در حالي است كه ما مي‌توانيم هم كار علمي انجام دهيم و گام‌هاي بلند برداريم و در عين حال از تجربيات دنيا هم استفاده كنيم.
 
 علم فضا براي ما حائز اهميت است
رئيس‌جمهوري افزود: اينكه نخواهيم از تجربه دنيا استفاده كنيم و نيز اينكه بايد تنها مصرف‌كننده باشيم و توان سازندگي نداريم، هر دو نادرست است. ما بايد از تجربه ديني و انديشه انديشمندان و تجربه‌هاي ديگران توأمان با هم استفاده كنيم. دنياي امروز دنياي همكاري‌هاست، البته اگر در برخي امور، تلاش نكرده و وارد نشويم، اسرار علمي را به راحتي در اختيار ما قرار نمي‌دهند.
روحاني با تجليل از تلاش‌هاي همه متخصصان و دانشمندان فعال در علوم فضايي، گفت: امروز علم فضا براي ما بسيار حائز اهميت است و بايد به تلاش‌هاي خود ادامه دهيم، چراكه تكنولوژي فضايي، موجب قدرت و اقتدار ما مي‌شود و هر چه توانمندي و قدرت ما در علم بيشتر شود، صيانت از كشور و عزت ما ارتقا خواهد يافت. رئيس‌جمهوري با تأكيد بر اينكه رهبر معظم انقلاب نسبت به علوم جديد، بسيار حساس هستند و پيشرفت‌هاي اين حوزه را مرتب پيگيري مي‌كنند، گفت: اين افتخار بزرگي است كه رهبر كشور پيگير، دولت فعال و انديشمندان، دانشگاهيان و دستگاه‌هاي مختلف در كنار هم براي رسيدن به پيشرفت به هم ياري مي‌رسانند.
روحاني با اشاره به رونمايي از ماهواره‌هاي جديد سنجشي و مخابراتي خاطر نشان كرد: امروز پس از برجام، فرصت لازم به دست آمده تا هم از تجربه ديگران استفاده كنيم و هم با اراده و كوشش مضاعف بتوانيم دستاوردهاي بيشتري كه باعث بروز و توسعه ملي مي‌شود، داشته باشيم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
جناب روحانی" پایه گذار این قانون در زمان اوبامای دموکرات و مورد علاقه اصلاح طلبان طرح ریزی شد"و همانگونه که چندین بار سخنگوی وزارت خارجه امریکا اعلام کرد"که فقط ترامپ قانون را اجرا کرده ست.شما وتیم مذاکره کننده
اشتباه کردید"که تصورکردید بین روسای حمهور حزب دموکرات با جمهوری خواه
در امریکا"در سیاست های جنگ طلبانه و
ایجاد تنش وافراطی گری در منطقه غرب
اسیا تفاوتی وجود دارد"و اعتمادکردید"
ونخواستید باور کنید که امریکا کشوری
بره مانند وگوش بفرمان مانند عربستان
بقول خودشان شیرده می خواهند "که
مفت ومجانی شیر انرا بدوشند."تا کشور
دوست برایشان باشد.
حمید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۴
0
0
حالا باورتان شد .کار ترامپ نشان داد دولت آمریکا با "مردم ایران" مشکل دارد
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار